;
coinex

بزرگترین هک تاریخ ؛ اطلاعات 1 میلیارد چینی هک شد!

در شرایطی که معمولا عادت داریم اخبار سرقت اطلاعات را به نحوی بخوانیم که چین مقصر باشد، اما در بزرگترین هک تاریخ این چینی‌ها بودند که قربانی شدند.

یک کاربر اینترنتی ناشناس با نام «ChinaDan» در هفته گذشته در فروم مختص هکرها، Breach Forums، مطلبی پست کرد و پیشنهاد فروش بیش از 23 ترابایت داده سرقت شده از پایگاه داده پلیس شانگهای، شامل اطلاعات یک میلیارد کاربر چینی را داد. اگر این ادعا صحیح باشد، عنوان بزرگترین هک تاریخ را به خود اختصاص خواهد داشت.

در پست منتشر شده، هکر 10 بیت کوین معادل 200 هزار دلار، در ازای اطلاعات هک شده درخواست کرد. همچنین در این پست آمده است: «در سال 2022، پایگاه داده پلیس ملی شانگهای (SHGA) به بیرون درز کرد. این پایگاه داده حاوی بسیاری از داده‌ها و اطلاعات ترابایتی در مورد میلیاردها شهروند چینی است.» این اطلاعات شامل نام، آدرس، محل تولد، شناسه ملی، شماره تلفن و سابقه کیفری افراد است.

بیشتر بخوانید: کره شمالی مظنون اصلی هک 100 میلیون دلاری پلتفرم Harmony

بزرگترین هک تاریخ

اداره پلیس و دولت شانگهای روز دوشنبه به هیچ درخواستی در خصوص این ادعا پاسخ ندادند و خبرگزاری‌ها نتوانستند صحت این پست را بررسی کنند یا با هکری که خود را ChinaDan نامیده، تماس بگیرند. با این حال، خبرگزاری‌ها یک مجموعه نمونه تایید نشده از داده‌ها را به دست آوردند که اطلاعات شخصی افراد زیر سن قانونی را در بر می‌گرفت.

بزرگترین هک تاریخ

کارشناسان فناوری می‌گویند، اگر ادعای این هکر در رابطه با به دست آوردن اطلاعات شخصی یک میلیارد شهروند چینی از پلیس شانگهای درست باشد، یکی از بزرگ‌ترین سرقت اطلاعات در تاریخ خواهد بود.

ژائو چانگ پنگ، مدیر عامل بایننس می‌گوید که پروسه اهراز هویت کاربران را با توجه به فروش سوابق متعلق به یک میلیارد نفر از شهروندان چین در دارک‌وب را سخت‌گیرانه‌تر کرده است.

او در توییتی بدون اشاره‌ای به پلیس شانگهای، دلیل اتفاق افتادن این موضوع را پیدایش باگی در بخش جستجوی یک سازمان دولتی اعلام کرد.

این پست نگرانی‌های زیادی را در میان جمعیت چین ایجاد کرد، زیرا این موضوع به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی Weibo و WeChat چین مورد بحث قرار گرفت و در نهایت منجر به مسدود شدن هشتگ #dataleak در بعدازظهر روز یکشنبه شد.

این ادعای هکر، در حالی مطرح می‌شود که چین متعهد شده است که حفاظت از حریم خصوصی داده‌های کاربران آنلاین را بهبود می‌بخشد و به غول‌های فناوری خود دستور داده است تا ذخیره‌سازی امن‌تری برای اطلاعات کاربران تضمین کنند. همچنین در سال گذشته، قانونی در مورد نحوه ذخیره و کنترل داده‌ها، در کشور چین وضع شده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بزرگترین هک تاریخ چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر