;
coinex

پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال با توجه به رابطه معکوس دلار و بیت کوین

قیمت بیت کوین همواره در جهت مخالف شاخص دلار حرکت می‌کند. رابطه معکوس دلار و بیت کوین از شروع سال 2022 از هر زمان دیگر بیشتر شده است.

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند رشد دلار تا پایان سال 2022 متوقف یا اصلاح می‌شود. این افراد امیدوارند کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی، منجر به بازیابی قیمت بیت کوین شود.

رابطه معکوس دلار و بیت کوین

ضریب همبستگی میان بیت کوین و دلار در هفته منتهی به 3 ژوییه (12 تیر) به منفی 77 درصد رسیده است. این میزان کمترین میزان همبستگی در 17 ماه گذشته به شمار می‌رود. سهام نزدک (Nasdaq) نیز هم اکنون همبستگی 78 درصدی با بیت کوین دارد.

پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال با توجه به رابطه معکوس دلار و بیت کوین

از ابتدای سال 2022 بسیاری از کاربران به دلیل سیاست‌های فدرال رزرو و عملکرد بد بازارهای جهانی، ترس و نگرانی شدیدی نسبت به بازارهای مالی دارند. فدرال رزرو به منظور مهار تورم در کشور آمریکا نرخ بهره بانکی را افزایش داد. بیت کوین، بزرگترین رمزارز بازار کریپتوکارنسی‌‌ها، در سال 2022 بیش از 60 درصد سقوط کرده است. شاخص سهام نزدک نیز در مدت مشابه با کاهش 29.72 درصدی مواجه شد.

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بازارهای مالی، شاخص دلار آمریکا (DXY) است. این شاخص قدرت دلار را در برابر سبدی از ارزهای فیات برتر جهان می‌سنجد. با توجه به آمار DXY، متوجه می‌شویم دلار در چند ماه اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است. شاخص DXY در حال حاضر در حوالی 105.78 در حال نوسان است. این میزان بزرگترین اوج شاخص DXY از ژانویه 2003 (دی 1381) به حساب می‌آید.

آیا ارزش دلار همچنان افزایش خواهد یافت؟

فدرال رزرو آمریکا به احتمال زیاد به دلیل قیمت‌گذاری قراردادهای مشتقه میان معامله‌گران، نرخ بهره را افزایش خواهد داد. بسیاری از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو در ماه ژوییه (تیر) نرخ بهره را مجدداً 0.75 واحد درصد افزایش دهد. این معامله‌گران اعتقاد دارند افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2022 از مرز 3.3 درصد عبور نخواهد کرد. نرخ بهره آمریکا در حال حاضر در محدوده 1.5 تا 1.75 قرار دارد.

در صورتی که نرخ بهره آمریکا تا سه‌ماهه اول سال 2023 به 3.4 واحد درصد برسد، بانک مرکزی ممکن است سیاست‌های انقباضی خود را کنار بگذارد. همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، سیاست‌های فعلی فدرال رزرو در نهایت منجر به کاهش 0.50 واحد درصدی نرخ بهره بانکی تا پایان سال آینده خواهد شد.

پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال با توجه به رابطه معکوس دلار و بیت کوین

طبق نظرسنجی بانک جی پی مورگان (JPMorgan)، در صورتی که تورم آمریکا کاهش یابد، به احتمال زیاد نرخ بهره زودتر از موعد کاهش می‌یابد. در صورتی که نرخ بهره زودتر از زمان پیش‌بینی‌شده کاهش یابد، میل سرمایه‌گذاران به خرید دلار کمتر خواهد شد. 40 درصد از سرمایه‌گذاران معتقدند شاخص دلار تا انتهای سال 2022 در سطح فعلی خود یعنی حدود 105 باقی خواهد ماند.

سرانجام بیت کوین در سال 2022 چه خواهد شد؟

با توجه به رابطه معکوس دلار و بیت کوین و همچنین تداوم چرخه نزولی بازار رمزارزها، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال پیدا کردن کف قیمتی BTC هستند. تحلیلگری به نام اگرس (Agres)، اعتقاد دارد بر روی نمودار شاخص دلار آمریکا، شاهد الگوی سقف دوقلو (دو قله) هستیم. این الگو به دلیل دو اوج متوالی و حمایت مشترک 103.81 تا حدودی مورد تأیید است. در صورتی که قیمت به این الگو واکنش نشان دهد، شاهد توقف روند صعودی دلار تا انتهای سال 2022 خواهیم بود.

طبق قوانین تحلیل تکنیکال، در الگوی سقف دوقلو قیمت به زیر حمایت رسیده و به اندازه حداکثر ارتفاع بین قله‌ها و حمایت سقوط می‌کند. این موضوع را می‌توان به طور واضح در نمودار زیر مشاهده کرد.

پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال با توجه به رابطه معکوس دلار و بیت کوین

هدف نهایی قیمت الگوی سقف دوقلو، 3.25 درصد پایین‌تر از مقدار 3 ژوییه (12 تیر) یعنی 101.8 خواهد بود. در صورتی که شاخص DXY دچار ریزش شود، با توجه به رابطه معکوس دلار و بیت کوین شاهد افزایش قیمت BTC خواهیم بود. اگرس در این راستا افزود:

دلار در وضعیت اشباع خرید قرار دارد. به دلیل اوج شدید DXY، پیش‌بینی می‌شود این شاخص به سختی سقوط کند. به دلیل رابطه معکوس دلار و بیت کوین، در صورت ریزش دلار، شاهد افزایش قیمت سهام و ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

شاخص درون زنجیره‌ای MVRV-Z بیت کوین در محدوده‌ای قرار دارد که احتمال بازگشت قیمت این رمزارز و شروع چرخه صعودی قیمتی را تشدید می‌کند. این شاخص درون‌ زنجیره‌ای پیش‌بینی می‌کند که کف قیمتی بیت کوین در سال 2022 در محدوده 15600 دلاری شکل خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رابطه معکوس دلار و بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر