انواع ژانرهای انیمه ؛ به همراه معرفی محبوب‌ترین‌ها و بهترین‌های هر دسته

در نوشتار جدید به معرفی بهترین انیمه‌ها در انواع ژانرهای انیمه خواهیم پرداخت. انیمه شوجو و انیمه ایچی چیست؟ اسم انواع انیمه ها در این مطلب تهیه شده است.

از دید مبتدیان شاید تنها یک ژانر انیمه وجود داشته باشد؛ اما علاقه‌مندان دنیای انیمه از ژانرهای مختلف آن مطلع هستند. شاید در ابتدا سوال باشد که ژانرهای مختلف انیمه چه تفاوتی باهم دارند؟ در این نوشتار سعی بر توضیح انواع ژانر انیمه های ژاپنی و معرفی بهترین انیمه در هر ژانر داشتیم.

بسیاری از مردم فکر می کنند انیمه خود یک ژانر است؛ در حالی که واقعا اینطور نیست. انیمه زیرمجموعه‌ای از انیمیشن است، این سبک انیمیشن خاص از ژاپن سرچشمه گرفته است و آن‌ها بخش بزرگی از فرهنگ ژاپن را نشان می‌دهند. طرفداران جدید انیمه‌ها ممکن است زمانی که برای اولین بار وارد این دنیا می‌شوند غافلگیر شوند.

البته باید ذکر کرد که انواع انیمه های ژاپنی برای هر سنینی مناسب نیستند و بهتر است والدین حتما و حتما به این نکته توجه کنند. در این مطلب به گروه سنی مخاطبان هر ژانر نیز اشاره شده است.

انواع ژانرهای انیمه

به همراه معرفی محبوب‌ترین‌ها و بهترین‌های هر دسته

فهرست انواع ژانرهای انیمه ای در یک نگاه:

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانرهای انیمه

لیست انیمه یائویی و انیمه های ژانر موسیقی و دیگر ژانرها به طور کامل در این مطلب معرفی شده‌اند. ضمن مطالعه نوشتار انواع ژانرهای انیمه می‌توانید به صفحه اینستاگرام فیگار مراجعه نمایید و با دنبال کردن آن از:

و دیگر مقاله‌های مرتبط با دنیای انیمه‌های ژاپنی آشنا شوید.


دلیل وجود این دسته‌بندی‌ها این است که انیمه‌ها، بسته به نوعشان، مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهند. هر یک از این دسته‌ها با در نظر گرفتن جمعیت خاصی ایجاد شده‌اند.

در اواخر دهه 1980، بسیاری از مردم در کشورهایی غیر از ژاپن شروع به دوست داشتن انیمه کردند. در ایالات متحده، انیمه ربات غول پیکر محبوب شد. در اروپا انیمه برای کودکان رایج شد. امروزه انواع مختلفی از انیمه‌ها در سراسر جهان محبوب هستند. به لطف اینترنت محبوبیت انیمه‌ها خیلی بیشتر از قبل شد.

Shónen ،Seinen ،Shojo ،Josei و Kodomomuke از انواع محبوب انیمه‌ها هستند که به طور کامل در ادامه معرفی شده‌اند. هر کدام از این ژانرها برای یک گروه سنی خاص و سلیقه‌های متفاوت مخاطبان ساخته شده‌اند. ضمن آشنایی با انواع ژانرهای انیمه ای می‌توانید به مطالب ذیل از سایت فیگار نیز مراجعه نمایید:

Kodomo

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانرهای انیمه ای

ژانر Kodomo مخصوص کودکان است و معنی لغوی آن نیز به همین معناست. حتی اگر تا به حال به انیمه کودکان توجه نداشتید، حتما با حداقل یکی از آن‌ها خاطره داشته‌اید. دیجیمون، پوکمون و هلو کیتی (که برچسب‌های آن را صد در صد دیده‌اید) از نمونه‌های محبوب این ژانر هستند.

این تنها نوع انیمه‌ای است که مخاطبان بسیار کودک را هدف قرار می‌دهد. در آثار Kodomomuke، ارسال پیام اخلاقی به کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آن‌ها بسیار خلاق، سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز هستند و با تخیل بازی می‌کنند. سبک انیمیشن کودک در کل بسیار زیباست و هدف اصلی آن‌ها هدایت کودکان به رفتار خوب و توجه به دیگران است. اساساً آن‌ها سعی می‌کنند به بچه‌ها یاد بدهند که چگونه افراد خوبی باشند.

قهرمانان داستان کودومو می‌توانند مردان، زنان، حیوانات و یا موجودات تخیلی باشند. این انیمه در ژانرهای مختلف کمدی، ماجرایی، اکشن و … ساخته می‌شود. البته، همه چیز به خوبی برای کودکان مناسب است. اگرچه kodomomuke برای کودکان است، افراد در هر سنی می‌توانند از این انیمه‌ها لذت ببرند و به گذشته برگردند؛ نوستالژی، به جایی که فقط کودک بودند.

برخی از محبوب‌ترین انیمه‌های ژانر کودکان:

  • Pokemon
  • Doraemon
  • Digimon
  • Hello Kitty
  • Anpanman

Shōnen

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانرهای انیمه ای

Shónen را می‌توان به معنای “پسر” ترجمه کرد. این دسته از انیمه مخاطبان مرد جوان را، معمولاً بین سنین 8 تا 18 سال هدف قرار می‌دهد. این نوع انیمه‌ها اکشن هستند و معمولاً یک قهرمان مرد جوان دارند.

اگرچه انیمه‌های شونن با قهرمان‌های زن محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، اما همانطور که قبلا گفته شد، متوجه خواهید شد که اکثر انیمه‌های شونن دارای یک قهرمان مرد هستند.

همچنین معمولاً تیمی را به تصویر می‌کشد که شخصیت‌های اصلی، قهرمان اصلی را همراهی می‌کنند؛ مانند “Boku No Hero Academia”. شما همچنین شاهد حضور زنان جذاب در برخی از آن‌ها خواهید بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های شونن این است که هدف اصلی آن برآورده کردن تمام علایق مردان جوان است، به این معنی که انیمه‌های این دسته دارای تعداد زیادی اکشن، درام، مبارزه، ماجراجویی، کمدی، هنرهای رزمی، علمی تخیلی و ترسناک هستند؛ مانند “حمله به تایتان“. حتی با وجود اینکه شونن برای مخاطبان مرد طراحی شده است، انیمه شونن می‌تواند برای همه سنین و جنسیت‌ها لذت‌بخش باشد.

برخی از محبوب‌ترین انیمه‌های Shōnen:

  • Dragon Ball
  • One Piece
  • Naruto
  • Attack On Titan
  • Fairy Tail

Shōjo

انواع ژانرهای انیمه
انیمه شوجو

انیمه‌های شوجو در نقطه مقابل انیمه‌های شونن قرار می‌گیرد. این انیمه‌های مخصوص دختران طراحی و تولید می‌شوند. در این نوع انیمه نیز غالبا قهرمان اصلی دختران هستند. طرفداران انیمه‌های شوجو (shoujo) معتقدند که این انیمه‌ها برای دختران بین 8 تا 18 سال طراحی شده‌اند.

اگر به طیف مخاطبان این نوع از انیمه‌ها نگاه شود متوجه خواهید شد که همه آن‌ها طرفدار انیمه‌های اکشن، ماجراجویی، انیمه‌های کمدی و انیمه‌های عاشقانه هم هستند. داستان انیمه‌های Shoujo به راحتی در دسترس هستند و می‌توانند طراحی‌های هیجان انگیزی را برای بینندگانی که به دنبال چیزی متفاوت در انیمه‌های شونن، انیمه‌های شونن‌آی و انیمه‌های سینین هستند ایجاد کنند.

برخی از محبوب‌ترین انیمه‌های شوجو:

  • Uta no Prince-sama
  • Shounen Maid
  • Nijiiro Days
  • My Roommate is a Cat
  • Say I Love You
  • Cardcaptor Sakura

Seinen

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانر انیمه های ژاپنی

انیمه سینن نیز مانند شونن مخاطبان مرد جوان و یا میانسال را هدف قرار می‌دهد. داستان انیمه‌های سینن نیز مانند شونن دربرگیرنده بسیاری از صحنه‌های اکشن، ماجرا، کمدی و … باشد؛ اما این ژانر کمی تاریک‌تر و سردتر است. بیشتر تم این ژانر روانشناختی است و بسیاری از انیمه‌های این دسته بسیار آثار فاخری هستند. به همین دلیل هدف اصلی آن‌ها بزرگسالان است.

اگرچه هدف اصلی این ژانر تمرکز بر صحنه‌های پورنوگرافی نیست، اما به طور طبیعی برخی صحنه‌ها را شامل می‌شود. به همین دلیل این دسته از ژانر برای کودکان و نوجوانان زیاد مناسب نیست. در انتخاب آن برای کودکان خود توجه ویژه داشته باشید. مانند دسته قبلی، این نوع انیمه برای همه جنسیت‌ها قابل مشاهده است، اما تماشای آن تنها در صورت داشتن سن بالای 18 سال توصیه می‌شود.

برخی از محبوب‌ترین انیمه‌های سینن:

  • Hellsing
  • Gantz
  • Tokyo Ghoul
  • One-Punch Man
  • Ghost In The Shell

Josei

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانر انیمه های ژاپنی

انیمه جوسی یا جوزی در نقطه مقابل انیمه‌های سینن قرار دارد. این انیمه‌ها با همان تم برای زنان جوان و میانسال طراحی و تولید می‌شوند. شوجو و جوزی وجه اشتراک دارند، هر دو زنان را هدف گرفته‌اند، اما تنها چیزی که تغییر می‌کند گروه سنی است.

شوجو بیش از هر چیز روابط ایده آلی را ارائه می‌دهد؛ روابط عالی که هر دختری آرزوی داشتن آن را دارد. جوزی داستان کاملاً متفاوتی است. Josei موضوعات عمیق‌تری را بررسی می‌کند. حتی تماشای برخی از آن‌ها دشوار است؛ مانند خیانت یا تجاوز جنسی.

Josei بر به تصویر کشیدن روابط واقعی‌تر، با درام بیشتر، موضوعات روانشناختی و وابسته به عشق شهوانی تمرکز دارد. می‌توانید آن را به عنوان نسخه تیره‌تر و قوی‌تر شوجو در نظر بگیرید. معمولاً قهرمان‌های جوزی زن هستند، اما می‌توانند قهرمان‌های مرد نیز در جوزی باشند.

نه تنها زنان، بلکه مردانی که علاقه‌مند به نحوه عملکرد ذهن زنانه و برخی از مشکلاتی که در روابط عاشقانه و به طور کلی در زندگی با آن‌ها روبرو هستند، می‌توانند از تماشای انیمه جوزی لذت ببرند.

برخی از محبوب‌ترین انیمه‌های جوزی:

  • Paradise Kiss
  • Loveless
  • Nodame Cantabile
  • Usagi Drop
  • Honey And Clover

Harem

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانر انیمه های ژاپنی

حرمسرا اساساً زمانی است که پسری وجود دارد که توسط دختران احاطه می‌شود. دختران حرمسرا همگی جذب پسر می‌شوند و اغلب بر سر محبت او با هم دعوا می‌کنند. حرمسرا را می‌توان به صورت استعاری به عنوان خروس در مرغداری توصیف کرد.

انیمه حارم مناسب سنین پایین نیست و اصلا تماشای آن توصیه نمی‌شود. در انتخاب انیمه برای تماشای فرزندان خود حتما دقت کافی را به خرج بدهید. نقطه مقابل این انیمه ها، انیمه‌های حارم معکوس هستند که در ادامه نوشتار انواع ژانرهای انیمه معرفی نموده‌ایم.

Reverse Harem

انواع ژانرهای انیمه
انواع انیمه های ژاپنی

انیمه‌های Reverse Harem یک ژانر در مانگا و انیمه است که در آن یک دختر مجرد مورد پسند چند مرد خوش‌تیپ (3 یا بیشتر) قرار می‌گیرد که همگی دیوانه‌وار عاشق او هستند. دختر اغلب نمی‌تواند انتخاب کند که با کدام پسر باید بیرون برود و بلاتکلیف می‌ماند. این انیمه در نقطه مقابل انیمه‌های حارم قرار می‌گیرد.

این دسته از انیمه‌ها نیز برای هر سنی توصیه نمی‌شود. در انتخاب انیمه مناسب دقت کافی داشته باشید. تماشای انیمه‌های حارم و حارم معکوس برای سنین پایین هجده سال توصیه نمی‌شود.

Hentai

انواع ژانرهای انیمه
انواع انیمه های ژاپنی

انیمه های هنتای انیمه‌هایی هستند با مضامین اروتیک و پورنوگرافی. این نوع انیمه عموماً در مورد رابطه جنسی و برانگیختگی جنسی است و صحنه‌هایی از رابطه جنسی آشکار و برهنگی را به تصویر می‌کشد. هدف از معرفی این انیمه‌ها، مطلع کردن شما از وجود همچین انیمه‌هایی است تا جوانان و فرزندان خود را از دیدن این انیمه‌های مبتذل مصون کنید.

Hentai به انیمه‌هایی گفته می‌شود که بر خلاف عرف جامعه ساخته و پرداخته می‌شوند تا ذهن جوانان و کودکان ما را در راستای سطحی نگری سوق دهند.

Romance

انواع ژانرهای انیمه
انواع انیمه های ژاپنی

ژانر عاشقانه نیاز به معرفی ندارد. انیمه‌های با داستان‌های رمانتیک که اگر در انتخاب آن دقت کافی کنید، تماشای آن برای هر سنی مناسب است. داستان‌های واقعی و یا تخیلی از عشق‌های جذاب میان دختران و پسران جوان. در مطالب ذیل برخی از بهترین آثار انیمه‌های عاشقانه را می‌توانید مطالعه کنید.

Horror

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانرهای انیمه ای

ژانر وحشت، انیمه‌هایی هستند که قصد دارند ترس یا اضطراب را در بینندگان خود ایجاد کنند. رایج‌ترین عناصر در این دسته از انیمه‌ با مضمون ترسناک مانند فیلم‌ها و سریال‌های ترسناک، ارواح، شیاطین، تسخیر شیطان، خشونت گرافیکی، هیولاها، نفرین ها و امثال آن‌ها هستند.

برخی از بهترین انیمه‌های ترسناک را می‌توانید با رجوع به مطالبی که در ادامه پیوست شده‌اند بشناسید:

Comedy

انواع ژانرهای انیمه
انیمه های ژانر موسیقی

کمدی و طنز یکی از بهترین و محبوب‌ترین ژانرهای مخاطبان انیمه، سینما و تلویزیون است. در مقاله‌های ذیل برخی از بهترین انیمه‌های طنز معرفی شده‌اند:

Fantasy

انواع ژانرهای انیمه
انیمه های ژانر موسیقی

امروزه از محبوب‌ترین ژانرها، ژانر فانتزی است. در این دسته از فیلم‌ها و انیمه‌ها، داستان و وقایع در یک دنیای غیر واقعی و تخیلی اتفاق می‌افتند. به همین دلیل در بین کودکان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

سریال انیمیشنی میراکلس نمونه محبوب انیمه فانتزی است. با رجوع به لینک‌های ذیل و عضویت در کانال تلگرامی فیگار می‌توانید این سریال محبوب را دانلود نمایید:

دانلود رایگان انیمیشن سریالی میراکلس فصل 5 قسمت 3 زیرنویس فارسی

دانلود رایگان انیمیشن سریالی میراکلس فصل 5 قسمت 4 زیرنویس فارسی

Ecchi

انواع ژانرهای انیمه
انیمه ایچی چیست, انواع ژانرهای انیمه

انیمه‌های ژانر ایچی درست مانند انیمه‌های هنتای محتوای جنسی را به نمایش می‌گذارند، اما به اندازه هنتای محرک نیستند. این ژانر نیز برای سنین پایین مناسب نیست. بهتر است در انتخاب آن حواستان را بیشتر جمع کنید.

تماشای این انیمه‌ها برای کودکان و نوجوانان می‌تواند تاثیرات مخرب بسیاری داشته باشد. خشونت، تجاوز، خیانت و … در یک دنیای خیالی و غیر واقعی ممکن است برای کودکان قابل درک نباشد و ترسی غیر قابل کنترل را در آن‌ها ایجاد کند و باعث تخریب روحیه آن‌ها شود.

Mecha

انواع ژانرهای انیمه
انیمه های ژانر موسیقی, انواع ژانرهای انیمه

مکا Mecha، انیمه‌هایی در مورد ربات‌ها است. معمولاً آنقدر بزرگ هستند که افراد بتوانند در داخل آن‌ها بنشینند و آن‌ها را کنترل کنند؛ مانند افرادی که ماشین سواری می‌کنند. انیمه‌های Mecha اغلب دارای جنگ‌هایی هستند که در آن از روبات‌ها برای جنگ بین کشورها استفاده می‌شود؛ مانند تانک‌ها و هواپیماهای امروزی!

این ژانر از انیمه در بین پسران محبوبیت بیشتری دارد و صحنه‌های اکشن، جنگی، رزمی و هیجانی بسیاری در این دسته از انیمه مشاهده می‌شود. تماشای این انیمه محدودیت سنی ندارد.

برخی از محبوب‌ترین انیمه‌های مکا:

  • Code Geass
  • Mobile Suit Gundam 00
  • Valvrave the Liberator
  • Mobile Suit Gundam
  • Voltes V

Isekai

انواع ژانرهای انیمه
اسم انواع انیمه ها, انواع ژانرهای انیمه

انیمه‌های ایسکای تخیلی هستند و قهرمانان اصلی به یک دنیای غیر واقعی منتقل می‌شوند. ایسکای به انیمه‌هایی گفته می‌شوند که داستانشان در دنیاهای دیگر به وقوع می‌پیوندند.

در واقع شخصیت‌های این نوع از انیمه‌ها به طریقی به دنیاهای دیگر می‌روند یا در دنیاهای مختلفی زندگی می‌کنند، که این انتقال به دنیاهای متفاوت و دگرگون ممکن است از طریق احضار یا تناسخ آن شخصیت یا روش‌های مختلف دیگری باشد. در مقاله ذیل برخی از بهترین انیمه‌های ایسکای را می‌توانید بشناسید:

Yaoi or shounen-ai

انواع ژانرهای انیمه
لیست انیمه یائویی, انواع ژانرهای انیمه

در انیمه‌های یایویی یا شونن آی، داستان پسرانی به نمایش گذاشته می‌شود که به همجنس‌های خود علاقه‌مند می‌شوند. با توجه به عقاید مذهبی رایج در کشور ما، تماشای این انیمه در هر خانواده توصیه نمی‌شود.

بهتر است اگر در این زمینه حساس هستید، در انتخاب انیمه‌ها دقت کافی داشته باشید و با رجوع به مقاله ذیل با برخی از انیمه‌های این ژانر آشنا شوید. برخی از انیمه‌های این ژانر نیز ممکن است شامل صحنه‌های مستهجن باشند.

Yuri or shojo-ai

انواع ژانرهای انیمه
اسم انواع انیمه ها, انواع ژانرهای انیمه

انیمه‌های یوری یا شوجو آی در نقطه مقابل انیمه‌های شونن آی قرار می‌گیرد. در این دسته از انیمه، زنان به هم‌جنس‌های خود علاقه‌مند می‌شوند. در این دست انیمه نیز ممکن است صحنه‌های مستهجن وجود داشته باشد.

اما ضمن وجود صحنه‌ها، اگر با مضمون امیال همجنس‌گرایانه مشکل دارید و صلاح خانواده‌تان نیست که همچین مضامینی را فرزندتان مشاهده کند، حتما توجه ویژه داشته باشید. برخی از انیمه‌های یوری، در ادامه برای شما معرفی شده‌اند:

Drama

انواع ژانرهای انیمه
اسم انواع انیمه ها, انواع ژانرهای انیمه

ژانر درام معروف‌ترین و رایج‌ترین ژانر در بین فیلم، سریال و انیمه است. در ژانر درام، زندگی روزمره با بالا و پایین‌های آن به تصویر کشیده می‌شود. در ادامه با رجوع به مقاله ذیل، با معروف‌ترین و بهترین انیمه‌های درام آشنا شوید:

Supernatural

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانرهای انیمه

ژانر ماوراء الطبیعه، ژانری از انیمه است که در مورد جادوگران، جادوها، ارواح، خدایان یا چیزهایی که معمولاً در زندگی روزمره نمی‌بینیم طراحی و تولید می‌شود.

برخی از محبوب‌ترین آثار ژانر ماوراء الطبیعه:

  • Angel Beats!
  • Bakemonogatari
  • Natsume’s Book of Friends
  • Anohana: The Flower We Saw That Day

Thriller

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانرهای انیمه

ژانر “Thriller” در واقع اشاره به انیمه‌هایی دارد که داستان دلهره آوری دارند. تماشای فیلم و سریال و حتی انیمه این ژانر برای مخاطبان خاص خود بسیار جذاب خواهد بود.

محبوب‌ترین انیمه‌های ژانر Thriller:

  • Death Note
  • B: The Beginning
  • Paranoia Agent
  • Danganronpa: The Animation

Slice of Life

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانرهای انیمه

در بین ژانرهای انیمه، ژانر Slice of Life بیشتر به عنوان ژانری محسوب می‌شود که یک برداشت آرام و شاد از وقایع زندگی روزمره را نشان می‌دهد، بدون آن که مشکلات و چالش‌های سختی در آن مشاهده شود.

این انیمه‌ها معمولا یک کمدی جذاب در زیر داستان خود دارند و در آن‌ها از رنگ‌های شادی استفاده شده و شاهد کاراکترهایی با نشاط هستیم. از بهترین نمونه‌های این ژانر می‌توان به دو انیمه Nichijou و Wotakoi: Love Is Hard for Otaku اشاره کرد.

اما همیشه هم بدین شکل نیست و در چند سال اخیر برخلاف روند عمومی این ژانر، شاهد خلق انیمه‌هایی بوده‌ایم که پیش زمینه‌ای تاریک را به این ژانر اضافه کرده‌اند که می‌توان یکی از دلایل این امر را بالا رفتن سن مخاطبان انیمه در نقاط مختلف جهان دانست. اضافه کردن این المان‌های تاریک به این ژانر باعث عمیق‌تر شدن انیمه‌های آن می‌شود.

Adventure

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانرهای انیمه

در انیمه‌های ماجراجویانه، کاراکتر اصلی به همراه دیگر کاراکترها وارد یک مسیر تازه و یا یک سفر پرماجرا می‌شوند. برخی از این کاراکترها هدفی را دنبال می‌کنند و برای رسیدن به آن سختی‌هایی را باید تحمل کنند و برخی دیگر در مسیر زندگی اتفاقی برایشان رخ می‌دهد که درگیر یک ماجرای پرهیجان می‌شوند.

OVA

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانرهای انیمه

اُ‌و وی اِی خلاصه “Original Video Anime” است. یک واژه ژاپنی برای انیمه‌هایی است که مستقیماً بر روی ویدئو و رسانه خانگی منتشر شده‌اند، بدون اینکه برای اولین بار بر روی تلویزیون یا در سینماها نمایش داده شوند.

عنوان‌های اُوی‌اِی برای اولین بار بر روی وی‌اچ‌اس در دسترس بودند و بعدها با محبوب شدن بر روی دیسک‌های لیزری و سرانجام بر روی دی‌وی‌دی در دسترس قرار گرفتند. اُوی‌اِی‌ها معمولاً دارای کیفیت بالاتری نسبت به سریال‌های تلویزیونی می‌باشند، به دلیل بودجه بالا و زمان بیشتری که برای تولید انیمه اختصاص داده می‌شود.

به جز تعداد معدودی استثناء، تمام انیمه‌های شهوت‌انگیز به علت محتویاتشان که برای سینما و تلویزیون مناسب نیستند، به صورت اُوی‌اِی منتشر می‌شوند. از تابستان ۲۰۰۸ عبارت اُواِی‌دی نیز منسوب گردید که به اُوی‌اِی‌هایی گفته می‌شد که بر روی دی‌وی‌دی به همراه مانگای آن‌ها منتشر می‌گردید.

مثال‌هایی برای انیمه‌های اُوی‌اِی می‌توان به:

  • بایبل بلک
  • انیماتریکس 
  • فولی کولی

اشاره داشت. در انتخاب این انیمه‌ها نیز باید دقت کافی داشت؛ به دلیل عدم وجود محدودیت‌های تلویزیونی، برخی از این انیمه‌ها مناسب کودکان و نوجوانان شما نخواهند بود.

Lolicon

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانرهای انیمه

از دیگر انواع ژانرهای انیمه که تماشای آن برای سنین پایین و نوجوانان اصلا مناسب نیست، انیمه‌های Lolicon هستند. از معرفی بهترین انیمه‌ها در امثال این ژانر، که برای هر سنی مناسب نیستند معذور هستیم.

لالی کن واژه‌ای برای توصیف نوع خاصی از امیال منحرف نسبت به دختران با سن کم و یا دختران بزرگی که ظاهر کودکانه دارند می‌باشد. این واژه همچنین برای توصیف مانگا، انیمه یا بازی‌های ویدئویی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای ویژگی‌هایی از جمله شخصیت‌های زیر سن قانونی در شرایط و موقعیت‌های جنسی و گاهی اوقات توأم با خشونت هستند.

مانگا و انیمه لالی کن به سبکی اطلاق می‌شود که در آن شخصیت‌های مؤنث کودکانه اغلب به شکلی جذاب و شهوانی به تصویر کشیده می‌شوند. این نام برگرفته از رمان Lolita اثر نویسنده روسی – آمریکایی، ولادیمیر نابوکوف است؛ در آن رمان مردی میانسال وارد رابطه جنسی با دختری دوازده ساله می‌شود،

Shotacon

انواع ژانرهای انیمه
انواع ژانرهای انیمه

انیمه‌های ژانر Shotacon یکی از انواع ژانرهای انیمه هستند که تماشای آن‌ها اصلا برای فرزندان شما در سنین پایین توصیه نمی‌شوند. در این انیمه‌ها صحنه‌هایی نمایش داده می‌شوند که از نظر روحی، اخلاقی و شرعی به هیچ وجه مناسب کودک و نوجوان نیست.

در این ژانر علاقه‌ها و امیال منحرف به پسران کوچک و یا پسران بزرگی که ظاهر کودکانه دارند، به نمایش گذاشته می‌شود. Shotacon و Lolicon همانند هم و در مقابل هم قرار دارند؛ شوتاکون در رابطه با پسران و لولیکون در رابطه با دختران است.

شوتوکون یا شوتاکون یک واژه عامیانه ژاپنی برای توصیف تمایل دختران/پسران بزرگ سال به آمیزش جنسی با پسران جوان به کار برده می‌شود. اما در خارج از کشور ژاپن از این اصطلاح کمتر به این معنا استفاده می‌شود. این واژه به سبکی از مانگا و انیمه اشاره دارد که شخصیت‌های بالغ یا زیر سن قانونی مذکر به شیوه‌ای شهوانی در حال انجام آمیزش به تصویر کشیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار انواع ژانرهای انیمه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “انواع ژانرهای انیمه ؛ به همراه معرفی محبوب‌ترین‌ها و بهترین‌های هر دسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *