;
coinex

تصویر جیمز وب از سیاره مشتری و سه قمر آن منتشر شد

ناسا به‌تازگی تصویر جیمز وب از سیاره مشتری و سه قمر آن را منتشر کرد. این تصویر در شب رونمایی از اولین تصاویر جیمز وب منتشر نشده بود.

تصویر جیمز وب از سیاره مشتری و سه قمر آن در زمان آزمایش ابزارهای علمی تلسکوپ جیمز وب گرفته شده است. در تصویر جدید، قمرهای اروپا (Europa)، تبه (Thebe) و متیس (Metis) را می‌بینیم که تنها سه قمر از مجموع 79 قمر مشتری هستند.

تصویر جیمز وب از سیاره مشتری

تصاویری که مشاهده می‌کنید، با دوربین مادون قرمز نزدیک جیمز وب (NIRCam) در دو طول موج مختلف ثبت شده‌اند. این عکس‌ها درواقع بخشی از گزارش راه‌اندازی جیمز وب بودند و اطلاعاتی را از قابلیت‌ها و نحوه عملکرد ابزارهای نصب شده روی تلسکوپ، در اختیار دانشمندان قرار دارند.

تصویر جیمز وب از سیاره مشتری و سه قمر آن منتشر شد

در این عکس‌ها،‌ لکه قرمز مشتری، منطقه‌ای با فشار بالا به‌صورت پیوسته قابل مشاهده است؛ ناحیه‌ای که به‌عنوان «طوفان غول پیکر» نام‌گذاری شده است. این تصویر از لحاظ وضوح و کیفیت، به اندازه نخسین تصاویر تمام رنگی جیمز وب نیست؛ اما توجه بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است.

تصویر سمت چپ در طول موج موتاه و تصویر سمت راست، در طول موج بلند ثبت شده‌ است. ناسا می‌گوید که این دو تصویر، شرایط جوی مختلف مشتری را نشان می‌دهند. علاوه‌براین، نشان می‌دهد که جیمز وب چه توانایی بالایی در ثبت تصاویر با شرایط و وضعیت‌های مختلف دارد.

تصویر جیمز وب از سیاره مشتری و سه قمر آن منتشر شد

ماجرای ثبت تصویر جیمز وب از مشتری این است که دانشمندان می‌خواستند از توانایی جیمز وب در ثبت تصاویر اجرامی که با سرعت در منظومه شمسی حرکت می‌کنند، مطمئن شوند. از مجموع 9 هدف متحرکی که جیمز وب داشت، سایره مشتری کندترین و در عین حال بزرگ‌ترین آنها بود.

این تصویر تلسکوپ جیمز وب از سیاره مشتری نشان داد که این تلسکوپ می‌تواند سیاره‌هایی که نور خورشید به آنها می‌تابد را هم ردیابی و تصویرربرداری کند؛ توانایی که به بررسی دنباله دارها، سیارک‌های نزدیک زمین و به‌طور کلی، اجرا متحرک، کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تصاویر تلسکوپ جیمز وب از سیاره مشتری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر