;
coinex

اینترنت رایگان دولت به دهک های کم‌ درآمد هر 4 ماه تمدید می‌شود [نحوه فعال سازی اینترنت رایگان]

وزیر ارتباطات چند روز گذشته از اختصاص اینترنت رایگان دولت به دهک های کم‌ درآمد خبر داد که حجم مشخصی دارد و هر 4 ماه یکبار تمدید می‌شود.

چند ماهی است که تعرفه اینترنت افزایش پبدا کرده است، این در حالی است که با کندی سرعت اینترنت مواجه هستیم در این راستا دولت پس از چند ماه تصمیم به ورود به این قضیه کرده است.

چند روز پیش خبری از وزیر ارتباطات منتشر شد که حاکی از اختصاص اینترنت رایگان دولت به دهک‌های کم‌ درآمد بود، موضوعی که سال گذشته ابراهیم رئیسی وعده آن را داده بود.

بیشتر بخوانید: زارع پور: ضرورت اجرای دولت الکترونیک توسعه زیرساخت‌ها است

اختصاص اینترنت رایگان دولت به دهک های کم‌ درآمد

سال گذشته قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، ابراهیم رئیسی وعده دریافت بسته اینترنت رایگان برای دهک‌های کم درآمد جامعه خبر داد.

پس از گذشت یک سال از انتخابات، چند روز گذشته وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت صحبت از اختصاص اینترنت رایگان دولت به دهک‌های کم‌ درآمد کرد.

اختصاص اینترنت رایگان دولت به دهک‌های کم‌ درآمد
دریافت بسته اینترنت رایگان

مشاور فرهنگی وزیر ارتباطات در خصوص این طرح رایگان گفت:

برای تخصیص بسته اینترنت به دهک‌های کم‌ درآمد جامعه، این‌طور برنامه‌ریزی شده که 30 گیگ اینترنت در قالب 3 بسته 10 گیگابایتی به 3 دهک کم درآمد جامعه اختصاص داده شود.

وزیر ارتباطات نیز در مورد کندی وضعیت اینترنت در ایران در طی چند روز گذشته گفت:

اگر کندی وجود داشته باشد، مردم می‌توانند با سامانه 195 تماس بگیرند و گزارش کنند و ما حتما آن را بررسی می‌کنیم.

او همچنین افزود که به دنبال بررسی و پیگیری شکایات مردم از کندی اینترنت هستند و به تمامی گزارشات رسیده از سمت مردم رسیدگی خواهند کرد.

نحوه دریافت بسته اینترنت رایگان

افرادی مشمول دریافت این طرح می شوند که یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند. این بسته هر 4 ماه یکبار فعال می شود و دولت این طرح را برای یک سال برنامه‌ریزی کرده است.

اختصاص اینترنت رایگان دولت به دهک‌های کم‌ درآمد
اینترنت رایگان دولت

این بسته اینترنت رایگان هر 4 ماه یکبار برای سرپرست خانوار به صورت یک بسته 10 گیگابایتی فعال می‌شود. در مورد نحوه دریافت بسته اینترنت رایگان مشاور فرهنگی وزیر ارتباطات گفت:

سرپرستان خانوار سه دهک اول دریافت یارانه می توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات دولت my.gov.ir بعد از ثبت‌نام وارد صفحه‌ای شوند که گزینه مشاهده وضعیت مشمول بودن دریافت اینترنت رایگان وجود دارد و آن را فعال می کنند.

اگر متقاضیان ثبت‌نام این بسته اینترنت رایگان توانایی و امکان مراجعه به پنجره واحد خدمات دولت را نداشته باشند، می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد USSD و با وارد کردن کد #1234*4* درتلفن همراه خود برای دریافت بسته رایگان اینترنت اقدام کنند.

لازم به ذکر است، تعداد حدودی خانوارهای مشمول این طرح رایگان 8 میلیون سرپرست خانوار برآورد شده است، که مختص خانوارهای کم درآمد جامعه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با اختصاص اینترنت رایگان دولت به دهک های کم‌ درآمد چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام چرا اینترنت رایگان دولت به سه دهک پایین در سال 1402 فعال نشد علتش چیه؟
    قرار بود خودکار فعال بشه

    پاسخ

    چرا میزنه یافت نشد

    پاسخ