;
coinex

اکانت ایلان ماسک در توییتر مسدود شد ؛ جزای خروج از معامله؟

چند ساعت پس از اینکه ایلان ماسک درخواست خود برای فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری با توییتر را اعلام کرد، شایعاتی مبنی بر مسدود شدن اکانت ایلان ماسک در توییتر منتشر شد.

پس از اینکه ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، به توییتر اطلاع داد که می‌خواهد قرارداد خرید 44 میلیارد دلاری خود را فسخ کند، شایعاتی در توییتر منتشر شد؛ به این صورت که توییتر از خروج ماسک از قرارداد احساس خیانت کرده و حساب کاربری او را به حالت تعلیق درآورده است. در حالی که چنین شایعه‌ای صحت ندارد.

مسدود شدن اکانت ایلان ماسک در توییتر

شایعه مسدود شدن اکانت ایلان ماسک در توییتر ، پس از انتشار یک اسکرین‌شات توسط حساب کاربری طنز HighyieldHarry@ در توییتر آغاز شد. این اسکرین‌شات تصویری از حساب کاربری ایلان ماسک را نشان می‌دهد که به حالت تعلیق در آمده است. در نگاه اول این اسکرین‌شات واقعی به نظر می‌رسد و اگر بر روی این حساب کاربری در توییت HighyieldHarry@ کلیک کنید، شما را به صفحه یک حساب کاربری تعلیق شده با آیدی elonmusk@ هدایت می‌کند.

مسدود شدن اکانت ماسک در توییتر

به هر حال، حقیقت پشت این ماجرا به زودی کشف شد. این حساب کاربری جعلی بود و حساب واقعی ایلان ماسک همچنان فعال است. نام این دو حساب شباهت بسیاری با یکدیگر داشتند و تفاوت آن‌ها در این بود که حساب جعلی به جای حرف L کوچک در elonmusk از حرف i بزرگ استفاده کرده است. توییتر روز گذشته خبر داد که این حساب کاربری جعلی به دلیل جعل هویت، به حالت تعلیق در آمده است.

این درحالی است که هیچ اقدامی در خصوص حساب کاربری HighyieldHarry@ صورت نگرفته است. توییت اسکرین‌شاتی که توسط این کاربر پست شده تاکنون بیش از 18,600 بار ری‌توییت، 5,800 بار کوت توییت و 135 هزار بار لایک شده است.

ماسک بارها حساسیت خود نسبت به حساب‌های جعلی در توییتر را نشان داده بود و مدعی است که توییتر از ارائه هرگونه اطلاعات در این زمینه به وی خودداری کرده است. همین امر از جمله دلایلی بود که او از ادامه قرارداد عقب‌نشینی کرد. از طرف دیگر، توییتر معتقد است که تعداد حساب‌های جعلی و اسپم در پلتفرم خود کمتر از 5 درصد است، مسئله‌ای که ماسک ماه‌ها در مورد آن تردید داشت.

مسدود شدن اکانت ماسک در توییتر

بررسی‌های انجام شده توسط مشاوران ایلان ماسک نشان می‌دهد که حساب‌های جعلی گزارش شده، بیشتر از ۵ درصد است. در روز جمعه وکلای حقوقی ماسک در نامه‌ای به توییتر، این شرکت را از فسخ قرارداد مطلع کردند.

با این حال، ماسک نمی‌تواند به طور یک جانبه از توافق عقب‌نشینی کند. برت تیلو، رئیس هیئت مدیره توییتر، در توییتی گفت: «هیئت مدیره توییتر متعهد است تا این معامله را بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک ادامه دهد و قصد دارد تا اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه ادغام دنبال کند. ما مطمئن هستیم در دادگاه ایالت دلاور پیروز خواهیم شد.»

جسی فرید، استاد دانشکده حقوق هاروارد، روز جمعه به سایت خبرگذاری Gizmodo گفت، ماسک نمی‌تواند به سادگی از این معامله کناره‌گیری کند و احتمالاً فقط در تلاش است تا قیمت را کاهش دهد. این دعوای قضایی برای توییتر پرهزینه خواهد بود و احتمال می‌رود با کاهش قیمت برای حل و فصل این پرونده حقوقی موافقت کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مسدود شدن اکانت ایلان ماسک در توییتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر