;
coinex

آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره ؛ قول مساعد طرف کره‌ای به وزارت امور خارجه!

آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی مدت‌هاست که محل تلاش سیاستمداران ایرانی و وزرای خارجه بوده است. حال خبرهای خوشی از سئول می‌رسد.

وزرای خارجه دو کشور ایران و کره‌جنوبی امروز در تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه دو کشور و مسئله آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام نهضت ملی مسکن ؛ شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام

آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه از گفتگوی معاونان وزرای امور خارجه ایران و کره درباره روابط دوجانبه و موضوع آزادسازی پول های مسدود شده ایران در کره خبر داد.

به ادعای خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وزارت امور خارجه این کشور تایید کرده که دیپلمات‌های ارشد ایران و کره و جنوبی، امروز در تماسی تلفنی درباره شیوه‌های بهبود روابط دو جانبه که تحت تاثیر موضوع پول‌های بلوکه شده این کشور در بانک‌های کره قرار گرفته است گفتگویی داشته‌اند.  در بیانیه وزارت امور خارجه کره آمده است:

چو هیون دونگ، معاون وزیر امور خارجه کره با علی باقری‌کنی، همتای ایرانی‌اش درباره آخرین تحولات مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ گفتگو کردند.

آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره ؛ قول مساعد طرف کره‌ای به وزارت امور خارجه!

مدتی است که روابط دو جانبه دو کشور به‌خاطر موضوع بلوکه شدن ۷ میلیارد دلار از پول‌های ایران در دو بانک کره به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، تضعیف شده است. این تحریم‌ها پس از خروج دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ اعمال شدند. تهران مدت‌ زیادی است که خواستار آزادسازی این پول‌هاست.

وزارت امور خارجه کره جنوبی همچنین اعلام کرد، باقری در این تماس تلفنی گفت، «مسائل مبرم دو جانبه» باید فورا حل شوند و چو پاسخ داد که دولت سئول با احیای توافق هسته‌ای تلاش خواهد کرد این پول‌ها آزاد شوند و واردات نفت از ایران از سرگرفته شود.

در حال حاضر و بنابر اظهارات مقامات کره‌ای، سرنوشت پول‌های بلوکه شده ایران وابستگی خاصی به سرنوشت برجام داردف اما مذاکرات غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن در اواخر ژوئن در دوجه، بدون پیشرفت خاصی به پایان رسیده است. با اینحال معاون وزیر خارجه ایران،‌ در توییتی در صفحه شخصی خود نوشته که:

طرف کره‌ای اظهار کرد سئول با جدیت در پی راهی برای حل این مشکل است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد:

ایران از دولت جدید کره انتظار دارد فورا منابع ارزی ایران در بانک‌های کره‌ای آزاد شده و زمینه برای بهبود روابط دو کشور فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره وضعیت آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر