;
coinex

پخش زنده رویداد انتشار نخستین تصویر رنگی تلسکوپ جیمز وب [پایان رویداد: تصویر منتشر شد]

امشب طی رویدادی تاریخی اولین تصویر رنگی جیمز وب منتشر می‌شود. برای تماشای پخش زنده رویداد انتشار نخستین تصویر رنگی تلسکوپ جیمز وب با ما باشید.

انتظار طولانی مدت برای تلسکوپی که با آن بتوان مناطق دوردست کهکشان را رصد کرد به زودی و با انتشار اولین تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

پخش زنده رویداد انتشار نخستین تصویر رنگی تلسکوپ جیمز وب

همانطور که ناسا از چندی پیش وعده داده بود، سه‌شنبه عصر به وقت ایران اولین تصاویر و داده‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر خواهد شد. این پایانی بر تلاشی تقریبا 3 دهه‌ای از برنامه‌ریزی، ساخت‌، آزمایش و نوآوری است که ممکن است عصر جدیدی را در نجوم و کیهان شناسی رقم بزند.

جیمز وب با جمع‌آوری پرتوهای فروسرخ که برای چشم انسان نادیدنی هستند، محدوده‌های کاملا جدیدی از کیهان را در نخستین تصاویر خود به ما نشان خواهد داد. اتمسفر زمین این پرتوها را مسدود می‌کند و در نتیجه صرفا در فضا امکان مطالعه آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این، فروسرخ می‌تواند به ابرهای گردوغباری که سحابی‌هیا کیهانی، محل تولد ستارگان را احاطه کرده‌اند نفوذ کرده و آن‌ها را به حباب‌هایی کاملا شفاف بدل کند.

مقامات ناسا امروز دوشنبه تایید کردند که نخستین تصویر با نام «نخستین زمینه ژرف وب»، بامداد سه‌شنبه ساعت 1:30 به وقت ایران و توسط رئیس جمهور آمریکا در جریان رویدادی در کاخ سفید منتشر خواهد شد.

ناسا سپس تصاویر را به همراه همکاران بین‌المللی خود در ساعت 19:00 به وقت ایران به نمایش عمومی خواهد گذاشت. شما می‌توانید در ساعت مورد بحث، پخش زنده این رویداد را از لینک زیر و در وب‌سایت ناسا ببینید:

رویداد به پایان رسید! نخستین تصویر جیمز وب را از اینجا تماشا کنید.

پخش زنده رویداد انتشار نخستین عکس های تلسکوپ فضایی جیمز وب

 

همچنان اگر پراکسی شما فعال است می‌توانید از همین صفحه پخش زنده رویداد انتشار اولین تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب را مشاهده کنید (برای نمایش تمام صفحه روی گزینه مربع سمت راست پایین صفحه کلیک کنید):

در حال حاضر تنها گروه کوچکی از اخترشناسان موفق به تماشای تصاویر جیمز وب پیش از رویداد شده‌اند. بیل نلسون، مدیر ناسا نیز گفت:

ما می‌خواهیم نمایی تازه از کیهان را به بشریت نشان بدهیم.

جیمز وب بزرگترین تلسکوپ فضایی هابل است که تا به حال به فضا پرتاب شده و ماموریت آن رفتن به جایی فراتر از محدوده دید تلسکوپ فضایی هابل و کاوش روزهای نخستین جهان است. زمانی که کهکشان‌ها و ستارگان پس از وقوع بیگ بنگ تازه در حال شکل‌گیری بودند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پخش زنده رویداد انتشار نخستین تصویر رنگی تلسکوپ جیمز وب چیست؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    همه ایناراخداتوقران گفته ایناتازه رفتندعکساش گرفتند

    پاسخ

    آیا این می‌تواند نقطه پایانی باشد بر قلمرو نادانی ، خرافات ، تعصب ؟ و از همه مهمتر آیا می‌تواند انسان را از یوق دیکتاتورها برهاند ؟ امیدوارم بتوان امیدوار بود .

    پاسخ

    بی صبرانه منتظر مشاهده این عکسها هستیم که عظمت خلقت خدا را نشان میدهد.

    پاسخ

    اینقد تبلیغ الکی و بی حساب و نامرتب داره که کل سایت رو حذف کردم .

    پاسخ

    مشتاقانه منتظر این لحظه تاریخی و باشکوه هستیم،سپاس از ناسا و تیم خستگی ناپذیرش…
    به امید موفقیت جیمز وب و ناسا

    پاسخ

    باسپاس از زحمات سازندگان و دانشمندان جیمز وب این شاهکار مهندسی عالی بی صبرانه منتظر بزرگترین شاهکار تاریخ هستیم وهمچنین رازهای ناشناخته کیهان بی حدو مرز

    پاسخ

    بی صبرانه منتظر این اتفاق با شکوه و با عظمت هستیم ممنونم از جیمز وب و این پدیده بزرگ و نادر رو ک برای ما بوجود اورده

    پاسخ