;
coinex

پیوند موفقیت آمیز قلب خوک به انسان ؛ پزشکان به کوتاه‌ شدن صف انتظار پیوند امیدوار شدند

جراحان دانشگاه نیویورک، قلب خوک اصلاح ژنتیکی شده را به دو انسان مرگ مغزی پیوند زدند. این دومین تلاش انسان برای پیوند قلب خوک به انسان در سال 2022 بوده است. در این خبر جزئیات پیوند موفقیت آمیز قلب خوک به انسان را مطرح خواهیم کرد.

پزشکان در 6 ژوئیه (15 تیر ماه) توانستند قلب خوک اصلاح شده ژنتیکی را به بیمارانی که از لحاظ بالینی مرده بودند، پیوند بزنند. این بیماران دچار مرگ مغزی شده بودند و قلب آن‌ها به‌وسیله دستگاه می‌تپید. به کمک این تحقیقات می‌توان راه را برای آزمایش‌های انسانی و پیوند اعضای بیشتر برای طولانی کردن زندگی در آینده، هموار کرد.

پیوند موفقیت آمیز قلب خوک به انسان

اولین تلاش پزشکان برای پیوند قلب خوک به انسان در اوایل سال 2022 انجام شد. جراحی پیوند قلب با موفقیت انجام شد، اما بیمار دو ماه پس از عمل جراحی درگذشت.

پیوند موفقیت آمیز قلب خوک به انسان

پزشکان با استفاده از استانداردهای فعلی و به طور طبیعی، عمل پیوند قلب خوک را روی دو فردی انجام دادند که به تازگی دچار مرگ مغزی شده بودند و به مدت 72 ساعت به کمک دستگاه ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی زنده نگه داشته شده بودند. در هر دو مورد، قلب‌های جدید به شدت می‌تپیدند و بلافاصله توسط بدن میزبان، رد نشدند. به گفته پزشکان، قلب‌ها تا پایان آزمایش سه روزه به خوبی به کار خود ادامه دادند.

«نادر معظمی»، مدیر بخش جراحی پیوند قلب در موسسه پیوند لانگون دانشگاه نیویورک در گفتگو با CNN می‌گوید:

«تصمیم گرفته شد که منطقی‌ترین زمان برای بررسی اثربخشی این روش‌ها، سه روز است. اما قبل از اینکه بتوان این نوع پیوند خارجی را به واقعیت تبدیل کنیم، باید کارهای بسیار بیشتری انجام شود. هنوز سوالات بسیار زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها پاسخ دهیم.»

پیوند موفقیت آمیز قلب خوک به انسان

دکتر «رابرت مونتگومری»، مدیرموسسه پیوند لانگون دانشگاه نیویورک و مسئول انجام این پیوند، بیان کرد که هدف آن‌ها برطرف کردن معضل کمبود اعضای اهدایی بدن و یافتن جایگزین مناسبی برای آن است. او امیدواری خود را در مورد تبدیل شدن اندام‌های خوک به منبع تجدیدپذیر و پایدار، اعلام کرد تا هیچ فردی در انتظار پیوند عمل قلب، جان خود را از دست ندهد.

وی در ادامه افزود، آزمایش‌های پیوند از خوک‌ها به پستانداران (مانند میمون) آزمایشگاهی منبع کلیدی پیشرفت بوده است و عمل آزمایشی پیوند قلب خوک به بیماران مرگ مغزی گامی بسیار مهم برای پیوند خارجی است. او با مشاهده تپیدن قلب خوک در سینه انسان گفت، یک پدیده شگفت انگیز است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پیوند موفقیت آمیز قلب خوک به انسان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر