;
coinex

مخترع موبایل از زندگی بدون موبایل می گوید

مارتین کوپر 93 ساله، مهندس و مخترع موبایل از زندگی بدون موبایل می گوید. این اظهار نظر او حالا نزدیک به پنجاه سال بعد اختراع او ابراز شده است.

مارتین کوپر حالا 93 ساله که از او به عنوان مخترع موبایل یا اولین تلفن همراه بی سیم (Motorola DynaTAC 8000X) یاد می‌کنند، به نظر می‌رسد حالا بعد از پنجاه سال از اختراع خود، دیدگاهی معارض با اختراع خود دارد. او در آخرین اظهار نظری که داشته مردم را به زندگی بدون موبایل دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید: ارسال مواد مخدر با استفاده از پهپاد ؛ تکنولوژی در خدمت خلافکاران!

مخترع موبایل از زندگی بدون موبایل می گوید

مارتین کوپر اهل شیکاگو آمریکا است و اخیرا در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی اذعان کرده که به طور میانگین روزانه کمتر از 5 درصد زمان خود را به استفاده از تلفن همراه اختصاص می‌دهد. وقتی مجری برنامه نظر او را در مورد افرادی که روزانه ساعت‌ها از زمان خود را صرف کار با موبایل می‌کنند، پرسید، آقای کوپر در اظهار نظری جالب توجه گفت:

باید تلفن‌هایشان را کنار بگذارند و کمی زندگی کنند.

مخترع موبایل از زندگی بدون موبایل می گوید

مجری برنامه در ادامه به کوپر می‌گوید که به طور میانگین روزانه 5 ساعت از گوشی استفاده می‌کند. مارتین کوپر در واکنش به این صحبت مجری گفت:

واقعا؟ واقعا شما پنج ساعت در روز از موبایل استفادە می‌کنید؟

سپس لبخندی زد و گفت سعی کن زندگی‌ات را به دست بیاوری. کوپر یک مهندس و مخترع آمریکایی اوکراینی و مبتکر ایده هر فرد یک شماره تماس است. درواقع او پیش از اینکه تلفن همراه را اختراع کند، ایده بزرگی داشت و معتقد بود که تلفن نه به یک مکان، نه یک میز، نه یک خانه بلکه باید به جیب هر فرد برود.

کوپر با سرمایه‌گذاری 100 میلیون‌دلاری شرکت موتورولا و صرف زمانی 3 ماهه و با همراهی تیمی از متخصصان، در آپریل 1973 در حضور خبرنگاران از اولین موبایل جهان رونمایی کرد. مارتین کوپر در اولین تماس خود در حضور خبرنگاران، با رقیب آن زمان خود جوئل انگل که از مهندسان ارشد AT&T تماس گرفت و گفت:

جوئل، من با یک تلفن همراه با تو تماس می‌گیرم، اما یک تلفن همراه واقعی. یک تلفن همراه قابل حمل شخصی و دستی.

او بعدها در مورد محتوای این تماس فاش‌ کرد کە رقیبش در آن سوی خط بعد از شنیدن حرف‌های او سکوت کردە است. باتری اولین موبایلی که کوپر اختراع کرده بود تنها 25 دقیقه دوام داشت و شارژ کامل آن 10 ساعت طول می‌کشید. وزن این گوشی نیز 1 کیلوگرم بود و طولی 25 سانتی‌متری داشت.

بیشتر بخوانید:

مخترع موبایل از زندگی بدون موبایل می گوید! نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاهتان را در بخش نظرات با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر