;
coinex

تمام ثروت بیل گیتس به خیریه می‌رسد نه فرزندانش!

با اعلام شخص گیتس، تمام ثروت بیل گیتس به خیریه اهدا خواهد شد و به احتمال زیاد فرزندان این میلیاردر آمریکایی سهمی از این ثروت کلان نخواهند داشت.

به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان و بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس اخیرا اعلام کرده که به مرور تمام دارایی‌های خود که در حال حاضر ارزشی در حدود 114 میلیارد دلار دارد را به بنیاد خیریه و کمک‌های بشردوستانه خود، یعنی بنیاد بیل و ملیندا گیتس اختصاص خواهد داد که توسط ملیندا گیتس پایه‌گذاری شد.

بیشتر بخوانید: دوقلوهای ایلان ماسک از رابطه نامشروع با همکار قدیمی؛ بچه هایی که هنوز هویت ندارند

اهدای تمام ثروت بیل گیتس به خیریه

ثروت بیل گیتس علاوه بر سهام کلانی که دارد شامل مجموعه‌ای از خودروهای لوکس و املاک بسیارش می‌باشد که گفته قصد دارد همه آن‌ها را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس اهدا کند.

این خبر را شخص گیتس در رشته توییتی منتشر کرده و با اشاره به مشکلاتی که جهان با بیماری‌های همه‌گیر، جنگ اوکراین و موارد دیگر با آن‌ها روبروست گفته که ماهانه 20 میلیارد دلار به این بنیاد اهدا می‌کند. او در بخشی از توییت خود نوشته:

«در حالی که به آینده نگاه می‌کنم، قصد دارم تقریبا تمام دارایی خود را در اختیار بنیاد بگذارم. من در لیست ثروتمندترین افراد جهان سقوط خواهم کرد و در نهایت از آن خارج می‌شوم.»

تمام ثروت بیل گیتس به خیریه می‌رسد نه فرزندانش!

بنابر آمارهای بلومبرگ، گیتس با 114 میلیارد دلار سرمایه در حال حاضر در میان 8 ثروتمند برتر جهان با سرمایه 100 میلیارد دلاری است و در فهرست ثروتمندترین افراد جهان هم جایگاه چهارم را دارد. ثروت هنگفت گیتس می‌تواند تقریبا برای هر کاری در دنیا کفایت کند. با این حال او گفته که قصد دارد تمام این ثروت را صرف امور بشردوستانه کند.

با وجود اینکه گیتس و همسر سابقش ملیندا به علاقه به تجمل معروف هستند، پیشتر گفته بودند که داشتن این حجم از ثروت را با وجود نابرابری‌های عمیق در سراسر دنیا عادلانه نمی‌دانند و همین سبب شده تا بنیاد خیریه‌ای را بیندازد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اهدای تمام ثروت بیل گیتس به خیریه چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    فقط مسلمون شیعه ولایتمدار با بصیرت میره بهشت، تو که نمیری بهشت پس الکی پولاتو هدر نده برو حال کن……

    پاسخ