;
coinex

نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر ؛ قبل از مسافرت و ترک منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از مهم‌ ترین نکاتی که قبل‌ از سفر باید به آن توجه کافی داشته باشید، ایمن نگه‌ داشتن منزل یا محل زندگی‌تان است. درواقع منظور از ایمن نگه‌ داشتن منزل، جلوگیری از بروز برخی اتفاقات و حوادث ناخوشایند است که اهمیت زیادی دارد. دقت داشته باشید افرادی که به نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر توجه دارند، می‌توانند از خانه‌ خود تا حدود بیشتری در برابر خطرات احتمالی محافظت نمایند و خیال‌شان نیز آسوده‌تر باشد.

بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که قصد مسافرت دارید یا مجبور به سفر ناخواسته شده‌اید اما نسبت‌ به حفظ امنیت در منزل‌ خیال‌تان راحت نیست، توصیه می‌کنیم در ادامه نیز همراه ما بمانید زیرا ما قصد داریم شما را بیشتر با چگونگی حفظ امنیت در خانه هنگام سفر آشنا کنیم.

افزایش امکانات،‌ امنیت و رفاه سرویس‌های اتوبوس‌رانی باعث شده تا محبوبیت سفر زمینی با اتوبوس در سال‌های اخیر بیشتر شود. بهبود کیفیت اتوبوس‌ها، خدمات شرکت‌های مسافربری و خستگی کمتر، از جمله مهم‌ترین مزیت‌هایی هستند که باعث شده سفر کردن با اتوبوس، محبوب‌تر شود. اما یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها را می‌توان دسترسی آسان‌تر به شرکت‌های مسافربری دانست. وب‌سایت بازارگاه دسترسی آسان به انواع خدمات مسافربری را ارائه می‌کند و شما می‌توانید برای رزرو بلیط اتوبوس، سرویس سواری دربستی، سرویس اتوبوس‌ دربستی و بسیاری خدمات دیگر، به این وب‌سایت مراجعه کنید.

چند مورد از نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر

اغلب افراد زمانی‌ که می‌خواهند به مسافرت بروند، نگران خالی ماندن منزل خود هستند و از این‌ جهت نیز نمی‌توانند نهایت لذت را از تفریح یا گشت و گذار ببرند. حفاظت از منزل یا رعایت نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر بسیار بااهمیت است و افرادی که قبل از ترک خانه از ایمنی کامل آن اطمینان دارند، می‌توانند با آسودگی خاطر بیشتری راهی سفر شوند و از ناراحتی‌هایی که احتمال دارد بعداً به وجود آید، پیشگیری نمایند. از این‌ رو بهتر است نسبت‌ به مطالب مهمی که در ادامه ذکر می‌شود، بی‌تفاوت نباشید و حتما آن‌ها را در نظر بگیرید.

نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر ؛ قبل از مسافرت و ترک منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

دور کردن اموال باارزش از دسترس و دید

یکی از مهم‌ ترین راهکارها برای حفاظت از اموال گرانبها، دور کردن آن‌ها از معرض دید است. بنابراین جهت حفظ امنیت در منزل‌تان سعی کنید حتما وسایل با ارزش را از دسترس و دید افراد پنهان کنید و آن‌ها را در جایی امن مانند گاوصندوق قرار دهید. در صورتی‌ هم که گاوصندوق ندارید، می‌توانید آن‌ها را به دست افراد مطمئن یا بانک‌ها بسپارید.

تا حد امکان محل نگهداری جواهرات، طلا و سایر اشیای گران‌بهای خود را به کسی اطلاع ندهید و بالکن یا حیاط منزل خود را نیز از اشیاء قیمتی خالی نمایید. به‌ هیچ‌ عنوان وسایلی مانند طلا و جواهرات، لپ‌تاپ، گوشی موبایل و وسایل باارزش دیگر را در نزدیکی پنجره‌ها قرار ندهید.

توجه به امنیت اتومبیل شخصی

درصورتی‌ که با خودروی شخصی به مسافرت نمی‌روید، قبل‌ از سفر از امنیت کامل آن اطمینان حاصل نمایید و حتما از قفل پدال گاز یا قفل فرمان استفاده نمایید. دقت داشته باشید اگر زمانی سارقین به ماشین شما دسترسی پیدا کنند، ممکن است با کمک آن وسایل بیشتری را از منزل‌تان خارج کنند و با خود ببرند. به‌ همین‌ علت در کنار موارد مهمی که برای امنیت منزل انجام می‌دهید، حتما نکات امنیتی که مربوط به اتومبیل شخصی می‌شود را نیز در نظر بگیرید.

نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر ؛ قبل از مسافرت و ترک منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

سپردن کلید به دست افراد قابل‌ اعتماد

برای تامین امنیت خانه قبل از سفر حتما کلیدهای‌تان را به دست فردی آشنا و قابل‌ اعتماد بدهید تا در زمان‌های لازم به خانه‌تان سر بزند و از امن بودن آن اطمینان حاصل نماید. با انجام این کار در طول سفر خیال‌تان راحت‌تر خواهد بود و دیگر جای نگرانی بابت به سرقت رفتن اموال‌تان وجود ندارد.

بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته

یکی دیگر از نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر استفاده از تکنولوژی‌های مناسب و جدید است. در حال حاضر تکنولوژی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما یکی از بهترین روش‌ها، چشمی‌های درب دیجیتالی هستند. درواقع شما با استفاده از آن‌ها و نصب اپلیکیشنی مخصوص می‌توانید در هر ساعتی از روز که خواستید، به‌ طور کامل محیط اطراف منزل‌تان را بررسی کنید.

همچنین می‌توانید در اطراف منزل خود از دوربین‌های مدار بسته استفاده کنید و از این طریق منزل‌ خود را از راه دور کنترل نمایید. این روش تا حدود زیادی به حفظ امنیت در منزل کمک می‌کند و اگر هم‌ زمانی دزدان به منزل‌تان وارد ‌شوند، می‌تواند با بهره گیری از فیلم‌های ضبط‌ شده، خیلی سریع و راحت آن‌ها را شناسایی کنید.

نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر ؛ قبل از مسافرت و ترک منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

بستن درب و پنجره‌ها

مسلماً پیش‌ از سفر این سوال برای خیلی از افراد به وجود می‌آید که قبل از مسافرت و ترک منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟ به همین علت بهتر است بدانید که بستن درب و پنجره‌ها، اولین اقدامی است که باید آن را با دقت بالایی انجام دهید. پیش‌ از ترک منزل از قفل بودن درب‌های اصلی، بالکن‌ها، پارکینگ، انباری و پنجره‌ها اطمینان حاصل نمایید و در صورت نیاز از قفل‌های اضافه نیز بهره بگیرید.

خاموش کردن تلفن منزل

زمانی‌ که شما در منزل نیستید و تلفن‌تان برای مدت طولانی زنگ می‌خورد، افرادی که در بیرون صدای آن را می‌شنوند، متوجه عدم حضورتان خواهند شد. از این رو برای حفظ امنیت بیشتر در خانه، پیش‌ از سفر صدای آن را کم کنید یا این‌ که به‌ طور کامل تلفن را خاموش کنید. البته می‌توانید تماس‌های ورودی تلفن‌تان را به گوشی همراه خود انتقال دهید.

استفاده از سوئیچ‌های تایمری

از جمله دیگر نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر که توجه به آن برای‌تان بسیار مفید خواهد بود، بهره‌گیری از سوئیچ‌های تایمری است. توجه داشته باشید که روشن گذاشتن لامپ‌ها و چراغ‌های خانه در هنگام مسافرت، یک روش نامناسب و اشتباه است که علاوه‌بر بالا بردن هزینه بیش‌ از حد برق، نتیجه نامطلوبی را نیز به‌ دنبال خواهد داشت.

درواقع لامپ‌هایی که به‌ صورت شبانه‌ روزی روشن هستند، از خالی بودن داخل منزل خبر می‌دهند. برای رفع این مشکل بهتر است از سوئیچ‌های تایمری از راه دور استفاده کنید و در زمان‌های لازم، چراغ‌ها را خاموش یا روشن کنید. این سوئیچ‌ها از کارایی منحصر به‌ فردی برخوردار هستند و می‌توانند در حفظ امنیت منزل‌تان نقش ویژه‌ای داشته باشند.

نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر ؛ قبل از مسافرت و ترک منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

استفاده از قفل‌های مقاوم و آژیر خطر

بهره‌گیری از قفل‌های مقاوم، یکی دیگر از مهم ترین نکات مربوط به ایمنی منزل پیش از مسافرت است که نباید آن را نادیده بگیرید زیرا اکثر دزدان یا سارقین، روش‌های مختلفی برای وارد شدن به منازل دارند اما برخی اوقات خیلی راحت‌تر راه نفوذ را پیدا می‌کنند. این امر می‌تواند بیشتر به دلیل استفاده از قفل‌های قدیمی و فرسوده باشد.

کسانی که برای درب و پنجره منازل‌شان از قفل‌های فرسوده استفاده می‌کنند، امنیت منزل‌شان بسیار پایین‌تر است. به‌ همین خاطر سعی کنید در اسرع وقت اقدام به تعویض قفل‌های فرسوده کنید و به‌ جای آن‌ها سراغ قفل‌های مقاومی بروید که ایمنی بالاتری دارند.

در کنار استفاده از قفل‌های مناسب، می‌توانید از آژیر خطر نیز کمک بگیرید. با توجه به تحقیقات انجام‌ شده می‌توان گفت آمار سرقت در منازلی که از آژیر خطر استفاده می‌کنند، بسیار کمتر از سایر خانه‌هایی است که از این وسیله هشدار دهنده بهره نمی‌گیرند. درواقع وجود آژیر خطر در منزل موجب جلوگیری از سرقت خواهد شد، پس سعی کنید در اولین فرصت اقدام به نصب آن کنید.

مطلع نکردن افراد ناشناس از خالی بودن منزل

سعی کنید به نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر توجه داشته باشید و با در نظر گرفتن آن‌ها، اقدامات لازم را انجام دهید. بنابراین بهتر است بدانید هنگام راهی شدن به سفر لزومی ندارد که این مسئله را با هر کسی که می‌شناسید، در میان بگذارید. سعی کنید عکس‌هایی که در طول سفر می‌گیرید را هر لحظه در فضای مجازی منتشر نکنید زیرا با انجام این کار به افراد ناشناس اطلاع خواهید داد که در منزل حضور ندارید و آن‌ها ممکن است دست به اقداماتی جهت سرقت بزنند.

بهتر است گذاشتن عکس و فیلم از سفرتان را به زمان بازگشت موکول کنید و همچنین برنامه ریزی‌هایی که برای سفر خود انجام داده‌اید را با افراد غریبه در میان نگذارید.

جمع‌ آوری وسایل

اگر در حیاط یا بالکن منزل خود وسایلی مانند گلدان، صندلی، میز و چیزهای دیگر را نگهداری می‌کنید، قبل‌ از سفر اقدام به جمع‌ آوری آن‌ها کنید زیرا ممکن است در زمان نبودن شما، دچار آسیب شوند. فراموش نکنید که بی‌توجهی به نکات مهم برای امنیت خانه هنگام سفر ممکن است موجب به وجود آمدن خسارت‌های جبران‌ ناپذیری شود. پس به هیچ عنوان این موارد را نادیده نگیرید و به آن‌ها عمل کنید.

نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر ؛ قبل از مسافرت و ترک منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

بستن شیر اصلی گاز و قطع کلیدهای برق

قبل‌ از مسافرت به طور کامل شیر اصلی گاز را ببندید و تمام کلیدهای اصلی برق را هم قطع نمایید تا از ایجاد آتش‌ سوزی و برخی خطرات احتمالی جلوگیری شود. البته برای روشن ماندن یخچال و فریزر فیوز برق آشپزخانه را قطع نکنید اما دو شاخه دیگر وسایل برقی را از پریز جدا کنید.

به‌ هیچ‌ عنوان مواد قابل‌ اشتعال مانند روزنامه، پلاستیک، کاغذ باطله و نایلون را پشت یخچال یا اطراف سیم‌های برق در منزل قرار ندهید زیرا ممکن است در اثر، اتصال برق منجر به آتش‌ سوزی شود. دقت داشته باشید برخی وسایل برقی مخصوصاً آن‌هایی که دارای تایمر هستند، نباید خیلی به برق وصل باشند زیرا احتمال دارد بسوزند.

بنابراین قهوه جوش‌ها، سشوارها، تلویزیون، مایکروویو، لباسشویی و سایر وسایل برقی‌تان را قبل‌ از خارج شدن از منزل، از برق بکشید. با انجام این کار علاوه‌بر صرفه‌ جویی در مصرف برق، می‌توانید از خرابی وسایل و به وجود آمدن ضرر نیز جلوگیری نمایید.

پنهان نکردن کلید خانه

پنهان نکردن کلید درب ورودی در نزدیکی منزل، یکی دیگر از نکات مهم برای امنیت خانه هنگام سفر است و شما باید جهت جلوگیری از سرقت به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید. زیرا در اکثر مواقع سارقان بیشتر مکان‌هایی را که از نظر شما مطمئن هستند را مورد بررسی قرار می‌دهند و احتمال دارد آن را پیدا کنند. به جای انجام ریسک و مخفی کردن کلید خانه در جاهای نامناسب، بهتر است کلید یدک را به یکی آشنایان خود بدهید تا اگر زمانی سفرتان طولانی‌تر شد، آن‌ها سری به خانه‌ بزنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر ؛ قبل از مسافرت و ترک منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

استفاده از پرده‌های هوشمند

یکی دیگر از نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر کنار زدن یا کنار نزدن پرده‌ها است. معمولا اغلب افراد قبل‌ از ترک منزل فکر می‌کنند که کشیدن پرده‌ها یکی از مناسب‌ترین راه‌ و روش‌ها جهت جلوگیری از دزدی یا سرقت است زیرا این کار موجب می‌شود افرادی که در خارج از منزل حضور دارند، دید واضحی به داخل خانه نداشته باشند.

اما دقت داشته باشید که این امر چندان صحیح نیست و شما باید با توجه به عادات روزانه خود، در مورد کشیدن یا نکشیدن پرده‌ها تصمیم بگیرید و آن‌ها را به همان صورتی که اکثر مواقع هستند رها کنید. چون اگر پرده‌ها برای چند روز به یک حالت غیر معمول باشند، دزدان نسبت‌ به وارد شدن به داخل منزل بیشتر ترغیب خواهند شد. به همین خاطر توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد از پرده‌های هوشمند بهره بگیرید تا با استفاده از یک برنامه که از قبل تعیین‌ شده، پرده‌ها را در ساعات مختلفی از روز کنترل کنید.

بستن شیر اصلی آب

برای تامین امنیت خانه قبل از سفر و جلوگیری از چکه کردن آب در بخش‌های مختلف خانه، حتماً شیر اصلی آب را ببندید. افرادی که نسبت‌ به این‌ موضوع بی‌تفاوت باشند، ممکن است در منزل‌شان آب گرفتگی به وجود بی‌آید و دچار مشکل شوند. در چنین شرایطی هم قطعا هزینه مصرف آب‌شان بسیار بالا خواهد رفت.

اصلاح لولای درب منزل

اگر لولاهای درب منزل‌تان رو به بیرون هستند، حتماً در اسرع وقت آن‌ها را به‌ گونه‌ای اصلاح کنید که رو به داخل قرار بگیرند. توجه داشته باشید لولاهایی که رو به بیرون قرار دارند، نسبت به لولاهای داخلی خیلی راحت‌تر باز خواهند شد. از این‌ رو نیز دزدان می‌توانند سریع‌تر وارد منزل شوند.

نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر ؛ قبل از مسافرت و ترک منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

استفاده از سنسورهای حرکتی

یکی دیگر از نکات مربوط به ایمنی منزل پیش از مسافرت برای تامین امنیت بیشتر و جلوگیری از سرقت، استفاده کردن از سنسورهای هوشمند حرکتی است. این سنسورها بیشتر برای منازل ویلایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و اغلب نیز در بیرون از منزل نصب می‌شوند. شما نیز برای افزایش ایمنی منزل‌تان حتما از این سنسور حرکتی در حیاط یا ورودی خانه استفاده کنید. برای متوجه شدن دیگران از روشن شدن سنسور نیز بهتر است از گزینه‌هایی بهره بگیرید که دارای نور مناسبی هستند.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

سخن پایانی

همان‌ طور که تا این بخش از مقاله متوجه شدید نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر بسیار ساده و راحت هستند. از این‌ رو نیز بهتر است حتما آن‌ها را رعایت کنید تا امنیت خانه‌تان هنگام سفر به بهترین شکل ممکن تامین شود و دیگر هیچ گونه نگرانی هم نداشته باشید.

نظر شما درباره نکات مهم ترک منزل در هنگام سفر چیست؟ نظر خود را در بخش کامنت‌‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر