;
coinex

فرمالو بهترین نرم افزار پایگاه داده سال 2022 شد

چند روز پیش فرخ شهابی مدیرعامل فرمالو در توییتر خود اعلام کرد که نرم افزار فرمالو بهترین نرم افزار پایگاه داده در سال 2022 معرفی شده است. اکنون تکراتو در این خصوص با فرخ شهابی گفت و گویی کرده. در طی این گفت و گو فرمالو را بهتر می‌شناسید.

فرمالو پیش از اینکه شکل امروزی خود را داشته باشد یک شرکت ارائه دهنده خدمات نرمافزاری بود. به گفته خود فرمالو این شرکت بعد از مدتی متوجه شد که هر شرکت نرم افزار مخصوص به خود و یا به عبارتی نرم افزاری شخصی شده نیاز دارد.

فرایند طراحی و ازائه نرم افزارهای شخصی سازی شده برای تیم فرمالو بسیار زمان بود. در نهایت فرمالو تصمیم گرفت نرم‌ازاری تهیه کند که افراد بتوانند بدون نیاز به اطلاعات برنامه نویسی، نرم افزارهای شخصی سازی خود را بسازند.

بیشتر بخوانید: ورود تپسی به پنج شهر جدید ؛ تپسی قصد گسترش فعالیت خود به سراسر ایران را دارد

فرمالو، بهترین نرم افزار پایگاه داده سال 2022 چگونه کار می‌کند؟

شهابی، مدیرعامل فرمالو در ابتدا درباره اینکه اصلا فرمالو چیست وچگونه کار می‌کند توضیح می‌دهد:

فرمالو یک SaaS یا softwar as a service است که کمک می کند کسب و کارها بتوانند بدون کد زدن نرم افزار خودشان را تولید کنند. نرم افزاری که از دیتای خود آن کسب و کار قدرت می‌گیرد.

فرمالو، بهترین نرم افزار اه سال ۲۰۲۲ چگونه کار می‌کند؟

فرمالو این امکان را می‌دهد که بدون هیچ کد زدن و برنامه نویسی افراد بتوانند ابزارهایی ساده برای بیزنس خود بسازند. ابزارهای ساده‌ای مثل فرم نظرسنجی، کوییز ویجت‌های وب‌سایت.

همچنین فرمالو این امکان را به کاربران می‌دهد که به روش گفته شده، کاربران بتوانند نرم افزارهای پیشرفته سازمانی بنویسند: مثل سیستم مدیریت اچ آر سیستم مشتریان، دشبوردهای تخصصی و سی آر ام های شخصی سازی شده و بسیاری دیگر از نرم افزارهای پیشرفته دیگر.

فرمالو یک دیتا بیس ساز لگویی است

شهابی در ادامه در خصوص ماهیت کاری که فرمالو انجام می‌دهد گفت: «در واقع قلب فرمالو یک دیتا بیش ساز است. کاربران هنگامی که از فرمالو استفاده می کنند، کسب و کار یک دیتا بیس و یا پایگاه داده مرکزی پیدا می‌کند که میتوانند آن را گسترش دهند و هر نرم‌افزاری را که نیاز دارند بر اساس آن پایگاه داده بسازند تا نرم ‌افزار مورد نظر بتواند اطلاعات آن را مدیریت کند.

پس ما به شرکت‌ها برای دریافت اطلاعات، مدیریت اطلاعات و دسترسی کارمندان به اطلاعات کمک می‌کنیم. همچنین خدماتی چون مدیریت اطلاعات برای ایجاد امنیت و دپارتمان در کسب و کار نیز با فرمالو انجام می‌شود.» او می‌افزاید:

شکل کار ما به صورت لگو است. هر چه که نیاز داشته باشید را میتوانید به صورت پلاگ اند پلی به یگدیگر وصل کنید وشکل مورد نظر خود را بسازیذ که شکل نهایی می‌شود آن نرم افزاری که به درد آن کسب و کار می‌خورد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چین با ذهن‌خوانی، وفاداری مقامات حزب کمونیست را ارزیابی می‌‌کند

فرمالو از ابتدای کار تا تبدیل شدن به بهترین نرم افزار پایگاه داده

شهابی می‌گوید کار جدی فرمالو از سال 2020 و اکنون فرمالو در 30 کشور دنیا به خصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی 21 هزار مشتری فعال دارد. شهابی در ادامه گفت: «فرمالو هر ساله رشدی 300 الی 500 درصدی را دارد. تا کنون نیز از سرمایه گذاران بزرگ اروپایی و آمریکایی چندین مرتبه جذب سرمایه داشته‌ایم و همچنین پارسال فرمالو به اکسلیتور فیسبوک که اکنون با نام متا شناخته می‌شود وارد شد. فرمالو  یکی از ده استارتاپ پرتر اروپایی بود که در حوزه دیتا توانست به این اکسلیتور راه پیدا کند و توانست به همراه فیسبوک یک محصول جدید را رونمایی کند که با موفقیت نیز روبرو بود.»

آخرین دستاورد فرمالو:  لیدر دیتا بیس ها و بهترین نرم افزار پایگاه داده

شهابی در آخر درخصوص آخرین روندی که فرمالو در چندماه گذشته طی کرد گفت: «در چند ماه اخیر مخصوصا از سال 2022 فرمالو تبدیل شد به یکی از بزرگ‌ترین نرم افزارهای که در صنعت no-code development فعالیت می‌کند.

آخرین دستاورد فرمالو:  لیدر دیتا بیس ها

شهابی در بخش دیگری می‌گوید:

در واقع صنعت ما no cod یا به طور دقیق no code colabration tool نام می‌گیرد. فرمالو به یکی از بزرگ‌ترین‌های این صنعت تبدیل شد و در میان و ده نرم افزار برتر  نرم افزار فرم ساز قرار گرفت.

این مسئله باعث شد تا رسانه‌های مختلف به فرمالو توجه کنند. امسال نیز توسط شرکت گارتنر، فرمالو جایزه‌های مختلفی کسب کرد. برای مثال جایزه‌ای که در یکی از  توییت‌های اخیرمان نیز به آن اشاره کردیم، یکی از جایزه‌های گارتنر بود. در این جایزه فرمالو به عنوان برترین نرم‌افزار پایگاه داده در سال 2022معرفی شد.

شهابی همچنین از اهداف فرمالو گفت: «هدف اصلی فرمالو این است که هر کس بدون این که برنامه نویسی بداند بتواند برنامه نویسی کند و قدرت برنامه نویسی را داشته باشد؛ در این صورت افراد می‌توانند هر ابزاری را که فکرش را بکننددر دقیقه بسازند؛ این به این معناست که ما باید یک سیستمی را برای تمامی افرادی که با برنامه نویسی آشنا نیستند فراهم کنیم که به ساده ترین شکل ممکن بتوانند برنامه بنویسند.»

کلام آخر

انتخاب فرمالو به عنوان بهترین نرم افزار پایگاه داده بدین معنا است که فرمالو به عنوان یک استارتاپ ایرانی توانسته تا در سطح جهانی خوش بدرخشد. اتفاقی که در صورت حمایت از بسیاری از استارتاپ‌های ایرانی شاهد آن خواهیم بود. اما نکته‌ای که این روزها استارتاپ‌ها و همچنین کسب و کارهای اینترنتی با نگرانی به آن چشم دوخته‌اند، طرح صیانت است.

امیدواریم طرح‌هایی مانند طرح صیانت با مانع تراشی و با بهانه صیانت از فضای مجازی باعث به خطر افتادن کسب و کارها و استارتاپ‌های موفقی چون فرمالو نشوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انتخاب فرمالو به عنوان بهترین نرم افزار پایگاه داده سال 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر