;
coinex

ضرر هنگفت ثروتمندترین افراد جهان در نیمه اول 2022

طبق اخبار، نیمه‌ی اول سال 2022 با ضرر هنگفت ثروتمندترین افراد جهان همراه بود. برخی از 500 ثروتمند برتر جهان در این مدت نیمی از ثروت خود را از کف داده‌اند.

طبق گزارش منتشر شده در وبسایت بلومبرگ، میزان و مقدار دارایی‌های ثروتمندان جهان تنها در شش ماه اخیر، در مقایسه با دو سال گذشته کاهش محسوسی داشته است. به نظر می‌رسد ضرر هنگفت ثروتمندترین افراد به دلیل ریزش بازارهای مالی جهان در چند ماه اخیر بوده است.

این در حالی است که این افراد در آغاز انتشار ویروس کرونا موفق شدند توسط مشوق‌های مالی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی با افزایش ارزش سهام شرکت‌های خود بر ارزش دارایی‌‌هایشان بیافزایند.

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین افراد جهان 2021

جزئیاتی از ضرر هنگفت ثروتمندترین افراد جهان

متاسفانه اقدامی که قرار بود به نفع این قشر باشد در واقع به ضرر آنها تمام شد. مدتی پیش سیاستمداران تصمیم گرفتند با افزایش نرخ بهره، به مبارزه و توقف افزایش تورم بروند.

اما این  اقدام در نهایت نتیجه‌ای برعکس داد و باعث سقوط ارزش سهام شرکت‌ها و ارزش دارایی‌های ثروتمندان شد. شرکتهای بزرگی همچون تسلا و آمازون در این بین بیشترین ضرر را متحمل شدند. کمپانی تسلا در سه ماه اخیر، بدترین فصل مالی خود را پشت سر گذاشت و شرکت آمازون نیز همزمان با ترکیدن حباب دات کام با شرایط بسیار بدی از نظر اقتصادی رو به رو شد.

ضرر هنگفت ثروتمندترین افراد جهان 

ضرر هنگفت ثروتمندترین افراد جهان به ترتیب به شرح زیر می‌باشد. ایلان ماسک با تجربه‌ی ضرر 69 میلیارد دلاری، جف بزوس با ضرر 61 میلیاردی و مارک زاکربرگ با از دست دادن نیمی از ثروت خود بیشترین ضرر از زمان شروع به کار را تجربه کردند. جالب است بدانید در مجموع 500 فرد ثروتمند دنیا، در کمتر از 6 ماه چیزی بیش از 1.4 تریلیون دلار ضرر کردند. تحلیل‌گران این موقعیت را یکی از شدیدترین افت‌های شش ماهه دارایی ثروتمندان در تمام طول تاریخ می‌نامند.

هرچند این میزان بسیار زیاد است و ثروتمندان جهان ضرر بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند، اما متاسفانه این اتفاق نیز نتوانست باعث کاهش شکاف عمیق بین مردم شود و نابرابری توزیع ثروت میان مردم را کمتر کند. در جایگاه اول لیست ثروتمندترین افراد جهان، ایلان ماسک به عنوان هم‌بنیان‌گذار تسلا همچنان با 208.5 میلیارد دلار دارایی همچنان پابرجاست. جایگاه دوم نیز که طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ 129.6 میلیارد دلار دارایی دارد متعلق به جف بزوس است.

در جایگاه سوم این لیست نام برنار آرنو، هم‌موسس و مدیرعامل LVMH به چشم می‌خورد که صاحب 128.7 میلیارد دلار ثروت است. بیل گیتس نیز با 114.8 میلیارد دلار در رده‌ی چهارم قرار دارد. همان طور که مشاهده می‌کنید مجموع دارایی این 4 نفر بیش از 100 میلیارد دلار در همین لحظه است. گفتنی است که در ابتدای سال 2022 حدود 10 نفر در لیست ثروتمندترین افراد جهان بودند و مارک زاکربرگ نیز جزو آن‌ها بود و حالا زاکربرگ با ثروت 60 میلیارد دلاری در رده 17 قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ضرر هنگفت ثروتمندترین افراد جهان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر