;
coinex

5 رمزارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید؛ تریدرها بخوانند

یکی از ذغدعه‌های اصلی سرمایه‌گذاران کریپتو در انتهای روند نزولی، پیدا کردن بهترین رمزارزها برای خرید است. در این مقاله 5 رمزارز برتر هفته را بررسی می‌کنیم.

بسیاری از معامله‌گران منتظر شکسته شدن سطح 20 هزار دلاری قیمت بیت کوین هستند. این افراد ترجیح می‌دهند تا زمانی که این حمایت شکسته نشده، خریدی انجام ندهند. شاخص درون زنجیره‌ای «MVRV-Z Score» نشان می‌دهد که بازار همچنان قبل از رسیدن به کف قیمتی شاهد ریزش بیشتر خواهد بود.

5 رمزارز برتر این روزهای بازار کریپتوکارنسی

شاخص MVRV-Z قیمت آنی بیت کوین را با ارزش منصفانه‌ آن مقایسه می‌کند. الکس گروگر (Alex Krueger)، کارشناس اقتصادی و معامله‌گر ارزهای دیجیتال، اعتقاد دارد حجم معاملات بیت کوین در ماه ژوئن (خرداد) رکورد جدیدی ثبت کرده است. به طور معمول افزایش حجم معاملات در بازارهای نزولی نشان‌دهنده فروش هماهنگ معامله‌گران خواهد بود.

5 رمزارز برتر که باید این هفته زیرنظر داشته باشید!

افزایش حجم معاملات هنگامی که بازار نزولی باشد، در اکثر مواقع منجر به شکل‌گیری کف قیمتی خواهد شد. در صورتی که بیت کوین روندی مشابه با کف قیمتی قبلی را در پیش بگیرد، به احتمال زیاد شاهد پایان چرخه نزولی در ماه ژوئن (تیر) خواهیم بود.

بازار سهام آمریکا و شاخص S&P500 هم‌بستگی شدیدی با قیمت بیت کوین دارند. در جلسه اخیر فدرال رزرو گزارش بازار کار کشور آمریکا در ماه ژوئن (خرداد) مورد بحث قرار گرفت. احتمال دارد این خبر بر روی قیمت سهام S&P 500 تأثیر مستقیم بگذارد. آیا بیت کوین توانایی تشکیل کف قیمتی و شروع حرکت صعودی را خواهد داشت؟ برای پاسخ به این سؤال، نمودار 5 رمزارز برتر هفته را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: شت کوین ها در سال 2022

بررسی نمودار بیت کوین (BTC)

با بررسی نمودار بزرگترین رمزارز بازار متوجه می‌‌شویم که در روز 1 ژانویه (10 تیر) کندل روزانه BTC سایه‌ای (Shadow) بلند به میانگین نمایی 20 روزه (EMA 20- خط آبی رنگ در تصویر) زده است. این سایه نشان‌دهنده فروش معامله‌گران در سطح مقاومتی (21396 دلار) است. فروشندگان در ادامه قیمت بیت کوین را به زیر 19637 دلار رساندند. در چند روز گذشته شتاب حرکت نزولی کاسته شده است.

5 رمزارز برتر که باید این هفته زیرنظر داشته باشید!

وضعیت فعلی نمودار نمایان‌گر خستگی در بازار و بلاتکلیفی میان خریداران و فروشندگان است. خریداران در حال حاضر برای بازگرداندن بیت کوین به بالای 19637 دلار تلاش می‌کنند. در صورتی که این افراد موفق به رساندن BTC به سطح جدید باشند، مقاومت بعدی پیش روی بیت کوین، میانگین نمایی 20 روزه (EMA 20) خواهد بود.

در صورتی که بیت کوین بتواند به بالای سطح 22000 دلار نفوذ کند، به احتمال زیاد روند صعودی بازار آغاز خواهد شد. بیت کوین در این حالت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه خود (خط قرمز در نمودار) در 25938 دلار صعود کند.

در صورت عدم موفقیت خریداران در بالا بردن قیمت BTC، قیمت این رمزارز به سطوح پایین‌تر 17960 دلاری و 17622 دلاری ریزش خواهد کرد. در نمودار 4 ساعته BTC، شاهد قدرت زیاد فروشندگان هستیم. این افراد از مقاومت میانگین متحرک نمایی 20 روزه (19348 دلار) با قدرت دفاع می‌کنند. از دیگر دلایل نزولی بودن بازار می‌توان به شیب نزولی میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی اشاره کرد.

5 رمزارز برتر که باید این هفته زیرنظر داشته باشید!

عبور قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 کندلی می‌تواند تا حدودی چشم‌انداز نزولی کوتاه مدت BTC را بی‌اعتبار کند. در سناریو صعودی، هدف بعدی قیمت بیت کوین میانگین متحرک ساده 50 کندلی در 20131 دلار خواهد بود. با رسیدن به این سطح، فروشندگان نیز بیشتر خواهند شد. در صورتی که خریداران در مبارزه با فروشندگان پیروز باشند، قیمت بیت کوین ابتدا تا 21 هزار دلار و سپس تا 22 هزار دلار صعود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

بررسی نمودار شیبا اینو (Shiba Inu)

یکی دیگر از 5 رمزارز برتر هفته اخیر بازار کریپتوکارنسی، شیبا اینو (Shiba Inu) است. این میم کوین جذاب مدت‌هاست که در یک محدوده باریک و نزدیک به میانگین‌های متحرک نمودار در حال نوسان است. خریداران شیبا اینو تلاش می‌کنند تا با ایجاد کف صعودی جدید (Higher Low) در نزدیکی 0.000009 دلار از ریزش بیشتر این رمزارز جلوگیری کنند.

5 رمزارز برتر که باید این هفته زیرنظر داشته باشید!
5 رمزارز برتر

به طور کلی رنج زدن قیمت و بلاتکلیفی نشان‌دهنده تعادل میان قدرت خریداران و فروشندگان است. پس از اتمام بازه زمانی بلاتکلیفی، حرکتی قدرتمند در جهت صعودی با نزولی رخ خواهد داد. در صورتی که شیبا اینو به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه خود (0.000010 دلار) برسد، احتمال جهش قیمتی این میم کوین تا 0.000012 و سپس 0.000014 دلار وجود خواهد داشت. مقاومت 0.000014 دلاری، مرز میان روند صعودی و نزولی Shiba Inu به شمار می‌رود.

در صورتی که سناریو نزولی رخ دهد، شیبا اینو حمایت 0.000009 دلاری را از دست داده و شرایط برای ریزش این میم کوین تا 0.000007 خولهد شد. در نمودار 4 ساعته شاهد الگوی مثلث متقارن هستیم. قیمت شیبا اینو مدت‌هاست بین میانگین متحرک نمایی و حمایت مثلث در حال حرکت است. 

5 رمزارز برتر که باید این هفته زیرنظر داشته باشید!

در صورتی که این حمایت از دست برود، 0.00009 دلار هدف بعدی شیبا اینو خواهد بود. اگر خریداران Shiba Inu بتوانند قیمت این میم کوین را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 کندلی برسانند، هدف بعدی مقاومت سقف الگوی مثلث خواهد بود. در صورت شکست سقف مثلث نیز، شیبا اینو تا 0.000011 دلار و 0.000012 دلار رشد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

بررسی رفتار قیمت پالگان (MATIC)

پالیگان سومین ارز در لیست 5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. قیمت این رمزارز در روز 26 ژوئن (5 تیر) به مقاومت 0.61 دلاری برخورد کرد. خریداران موفق به شکست این مقاومت نشدند و قیمت پالیگان تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.50 دلار) ریزش کرد. سایه‌های بلندی که در کندل روزانه 30 ژوئن (9 تیر) MATIC مشاهده می‌شود، نشان‌دهنده حمایت خریداران در نزدیکی کف‌های قیمتی و جلوگیری از ریزش بیشتر این رمزارز است.

5 رمزارز برتر که باید این هفته زیرنظر داشته باشید!

MATIC در چند روز گذشته با فاصله کمی از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود نوسان می‌کند.  خریداران در تلاش‌‌ برای شکستن این سطح مقاومتی هستند. در صورتی که خریداران در انجام این مأموریت موفق باشند، قیمت پالگان تا 0.61 دلار صعود خواهد کرد.

از دیگر نشانه‌های جالب مشاهده شده در نمودار ارز MATIC، می‌توان به واگرایی مثبت RSI (شاخص قدرت نسبی) اشاره کرد. این واگرایی نشان‌دهنده ضعف احتمالی قدرت فروشندگان و بازگشت روند صعودی کوتاه مدت است. هدف پالیگان پس از عبور از مقاومت 0.61 دلاری، محدوده 0.75 دلار خواهد بود.

در صورت عدم موفقیت خریداران و تسلط فروشندگان بر بازار، قیمت سطح حمایتی 0.41 دلار را از دست داده و به سمت حمایت 0.31 دلاری حمله‌ور خواهد شد. در نمودار جهار ساعته MATIC، خریداران در کوتاه مدت موفق به رساندن قیمت به بالای خط روند نزولی شده بودند. مقاومت روانی 0.50 دلاری مانع از حرکت بیشتر قیمت به سمت بالا شده است.

5 رمزارز برتر که باید این هفته زیرنظر داشته باشید!

فروشندگان در این ناحیه به قدرت رسیده و مجدداً قیمت متیک را به 0.41 دلار رساندند. در صورتی که قیمت از سطوح فعلی رشد کند، به این معنی است که خریداران در کف‌های قیمتی فعالیت خود را بیشتر کرده‌اند. در این صورت هدف بعدی خریداران سطح 0.50 دلار خواهد بود. پس از این سطح مقاومت‌های 0.55 و 0.61 دلاری مقاصد بعدی MATIC خواهند بود.

بیشتر بخوانید: توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

بررسی نمودار کازماس (ATOM)

کازماس (ATOM)، یکی دیگر از 5 رمزارز برتر بازار در هفته گذشته به شمار می‌رود. ATOM پس از یک روند نزولی طولانی، اکنون به کف قیمتی خود نزدیک شده است. خریداران این رمزارز در روز 1 ژوئن (10 تیر) موفق شدند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (7.84 دلار) برسانند. مقاومت پیش روی ATOM در حال حاضر در محدوده میانگین متحرک ساده 50 روزه (8.81 دلار) قرار دارد.

5 رمزارز برتر که باید این هفته زیرنظر داشته باشید!
5 رمزارز برتر

شاخص قدرت نسبی (RSI) فعلی در هر 5 رمزارز برتر بازار نمایان‌گر احتمال تشکیل کف قیمتی و آغاز روند صعودی است. علاوه بر RSI، شیب خنثی میانگین متحرک نمایی 20 روزه نیز از دیگر دلایل احتمالی برای کاهش فشار فروش حاکم در بازار به شمار می‌رود.

در صورتی که خریداران بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه برسانند، شانس COSMOS برای جهش قیمتی تا 10.84 دلار و سپس 12.50 دلار بیشتر خواهد شد. در صورت سقوط قیمت تا حمایت 6.89 دلاری، چشم انداز صعودی به طور کلی اعتبار خود را از دست خواهد داد.

قیمت رمزارز ATOM در سناریو نزولی تا حمایت 5.55 دلاری ریزش خواهد کرد. نمودار چهارساعته کازماس نشان می‌دهد که خریداران قصد دارند میانگین متحرک 50 کندلی (8 دلار) را به حمایت جدید تبدیل کنند.

5 رمزارز برتر که باید این هفته زیرنظر داشته باشید!

خریداران در صورتی که قیمت از سطوح فعلی افزایش یافته و مقاومت 8.38 دلاری را با موفقیت رد کند، تشویق خواهند شد تا مقاومت 8.75 دلاری را آزمایش کنند. کازماس در صورت عبور از 8.75 دلار به راحتی به مقاومت روانی 9 دلاری خواهد رسید. در صورتی که قیمت این رمزارز به زیر میانگین متحرک سقوط کند، قیمت ATOM تا 7.18 و سپس 6.89 دلار پایین خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

بررسی نمودار ایپ کوین (APE)

آخرین ارز از لیست 5 رمزارز برتر بازار در هفته گذشته، APE نام دارد. خریداران ApeCoin در روز 27 ژوئن (6 تیر) قیمت این میم کوین را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.69 دلار) رساندند. موفقیت خریداران زیاد طول نکشید و فروشندگان به افزایش فشار نزولی قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگرداندند.

شاخص RSI میم کوین محبوب بازار، در نزدیکی محور میانی قرار دارد، همچنین میانگین متحرک نمایی 20 روزه ApeCoin نیز شیب خنثایی دارد. تمام این عوامل نشان می‌دهند که فشار نزولی نمودار Apecoin در حال کاهش است.

5 رمزارز برتر که باید این هفته زیرنظر داشته باشید!

در صورتی که خریداران بتوانند قیمت Apecoin را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، شرایط این میم کوین به طور کلی تغییر خواهد کرد. پس از عبور ایپ کوین از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، میانگین متحرک ساده 50 روزه (5.72 دلار)، سطح مقاومتی بعدی Ape خواهد بود. فروشندگان در این سطح مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. در صورتی که قیمت از سطوح فعلی به زیر حمایت 4.21 دلاری سقوط کند، هدف بعدی پیش روی ایپ کوین 3.85 دلار خواهد بود.

از نکات جالب نمودار چهار ساعته ایپ کوین می‌توان به شکل‌گیری الگوی مثلث متقارن اشاره کرد. این الگو نشان‌دهنده تردید و بلاتکلیفی در بازار است. هر دو میانگین متحرک روی نمودار شیبی خنثی دارند و شاخص RSI نیز در این ناحیه روی محور میانی قرار گرفته است.

5 رمزارز برتر که باید این هفته زیرنظر داشته باشید!
5 رمزارز برتر

تمامی این داده‌ها تعادل و عدم وجود قدرت در سمت خریداران و فروشندگان را شان می‌دهد. در صورتی که Apecoin به زیر الگوی مثلث سقوط کند، فروشندگان قدرت خود را بازپس خواهند گرفت و قیمت ایپ را تا 3.78 (هدف نهایی الگوی مثلث متقارن) پایین خواهند آورد. عبور قیمت از سقف الگوی مثلث متقارن نیز، باعث قوت خریداران و رسیدن قیمت Apecoin به عنوان یکی از 5 رمزارز برتر بازار به مقاومت‌های 5.38 دلاری و 5.57 دلاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره 5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته گذشته چیست؟ آیا رمزارزها به کف قیمتی خود نزدیک شده‌اند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر