;
coinex

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد ؛ سه تصمیم جدید شورای عالی بورس

طبق اخبار  و به گفته‌ دستیار رئیس سازمان بورس، تصمیمات جدید برای تعیین زمان واریز سود سهام عدالت گرفته شده است که به زودی رسما ابلاغ می‌شود.

به تازگی بحث در مورد زمان واریز سود سهام عدالت در رسانه‌ها افزایش یافته و هنوز زمان دقیقی برای آن مشخص نیست. البته سود این سهام در دو بخش مستقیم و غیر مستقیم که افراد با رضایت خود آن را تعیین کردند، متفاوت خواهد بود. به گفته‌ی پیمان حدادی؛ دستیار رئیس سازمان بورس، تصمیمات اتخاذ شده در این شورا به نفع مردم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت خودرو در سال 1401

جدیدترین تصمیمات در مورد زمان واریز سود سهام عدالت چیست؟

پیمان حدادی با اشاره به تصمیمات اخیر شورای عالی بورس در خصوص سهام عدالت، تشریح کرد:

شورای عالی بورس در جلسه‌ای که در روز گذشته برگزار شد، سه تصمیم جدید در مورد سهام عدالت اخذ کرد. این سه تصمیم به شرح زیر است و در آن سعی شده که عدالت و قانون به نفع مردم رعایت گردد.

جدیدترین تصمیمات در مورد زمان واریز سود سهام عدالت چیست؟

طی اولین تصمیم شورای عالی، این مجوز برای سازمان خصوصی‌سازی فراهم شد که بتواند در صورت درخواست شرکت‌های غیربورسی سرمایه پذیر سهام عدالت، در رابطه با افزایش سرمایه اقدامات مورد نیاز را انجام دهد. همچنین سازمان خصوصی‌سازی با همکاری شرکت سپرده گذاری در پایان شهریور سال جاری، باید سود سهام عدالت از محل سود شرکت‌های غیر بورسی را پرداخت کند و جزئیات آن را به شرح و تفصیل گزارش دهد. پیمان حدادی در خصوص میزان و زمان واریز سود سهام عدالت ، اعلام کرد:

قبل از هر چیز بخشی از این پول باید صرف افزایش سرمایه شرکت‌ها خواهد شد و سپس مابقی این سود به حساب شخصی افراد واریز می‌گردد. در نتیجه با قطعیت نمی‌توان میزانی برای آن تعیین کرد.

حدادی صحبت‌های خود در خصوص امور سهام عدالت اینگونه ادامه داد:

تصمیم جدید دیگر اکه در شورای عالی اتخاذ کردیم آن بود که سازمان خصوصی‌سازی با همکاری سازمان بورس به پیگیری دقیق فرایند پذیرش شرکت‌های سرمایه پذیر غیر بورسی در شرکت‌های بورس و فرابورس بپردازد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، فرایند پذیرش و درج نماد شرکت‌ها انجام گیرد.

پیش از این نیز در هفته‌ی گذشته تصمیماتی در جلسه شورای عالی بورس که با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صنعت معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر اعضا شورا سه‌شنبه 7 تیر ماه برگزار شد، اتخاذ گردید اما هنوز زمان مشخصی برای واریز سود سهام عدالت اعلام نشده است.

شرکت‌های پتروشیمی ارومیه، پتروشیمی بندر امام (ره)، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی بیستون، پتروشیمی تبریز، پتروشیمی خوزستان، دخانیات ایران، ساختمان سد و تاسیسات آبیاری سابیر، شهر صنعتی البرز، شهر صنعتی رشت، شهر صنعتی کاوه، مشانیر و مگا موتور، شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت هستند و شرکت‌های پتروشیمی‌های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا، بیشترین سهم را در پرتفوی غیربورسی سهام عدالت دارند و از 6 تا 30 درصد مالکیت این شرکت‌ها را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره زمان واریز سود سهام عدالت چیست؟ نظرات خود در این باره در بخش کامنت‌ها با تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر