;
coinex

پرفروش ترین گوشی های جهان در فصل اول 2022 ؛ برتری سامسونگ بر اپل

بنابر جدیدترین اطلاعات موسسه آماری IDC از پرفروش ترین گوشی های جهان در فصل اول 2022 سامسونگ با فروش 74.5 میلیون دستگاه، صدرنشین است.

هرچند سامسونگ در حال حاضر و بنابر این آمار سهمی 23.7 درصدی از کل فروش بازار را در اختیار دارد، اما تعداد دستگاه‌های عرضه شده آن نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل تغییری نداشته است.

بیشتر بخوانید: تحریم بزرگترین تراشه ساز چین توسط آمریکا ؛ چینی‌ها تسلیم می‌شوند؟

پرفروش ترین گوشی های جهان در فصل اول 2022

اپل در این رده‌بندی، بعد از سامسونگ و با فروش 56.5 میلیون دستگاه موبایل در رده دوم قرار دارد و بر این اساس، سهمی 18 درصدی را به خود اختصاص داده است. برخلاف سامسونگ، اپل با این آمار تعداد دستگاه‌های عرضه شده خود را 2.2 درصد افزایش داده است و حالا تنها شرکتی به شمار می‌رود که در سه ماهه اول سال، رشد سالیانه در فروش خود تجربه کرده است.

در رده سوم فهرست نیز کمپانی این روزها پرسروصدای شیائومی با فروش 39.9 میلیون گوشی موبایل در سه ماهه اول سال 2022 قرار دارد تا سهمی 12.7 درصدی از بازار داشته باشد. اوپو و ویوو دو کمپانی چینی دیگر نیز به ترتیب 27.4 و 25.3 میلیون دستگاه در این بازه زمانی به بازار عرضه کرده‌اند تا به ترتیب با 8.7 و 8.1 درصد از سهام بازار، در رده‌های چهارم و پنجم باشند.

پرفروش ترین گوشی های جهان در فصل اول 2022 ؛ برتری سامسونگ بر اپل

دیگز تولیدکنندگان هم مجموعا 90.8 میلیون دستگاه گوشی وارد بازار کرده‌اند. IDC مدعی است که به طور کلی، 344.7 میلیون گوشی در سه ماهه اول به بازار عرضه شده است که این میزان نسبت به بازه مشابه در سال گذشته کاهش 8.8 درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرفروش ترین گوشی های جهان در فصل اول 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر