;
coinex

تحول دنیای ایربادهای بی سیم با بلوتوث LE ؛ منتظر عرضه رسمی باشید!

فناوری بلوتوث LE که اولین بار در سال 2020 معرفی شد، حالا در آستانه کاربرد عملی است. اما تحول دنیای ایربادهای بی سیم با بلوتوث LE چگونه رخ می‌دهد؟

گروه بلوتوث SIG، بالاخره مشخصات فنی فناوری بلوتوث LE را اعلام کرد. بلوتوث کم مصرف، نام دیگر این فناوری است که برای اولین بار در سال 2020 میلادی ارائه شد و انتظار می‌رود اولین محصولات سازگار با بلوتوث LE اواخر سال 2022 در دسترس باشند.

طبق گزارشات، فناوری بلوتوث LE قرار بود تا آخر سال 2020 به بازار عرضه شود ولی به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا و تاخیرهای به‌دنبال آن، این امر به پایان سال 2022 موکول شد.

بیشتر بخوانید: بهترین هدست برای PS5

تحول دنیای ایربادهای بی سیم با بلوتوث LE

بر اساس شایعات شنیده شده، اپل ایرپاد پرو 2 را با استفاده از این فناوری توسعه می‌دهد. بلوتوث LE در مقایسه با بلوتوث کلاسیک در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند و عمر باتری را بهبود می‌بخشد و صدای بهتری ارائه می‌دهد. این فناوری از کدک جدید LC3 بهره می‌برد و وعده داده است که صدای با کیفیت‌تری نسبت به کدک فعلی SBC داشته باشد.

تحول دنیای ایربادهای بی سیم با بلوتوث LE

این قابلیت که توسط مؤسسه Fraunhofer IIS توسعه یافته است، می‌تواند بیت ریت را به صورت پویا از 160 کیلوبیت بر ثانیه تا 345 کیلوبیت بر ثانیه مقیاس کند که در مقایسه با بلوتوث SIG، از کیفیت بالاتری برخوردار است. به عبارتی دیگر، تقریبا با نصف کردن بیت ریت، کیفیت صدا را بالا می‌برد و هر چه بیت ریت پایین‌تر باشد، مصرف انرژی نیز کم‌تر و انتقال صدا بهینه‌تر خواهد بود.

با LE Audio، امکان جفت کردن چندین هدفون بلوتوث با بهره‌گیری از فناوری Auracast وجود خواهد داشت. به این صورت که با استفاده از قابلیت Auracast می‌توان دو هدفون را به گوشی هوشمند و یا چند هدفون را به یک تلویزیون وصل کرد. طبق گفته وب‌سایت بلوتوث SIG، آن را می‌توان همانند شبکه وای‌فای در نظر گرفت. هدست‌های بلوتوث کاربران در اتاق کنفرانس یا سالن بدنسازی می‌توانند به یک منبع صوتی متصل شوند.

پشتیبانی بهتر از ایربادهای کاملا بی‌سیم از ویژگی‌های خاص بلوتوث LE است، چون با کمک فناوری این بلوتوث، هر یک از ایربادها می‌تواند از طریق یک اتصال جداگانه به دستگاه منبع متصل شود.

مارک پاول، مدیر اجرایی بلوتوث SIG می‌گوید، مصرف‌کنندگان در ابتدا باید بررسی کنند که دستگاه‌های آن‌ها قابلیت آپدیت شدن را دارند یا خیر. چرا که برخی از دستگاه‌‌های موجود پس از آپدیت شدن می‌توانند از این فناوری بهره ببرند. هر چند به نظر می‌رسد اکثر کاربران برای دسترسی به بلوتوث LE باید به فکر خرید دستگاه‌های جدید باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تحول دنیای ایربادهای بی سیم با بلوتوث LE چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر