;
coinex

عرضه اولیه ایرانسل در بورس ؛ چند درصد از ایرانسل عرضه می‌شود؟

اپراتور ایرانسل به عنوان اولین اپراتور تلفن همراه وارد بازار بورس شد. سهامداران این شرکت با عرضه اولیه ایرانسل در بورس موافقت کرده اند.

سهامداران ایرانسل چندی پیش با ورود این اپراتور به بازار بورس موافقت کردند؛ اما مدیران این شرکت همچنان اطلاع دقیقی از زمان عرضه سهام ایرانسل اعلام نکرده‌اند.

بورس در سال‌های گذشته روزهای ناآرامی را به خود دیده است. به همین جهت تلاش مدیران این اپراتور این است که بخشی از سهام خود را به فروش بگذراند.

حضور شرکت‌ها و کسب‌‌و‌کارهای دانش‌ بنیان در بورس، موجب رونق این حوزه و اشتغال‌زایی می‌شود. همچنین تامین مالی در بورس، موجب تشویق شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به این بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید: کارت به کارت هم مشمول مالیات می‌شود ؛ قوانین جدید سازمان امور مالیاتی

عرضه اولیه ایرانسل در بورس

بورس می‌تواند مکانی مناسب برای رشد شرکت‌هایی باشد که پیش نیازهای لازم جهت ورود به این بازار را دارند. وارد شدن شرکت‌ها در بورس سبب افزایش کارایی و بهبود مشکلات و عملکرد جاری آن‌ها خواهد شد.

عرضه اولیه ایرانسل در بورس

ایرانسل با تکمیل اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ورود به این بازار، روند ثبت و پذیرش خود را از تاریخ 21 اردیبهشت ماه آغاز کرده است. بیژن عباسی آرند، مدیر عامل ایرانسل در نشست خبری در خصوص عرضه اولیه ایرانسل در بورس گفت:

ورود ایرانسل به بازار بورس ایران از جمله موضوعاتی است که در تمامی سال‌های گذشته محل مناقشه بین مدیران بوده و برخی آن را از جمله شروط پروانه این اپراتور اعلام می‌کردند و در مقابل مدیران ایرانسل همواره تاکید داشته‌اند الزامی برای این کار وجود ندارد.

با توجه به نوسانات بازار بورس و نگرانی‌ها برای خرید سهام از سمت خریداران، اپراتور ایرانسل نیز به دنبال پیدا کردن مقطع زمانی مناسب جهت عرضه سهام خود به این بازار است.

میزان عرضه سهام این شرکت 5 درصدی خواهد بود و سعی بر عرضه حداقلی دارد. بورس نیز مجوزهای لازم جهت ورود سهامدار داخلی ایرانسل را صادر کرده و فرآیندهای قانونی در حال انجام است.

عرضه اولیه ایرانسل در بورس

شرکت‌هایی که دارای سهامداران متفاوتی هستند در عرضه اولیه سهام خود در بورس دارای مشکلاتی در ابتدا خواهند بود. حسن قالیباف، مدیر هیئت مدیره سازمان بورس در خصوص عرضه اولیه ایرانسل در بورس و مشکلاتش گفت:

صورت‌های مالی شرکت آسان پرداخت مشکلی نداشته و این شرکت صورت‌های مالی خود را به موقع افشا کرده و علت به تاخیر افتادن عرضه اولیه آن صحبت‌هایی بوده درباره اینکه این شرکت چند درصد از سهام خود را می‌خواهد به بازار عرضه کند.

این شرکت قرار شده با سهامدار خارجی‌اش صحبت کند تا به عرضه کلیه سهام‌ها در بورس بپردازد. این در حالی است که تمامی سهامداران ایرانی این اپراتور، اعلام آمادگی جهت عرضه سهام خود در این تالار پر نوسانان کرده‌اند.

پذیرش شرکت‌های جدید در بازار بورس به توسعه و پیشرفت جایگاه ایران در اقتصاد جهانی می‌کند. همچنین فعالیت در این بازار سبب گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری بین اقشار مختلف درآمدی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با عرضه اولیه ایرانسل در بورس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو  در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر