;
coinex

دانشمندان به دنبال راه درمانی برای دل شکسته

سالانه هزاران نفر دچار سندرم دل شکسته می‌شوند که خود عامل دو درص سکته‌های قبلی است. حال دانشمندان به دنبال راه درمانی برای دل شکسته هستند.

هرساله هزاران نفر در سراسر جهان دچار کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو یا همان سندرم دل شکسته می‌شوند که این خود به تنهایی عامل یک تا دو درصد سکته‌های قبلی است. بنابر آمارها، زنان به مراتب بیش از مردان دچار این عارضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نوشیدنی ساخته شده از فضولات انسانی عرضه شد!

دانشمندان به دنبال راه درمانی برای دل شکسته

در حال حاضر البته درمان موثری برای این سندرم وجود ندارد و همین عاملی شده تا محققان دانشگاه آبردین اسکاتلند به دنبال راهکاری برای نجات افراد از این مشکل و درمان سندرم دل شکسته باشند.

دانشمندان به دنبال راه درمانی برای دل شکسته

تمرکز محققان برای درمان کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو بر تمرین‌های بهبودسازی و درمان‌های روانشناختی متمرکز است. تحقیق فعلی سه سال به درازا خواهد کشید و نود نفر نیز تحت نظر قرار می‌گیرند.

شرکت کنندگان در مراحل درمان، تحت مراقبت‌های شخصی‌سازی شده و درمان‌های رفتاری شناختی قرار خواهند گرفت. نکته مهم این تحقیقات این است که جزئیات آزمایش‌های قلبی این افراد به ثبت خواهد رسید. این تحقیق فاقد هر نوع مطالعات بالینی قبلی است و کاملا بدیع و نو محسوب می‌شود.

به گفته مسئولان این پروژه تحقیقاتی،‌ آنچه مسلم است اینکه زنان و مردان به طور یکسان دچار آسیب‌های ناشی زا دل شکستگی نمی‌شوند و در نتیجه ممکن است نتوان درمان مشخصی برای همه افراد استفاده کرد:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اینکه دانشمندان به دنبال راه درمانی برای دل شکسته هستند چیست؟ نظراتت خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر