;
coinex

پایان همکاری اپل و جانی آیو ؛‌ پایانی بر سه دهه همکاری!

پایان همکاری اپل و جانی آیو رسما توسط غول دنیای فناوری اعلام شده است. این شرکت دلیل این موضوع را، محدودیت‌هایی که برای هر دو طرف ایجاد شده اعلام کرده است.

جانی آیو، مدیر اسبق بخش طراحی اپل در سال 2019 از اپل جدا شده بود اما از آن زمان در سمت مشاور به کار با این شرکت ادامه می‌داد و حالا بعد از 30 سال، بنابر گزارش نیویورک تایمز تصمیم به پایان همکاری با این شرکت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخراج گسترده کارمندان گوگل و مایکروسافت تحت تاثیر بحران اقتصادی

پایان همکاری اپل و جانی آیو

اپل و جانی آیو بعد از خروج آیو در سال 2019 توافق کرده بودند که بعد از گذشت 30 سال روابط کاری خود را متوقف کنند. جانی آیو مسئول طراحی برخی از مهمترین محصولات اپل از جمله آیفون، اپل واچف مک و فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل و موارد دیگر است.

آیو جدایی خود از اپل را در ژوئن 2019 به طور رسمی اعلام کرد و در آن زمان گفت که اپل به عنوان یکی از مشتریان اصلی او همواره در کنارش خواهد بود و به کار طراحی برای اپل ادامه می‌دهد. در این مدت زمان، آیو روی طراحی آیمک 24 اینچی و بسیاری محصولات دیگر کار کرده است و از راهنمایی‌های او برای طراحی Apple Car هم استفاده شده است.

پایان همکاری اپل و جانی آیو ؛‌ پایانی بر سه دهه همکاری!

زمانی که آیو اپل را ترک کرد، کوپرتینویی‌ها یک قرارداد چندین ساله با ارزش 100 میلیون دلاری با او به امضا رساندند و بر اساس توافق‌های صورت گرفته اپل مشتری اصلی شرکت او یعنی LoveFrom تلقی می‌شد. این قرارداد اما طرف دیگری هم داشت و آن اینکه فعالیت آیو به پروژه‌هایی که اپل آن‌ها را رقابتی قلمداد می‌کرد محدود می‌شد.

گفته می‌شود که در مدت اخیر مذاکراتی برای تمدید این قرارداد بین طرفین در جریان بوده، اما در نهایت تصمیم بر عدم تمدید گرفته می‌شود. بنابر گزارش‌ها، مدیران اگل میزان مبالغ پرداختی به آیو را مورد پرسش قرار داده‌اند و او که از روند خسته‌کننده مهاجرت طراحان اپل به شرکت ایو به ستوه آمده بودند.

از سوی دیگر آیو هم به دنبال آزادی عمل برای انتخاب مشتریان خود بوده تا بدون نیاز به دادن اطلاعاتی به اپل، کار خود را پیگیری کند. بنابراین همه این موارد دست به دست هم دادند تا دو طرف به این نتیجه برسند تا هرگونه همکاری را به پایان برسانند.

بنابر اطلاعات غیررسمی، علت ترک اپل توسط جانی آیو این بوده که او بعد از عرضه اپل واچ از روند کاری شرکت اپل ناامید شده، چراکه آیو درباره این محصول رضایت نداشته و معتقد بوده که اپل عمده تمرکز خود را بر بهره‌وری تمرکز کرده و هیچ توجهی به طراحی دستگاه ندارد. آیو حس می‌کرده که تیم کوک علاقه زیادی به فرایند توسعه محصول ندارد. از سوی دیگر پر شدن هئیت مدیره اپل از افرادی با سوابق مدیریتی در امور مالی و بهره‌وری به‌جای افراد متخصص در فناوری، از دیگر دلایل ناامیدی جانی آیو عنوان شده است.

حالا و بعد از جدایی جانی آیو، جف ویلیامز بر تیم طراحی اپل نظارت می‌کند، طراحان صنعتی همچنان توسط ایوانر هانکی مدیریت می‌شوند و طراحی نرم‌افزاری نیز توسط آلن دای ادامه پیدا می‌کند. از سوی دیگر گفته شده که مدیر بازاریابی اپل، پرپ جاسویک نیز در انتخاب طراجی محصولات نقش موثری دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پایان همکاری اپل و جانی آیو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع:‌ macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر