;
coinex

عدم پخش بازی های جام جهانی از تلویزیون ؛ صداوسیما جام جهانی را پخش نمی‌کند؟

با انتشار رسمی فهرست کشورهایی که حق پخش جام جهانی را خریداری کرده‌اند، شائبه عدم پخش بازی های جام جهانی از تلویزیون ایران بار دیگر قوت گرفته است.

تا 4 ماه آینده رقابت‌های جام جهانی قطر آغاز می‌شود و احتمالا جام جهانی پیش رو به خاطر شرایط خاص قطر، چالش‌ها و مشکلاتی که پیش آمده و البته گرمای کشور قطر، یکی از خاص‌ترین جام‌جهانی‌های تاریخ خواهد بود. در حالی که کمتر از پنج ماه تا شروع رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ مانده، به نظر می‌رسد صداوسیما هنوز حق پخش این بازی‌ها را نخریده است. به‌تازگی فهرستی از ۱۰۱ کشور دنیا منتشر شده که حق‌ پخش قانونی بازی‌های جام‌ جهانی را خریدند؛ ولی در این بین اسمی از ایران دیده نمی‌شود.

اما فارغ از این چالش‌ها و تفاوت‌ها، اوضاع مربوط به رقابت‌ تیم‌ها، حضور اسپانسرها و حق پخش بازی‌ها کاملا مانند جام‌های قبلی است و در شرایطی که به نظر پخش زنده رقابت‌های قطر برای دیگر کشورها دغدغه خاصی ندارد، ولی ظاهرا ایران برنامه خاصی در این مورد ندارد و بعید نیست جام جهانی از تلویزیون پخش نشود!

بیشتر بخوانید: جام جهانی 2026 ؛ فیفا شهرهای میزبان را معرفی کرد

عدم پخش بازی های جام جهانی از تلویزیون ایران

به همان میزانی که فدارسیون فوتبال و تیم ملی با شرایطی ایده‌آل در حال آماده‌سازی برای حضوری مقتدرانه در رقابت‌ها هستند، صدا و سیما نیز تدارک ویژه‌ای برای جام جهانی دیده و هنوز اقدام به خرید حق پخش بازی‌ها نکرده تا طرفداران ایرانی فوتبال را با سورپرایزی ویژه روبرو کند!

فیفا از مدت‌ها پیش سه کمپانی عمده که حق پخش رقابت‌ها را خریداری کرده‌اند معرفی کرده و این سه کمپانی عبارتند از سوپر اسپورت، نیو ورلد تی وی و البته بی این اسپرتز معروف قطر.

عدم پخش جام جهانی از تلویزیون ایران ؛ برنامه صداوسیما برای جام جهانی چیست؟

هر یک از این سه کمپانی در قاره‌های مختلف، حق انحصاری پخش رقابت‌ها را دارند و هر کشوری که قصد پخش جام جهانی را داشته باشد باید با یکی از این سه کمپانی وارد مذاکره شود و بنابر تقسیم‌بندی اعلام شده،‌ ایران برای خرید حق پخش بازی‌ها باید با کمپانی قطری بی‌این اسپرتس وارد مذاکره شود.

در فایلی که فیفا درباره مناطق تحت پوشش هر کمپانی منتشر کرده است، مقابل نام ایران نام کمپانی قطری بی این اسپرتس حک شده و این کمپانی مجاز است که پخش تلویزیونی، رادیویی، موبایلی و آنلاین این بازی‌ها را به ایران بفروشد.

اما جذابیت ماجرا برای ما اینجا است که در فهرستی که اخیرا از 101 کشور دنیا در چند وبسایت منتشر شده که به کشورهایی اشاره دارد که حق پخش قانونی بازی‌های جام جهانی را خریده‌اند، خبری از ایران نیست!

عدم پخش بازی های جام جهانی از تلویزیون ایران

در شرایطی که چندماه دیگر رقابت‌های جام جهانی شروع می‌شود و هنوز صداوسیما واکنشی به شرایط نشان نداده است، احتمال می‌رود که در مورد جام جهانی قطر نیز بار دیگر وضعیت روسیه تکرار شود و در ثانیه‌های پایانی، ایران بتواند بازی‌ها را پخش کند. آن هم به طریقی که بر همگان واضح است!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عدم پخش بازی های جام جهانی از تلویزیون ایران چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (21 نظر)

    عادت کردیم دیگ مسئولان بی فور کم عقل
    تنها شادی مردم هم بگیرین

    پاسخ

    کاری نداره که راحت با فید میشه گرفت بدون آرم و باصدای تماشاگر با رسیورمعولی هم میشه گرفت

    پاسخ

    از اینکه ایران غیر از همه کشور های دنیا در تمام زمینه ها هست خسته شدیم
    هیچ کارش مطابق با روال دنیا نیست…

    پاسخ

    اتفاقا بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از صداوسیما پخش خواهد شد، ولی نه قانونی مثل همه بازی‌های لیگ‌های خارجی که از ماهواره نمیشه دید.
    صداوسیما برای اینکه پول نده بازی‌ها رو فقط با فرستنده‌های دیجیتال خودش برای کسایی که شبکه‌های صداوسیما رو با آنتن هوایی نگاه میکنن پخش میکنه و کسایی که با ماهواره میخواهند بازی‌های خارجی رو با صداوسیما ببیند به‌جای پخش فوتبال، فیلم سینمایی پخش خواهد شد که مطمئنا جام جهانی هم اینگونه خواهد بود و با ماهواره نمیشه دید چون لیگ شکایت از صداوسیما شکایت میکنه.
    البته ۹۰ درصد رهبر و آقای جبلی از عادل فردوسی پور حمایت میکنن و گزارشگر بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ فردوسی پور خواهد بود.

    پاسخ

    تلویزیونی که پولش از جیب مردم هست ولی برای مردم نیست

    پاسخ

    همین یدونه دلخوشی مردم هم گرفتم ، ماشاالله دمتون گرم 😡

    پاسخ

    پس چرا اون آقای کارگردان میاد میگه حلال نگاه کنید. صدا و سیما عملا حلال دیگران رو حرام میکنه توی چشم ما. بعد تو هنرمند تا فیلمت میاد توی ماهواره داد میزنی حلال ببینید. ما خیلی وقت هست چشمون فرق حلال و حرام را نمیفهمه

    پاسخ

    تنهاراه خلاص شدن ازاین موضوع خلاص شدن از صداسیم هست

    پاسخ

    اگه یادتون باشه جام حهانی کره وژاپن ایران هم باز نخرید یه جوری با تاخیر جیمشون کرد پخش کرد خخخخخ ماحرفه ای هستیم

    پاسخ

    منم چند ماه تکمیل وجه کردم برا ساینا هنوز ماشین خبری نیست چرا از خدا نمی‌ترسید آخه شما که چند برابرش گرفتید چرا ماشینو نمیدی

    پاسخ

    وطنم…پاره تنم….

    پاسخ

    واقعا که دولت ما رو ببین خدایی کلام گرفتار کردن بعد یه حق پخش هم نمیخوان بگیرن که از تلویزیون پخش کنن فقط ب جیب بزنن با همه کشور ها الکی مشکل درست میکنن گرفتاری واسه مردم

    پاسخ

    هیچ مشکلی نداره انقد شبکه های ماهواره ای هستن که بدون سانسور بازی هارو پخش میکنن بعضیا شون پولیه بعضیا رایگان نگران نباشید ما راحت بازیارو میبینیم ،صدا سیما هم مثله تیم ملی داره به نحوه احسنت آماده میشه دیگه آدمی مثله خیابانی که شد مجری و نظر داد فیفا دی نباشه ما ایرانی هستیم همه چیمون باید فرق کنه دیگه چه انتظاری داری

    پاسخ

    مثل بقیه جام جهانی ها سیگنال دزدی
    حرص خوردن نداره

    پاسخ

    فوتبالی که تیم ملی ایران پخش میکنه اصلا ارزش دیدن نداره. ولی خب دیگه جام جهانی هست و اسپانیا و برزیل و آلمان هم هستن ایران که تیم ملیش ارزش دیدن نداره بقیه تیم هارو هم تو اینترنت یا شبکه های دیگه میشه دید.

    پاسخ

    احتمالا یه نفرو میفرستن پشت دروازه با گوشیش لایو بزاره و اینجوری پخش کنن.مثل چند تا ورزشی که توی المپیک اینجوری تصویر میفرستادن

    پاسخ

    نترس عزیزم ایران بلده چطوری دزدی کنه از یه شبکه دیگه میدزده آرم شبکه ۳ رو میزنم روش پخش میکنن

    پاسخ

    مسئولین برای دزدی و اختلاس و چپاول منابع کشور پول دارن ولی برای خرید حق پخش بازی ها که تنها سرگرمی و دلخوشی مردم هست گدا میشن!

    پاسخ

    دمت گرم . وقتی شفاف سازی نباشه همینه

    پاسخ

    ایران دیگه سقوط کرده!

    پاسخ