;
coinex

بازی‌های رایگان PS Plus جولای 2022 امروز در دسترس قرار می‌گیرند

امروز بازی‌های رایگان PS Plus جولای 2022 در دسترس قرار می‌گیرند، اما طرفداران باید از داشتن فضای خالی در کنسول خود اطمینان حاصل کنند.

امروز بازی‌های رایگان PS Plus (که اکنون به عنوان Essential Tier شناخته می‌شود) عناوین خود را با بازی‌های رایگان ماه قبل عوض خواهد کرد. دیروز آخرین فرصت بود تا بازی‌های God of War ،Naruto to Boruto: Shinobi Striker و Nickelodeon All-Star Brawl را در لیست کتابخانه پلی استیشن خود اضافه کنید و برای همیشه به آن دسترسی داشته باشید. البته لازم به ذکر است که بازی God of War همچنان برای مشترکین PS Plus Extra و Premium در دسترس خواهد بود.

اما در ماه جولای سه بازی دیگر جایگزین عناوین قبلی می‌شوند. Crash Bandicoot 4 ،The Dark Pictures Anthology: Man of Medan و Arcadegeddon بازی‌های رایگان PS Plus جولای 2022 هستند. به‌طور کلی این بازی‌ها نقدهای بهتری نسبت به بازی‌های ماه ژوئن دارند (زیرا God of War تنها بازی‌ای بود که امتیاز بالا داشت)، بنابراین باید منتظر استقبال بیشتری از سوی بازیکنان برای بازی‌های این ماه بود.  اما نکته قابل توجه برای کسانی که با کمبود فضا بر روی کنسول خود دست و پنجه نرم می‌کنند این است که، بازی‌های رایگان PS Plus جولای 2022 فضای زیادی را اشغال خواهند کرد.

حجم بازی‌های رایگان PS Plus جولای 2022

تنها بازی که حجم دانلودی کوچکی دارد عنوان Arcadegeddon است که برای پلی استیشن 4 با حجمی بین 6.5 تا 13 گیگابایت قابل دریافت است. اما دو بازی بعدی حجم نسبتا زیادی را دارند. Man of Medan به تنهایی 50.5 گیگابایت از فضای حافظه دستگاه را اشغال می‌کند و Crash Bandicoot 4 نیز 45.3 گیگابایت. در نتیجه تقریبا 100 گیگابایت برای تنها دو بازی باید فضای خالی داشته باشید. همچنین اگر کسی هر سه بازی را دانلود کند، از آستانه 100 گیگابایت حجم نیز عبور خواهد کرد.

امروز بازی‌های رایگان PS Plus جولای 2022 در دسترس قرار می‌گیرند

اما کسانی که هر سه بازی را روی کنسول پلی استیشن 5 خود دانلود می‌کنند، وضعیت نسبتا بهتری دارند. زیرا بازی Arcageddon حجمی برابر با 7.1 گیگابایت را اشغال می‌کند، Crash Bandicoot با 20.05 گیگابایت و Man of Medan (از آنجایی که فقط نسخه PS4 موجود است) هم 50.5 گیگابایت حجم دارد که در مجموع 77.65 گیگابایت در مقایسه با 100 گیگابایت برای کاربران PS4 است.

مسلما با بزرگ‌تر شدن و پیشرفت‌های گرافیکی بازی‌ها، ممکن است فضای ذخیره‌سازی به مشکل بزرگی تبدیل شود، حتی اگر کنسول‌ها راه‌های بهتری برای استفاده از آن فضای ذخیره‌سازی پیدا کنند. همچنین درایوهای SSD اکسترنال برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و مخصوصا سری اس که از حافظه کمی برخوردار است، گران هستند. در نتیجه بازیکنان دائما مجبور می‌شوند تا برای دانلود یک بازی جدید، بازی قبلی خود را از روی کنسول پاک کنند و شاید در آینده مجدد آن بازی پاک شده را دانلود کنند و ادامه آن را انجام دهند. درگیری با این چالش‌ها برای کسانی که به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند، مسئله مهمی به‌نظر نمی‌رسد، اما بسیاری از کشورها و شهرها (مانند ایران) هستند که با مشکل کندی سرعت مواجه هستند و برای دانلود یک بازی باید ساعت‌ها و گاها روزها صبر داشته باشند.

این موضوع با توجه به عرضه PS Plus Extra و Premium و همچنین Game Pass روی کنسول های Xbox بیشتر به چشم می‌خورد. کتابخانه‌های این سرویس‌ها بسیار بزرگ هستند و هیچ‌کس تا به‌حال تک تک بازی‌ها را دانلود نکرده است. با توجه به این موضوع قابل درک است که چرا برخی از سرویس‌ها به دنبال فناوری ابری برای اجرای بازی‌های خود می‌روند. با این وجود باز هم مسئله کیفیت سرعت اینترنت مطرح خواهد شد.

در لیست زیر حجم دقیق بازی‌های رایگان PS Plus جولای 2022 را مشاهده می‌کنید.

PS Plus Essential July 2022 Games Size

Crash Bandicoot 4: It’s About Time

 PS4 : 45.318 GB

 PS5 : 20.059 GB

Arcadegeddon

 PS4 : 6.5-13 GB

 PS5 : 7.132 GB

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan

 PS4 & PS5 : 50.586 GB

بیشتر بخوانید:

از بازی‌های رایگان PS Plus جولای 2022 راضی هستید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gamerant

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    رزرو تلفنی انلاین بلیط هواپیما و قطار

    پاسخ