;
coinex

تصاویر اقامتگاه فضانوردان ناسا در ماه منتشر شد

ناسا طی عملیات آرتمیس قصد دارد شرایطی برای استقرار فضانوردان در ماه فراهم کند. حالا اولین تصاویر اقامتگاه فضانوردان ناسا در ماه منتشر شده است.

ناسا برای پیشبرد عملیات آرتمیس (Artemis)، قصد دارد برای فرود انسان بر روی ماه، یک پایگاه دائمی ایجاد کند. حالا یک شرکت آمریکایی به تازگی طرح‌های خود برای ساخت این اقامتگاه را منتشر کرده است.

در اواخر این دهه، ناسا در نظر دارد فضانوردان خود را به ماه بازگرداند، اما این بار قصد دارد برای تحقیقات بیشتر، یک پایگاه دائمی بر روی ماه ایجاد کند. در این راستا، طرح‌هایی از اولین اقامتگاه انسان بر روی قمر زمین در اینترنت منتشر شده است. این اقامتگاه که توسط شرکت آمریکایی AI SpaceFactory طراحی شده است، از فضانوردان در برابر ماه‌لرزه‌ها، برخورد شهاب‌سنگ‌ها و تشعشات محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: حراج سوسک های 400 هزار دلاری توسط ناسا متوقف شد

تصاویر اقامتگاه فضانوردان ناسا در ماه

شرکت AI SpaceFactory، طاق‌هایی به سبک رومی طراحی کرده است که از سه بخش مجزا تشکیل می‌شود و هر سه بخش توسط یک محوطه مشترک، به یکدیگر متصل خواهند بود. این اقامتگاه، تا ارتفاع 2.4 متر با خاک ماه پوشیده خواهد شد تا بتواند از فضانوردان در برابر فعالیت‌های لرزه‌ای ماه، ریز شهاب‌سنگ‌ها و تشعشات خطرناک خورشیدی محافظت کند.

تصاویر اقامتگاه فضانوردان ناسا در ماه

برای ساخت این اقامتگاه از فناوری چاپ سه بعدی استفاده شده و یک درخت فتوولتائیک نیز برای جذب و جمع‌آوری انرژی خورشیدی در نظر گرفته شده است. مساحت محوطه مرکزی آن حدود 90 متر (968 فوت مربع) بوده و مساحت هر واحد آن 75 (807 فوت مربع) متر خواهد بود. همچنین این اقامتگاه به گونه‌ای طراحی شده است تا بتواند در دماهای منفی 170 درجه سانتی‌گراد تا مثبت 70 درجه سانتی‌گراد در خلاء کارایی داشته باشد.

ناسا که این پایگاه دائمی را که برای اکتشاف ماه ایجاد می‌کند، قصد دارد فضانوردان خود را در قطب جنوبی ماه و در منطقه‌ای به نام اوج نور ابدی فرود آورد. این منطقه از ماه، در معرض همیشگی تابش نور خورشید قرار دارد و این امر دسترسی به انرژی را فراهم می‌کند. عمر مفید اقامتگاه فضانوردان در ماه، حدود ۵۰ سال برآورد شده است.

ساخت این پایگاه در نزدیکی دهانه شکلتون ماه بر عهده ربات‌های خودکار خواهد بود، از این دهانه که همواره در سایه قرار دارد، یخ‌ مورد نیاز برای تولید آب استخراج خواهد شد.

همچنین وسیله نقلیه زمینی ماه برای تسهیل حرکت فضانوردان در سطح قمر و دستگاه‌های مخابراتی نیز برای فضانوردان در این اقامتگاه فضایی فراهم خواهد شد. مدل اولیه این اقامتگاه، در یک محفظه شبیه‌ساز محیط ماه در مرکز فضایی کندی توسط ناسا و شرکت AI SpaceFactory مورد آزمایش واقع شده است. در ادامه تصاویر این اقامتگاه ناسا در ماه را ببینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تصاویر اقامتگاه فضانوردان ناسا در ماه چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر