;
coinex

پرداخت سود سهام عدالت شهریور ؛ چه کسانی سود سهام عدالت را دریافت می‌کنند؟

با اعلام دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، پرداخت سود سهام عدالت شهریور ماه سال جاری انجام می‌شود. اما دریافت‌کنندگان چه کسانی هستند؟

بسیاری از مردم ایران سهام عدالت دارند که این سهام به طور مستقیم و در مواردی نیز به صورت غیرمستقیم در بورس آزادسازی شده است. روز یکشنبه 12 تیر 1401، پیمان حدادی، دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرد که سازمان خصوصی سازی با همکاری شرکت سپرده‌گذاری در پایان شهریور ماه سال جاری،‌ سود سهام عدالت را از محل سود شرکت‌های غیربورسی پرداخت خواهد کرد.

نکته اساسی اما اینجاست که قرار نیست همه سود سهام عدالت یکجا پرداخت شود، بلکه در ابتدای امر بخشی از این پول باید صرف افزایش سرمایه شرکت‌ها شود و سپس مابقی آن واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد ؛ سه تصمیم جدید شورای عالی بورس

پرداخت سود سهام عدالت شهریور

به گفته روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، قرار است در نیمه دوم شهریور ماه 1401، برای 49 میلیون سهامدار که همه سهامداران عدالت محسوب می‌شوند، سود سهام واریز شود.

از سوی دیگر، شورای عالی بورس به سازمان خصوصی اجازه داده که در صورت درخواست شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت در رابطه با افزایش سرمایه اقدامات ضروری را انجام دهد. پرداخت سود سهام عدالت در وهله نخست می‌تواند نقدینگی در گردش بورس را افزایش دهد و سپس نقدینگی حاصل از پرداخت سود نیز می‌تواند وارد معاملات بازار سرمایه شود. مشاور رئیس سازمان بورس در ادامه و با اشاره به جاماندگان سهام عدالت گفت:

افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. اما از سهام عدالت بهره‌مند نشده‌اند؛ جزو جاماندگان محسوب می‌شوند که قرار است در ابتدا سهام عدالت به این افراد تعلق بگیرد.

پرداخت سود سهام عدالت شهریور ؛ چه کسانی سود سهام عدالت را دریافت می‌کنند؟

وی گفت:

مابقی افراد برای دریافت سهام عدالت باید مورد بررسی قرار بگیرند که شناسایی این گروه‌ها نیازمند بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی و مجلس است.

حدادی تاکید کرد که با توجه به اینکه شرکت‌های سهام عدالت جزو شرکت‌های استراتژیک محسوب می‌شوند و فعالیت و سودآوری آن‌ها روز به روز بهتر شده و رشد می‌کند، در نتیجه بهتر است مردم سهام خود را نگهدارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرداخت سود سهام عدالت شهریور 1401 چیست؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر