;
coinex

اخراج 20 درصد از کارمندان اوپن سی (OpenSea) ؛ آیا اوپن سی ورشکست می‌شود؟

اخراج 20 درصد از کارمندان اوپن سی (OpenSea) به دلیل آنچه که این مارکت پلیس NFT “زمستان کریپتویی” و “بی‌ثبانی گسترده اقتصاد کلان” نامیده، رخ داده است.

اوپن سی (OpeanSea)، بزرگترین مارکت پلیس NFT از لحاظ حجم معاملاتی به شمار می‌رود. اما اخیرا دوین فینزر (Devin Finzer)، مدیرعامل شرکت OpenSea حدود 20 درصد از کارمندان شرکت را به دلایلی نظیر وقوع زمستان کریپتویی و بی‌ثباتی موجود در حوزه اقتصاد کلان اخراج کرده است. اما دلیل اخراج 20 درصد از کارمندان اوپن سی (OpenSea) چیست؟

بیشتر بخوانید: بهترین توکن های NFT کدامند

اخراج 20 درصد از کارمندان اوپن سی (OpenSea)

تصمیم اخراج کارمندان OpeanSea در حالی اجرا شد که این مارکت پلیس رکورد فروش 31 میلیارد دلاری توکن‌های غیرمثلی (NFT) را در اختیار دارد. رکود بازار کریپتو به طور تقریبی تمام جنبه‌های صنعت را تحت تأثیر قرار داده است. در 14 ژوئن 2022، دوین فینزر (Devin Finzer)، مدیر اجرایی OpenSea، توضیح داد که شرکت با اخراج 20 درصد از نیروی کار خود روز سختی را پشت سرگذشته است.

فینزر همچنین یادداشتی را قبل از اعلام اخراج کارمندان شرکت، در توییتر تیم OpenSea به اشتراک گذاشت. در این یادداشت به این نکته اشاره شده است که مدیریت اوپن سی مجبور به اخذ “تصمیم فوق‌العاده غم‌انگیز و سخت” شده و کل صنعت رمزارزها با زمستان کریپتویی مواجه شده است. فینزر در ادامه افزود: «شرکت اوپن سی می‌بایست آماده یک رکود طولانی مدت باشد». این تغییرات به شرکت کمک می‌کند تا به حرکت رو به رشد خود در سال‌های آتی ادامه دهد.

اخراج 20 درصد از کارمندان اوپن سی (OpenSea) ؛ آیا اوپن سی ورشکست می‌شود؟

اوپن سی تنها شرکتی نیست که به دلیل شرایط وخیم اقتصادی اقدام به اخراج بخش گسترده‌ای از کارمندان خود می‌نماید. در حال حاضر تعداد بیشماری از شرکت‌های حوزه فناوری، بلاک چین و کسب‌وکارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال هزاران کارمند خود را اخراج نموده‌اند.

هفته گذشته، شرکت متا (Meta) توضیح داد که روند استخدام خود را کند خواهد کرد. شرکت‌هایی نظیر Bitso ،Robinhood ،Coinbase ،Gemini  2TM Rain ،Financial ،Blockfi ،Bitpanda ،Buenbit و Crypto.com نیز برخی از کارمندان خود را اخراج نموده‌اند. صرافی اتریشی Bitpanda نیز توضیح داده که به منظور عبور سالم از طوفان کریپتو و حفظ سلامت مالی شرکت مجبور به اخراج کارمندان خود شده است.

بسیاری از شرکت‌های رمزنگاری کارمندان خود را رها کرده‌اند اما همچنان موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی در صنعت بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال باقی‌مانده است. هفته گذشته، یکی از بنیانگذاران بایننس به نام Yi He به مجله Fortune گفت:

ما در حال حاضر بیش از 2000 جایگاه شغلی برای مهندسان محصول، بازاریابی و توسعه کسب و کار داریم. فضای کریپتو همچنان در مراحل اولیه خود قرار دارد. بازار صعودی بیشتر به قیمت اهمیت می‌دهد، در حالی که بازارهای خرسی به ساختن صنعت ادامه خواهند داد.

به عقیده مدیر اجرایی اوپن سی، بازار NFT در موقعیت بسیار مناسبی برای حرکت رو به جلو قرار دارد. فینزر روز پنجشنبه به تمجدید کارمندان اخراجی شرکت پرداخت. او در توییت خود نوشت:

افرادی که ما را ترک می‌کنند، افرادی باهوش، سخت‌کوش و مأموریت محور هستند. این افراد نقش گسترده‌ای در رشد اوپن سی و جایگاه فعلی ما دارند.

به عقیده فینزر، کارمندان اخراجی اوپن سی همواره بخشی از جامعه این شرکت باقی خواند ماند. مدیرعامل شرکت OpenSea همچنان اعتقاد زیادی به فضای NFT دارد. او می‌گوید این شرکت نقش زیادی در توسعه صنعت توکن‌های غیرمثلی داشته است. در دوران زمستان کریپتویی، نوآوری در سراسر اکوسیستم NFTها به وجود آمده است.

موفقیت مارکت پلیس اوپن سی در بازار NFT

داده‌ها نشان می‌دهند که حجم فروش کلی OpenSea برابر با 31.29 میلیارد دلار است. مارکت پلیس NFT اوپن سی در ماه آپریل شبکه سولانا (SOL) را به لیست شبکه‌های خود افزود. در همان ماه، استارت آپ MoonPay، در بیانیه‌ای امکان خرید NFTهای اوپن سی را به وسیله کارت‌های اعتباری، گوگل پی (Google Pay) و اپل پی (Apple Pay) را اعلام نمود.

در هفته اول ژانویه 2022، شرکت OpenSea سود 300 میلیون دلاری به دست آورد و در انتهای همان ماه نیز این مارکت پلیس اقدام به خریداری Dharma Labs نمود. تعداد دقیق کارمندان اخراجی OpenSea همچنان مشخص نیست.

فینزر در بخشی از صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که بازار پیشروی NFT بر روی اهداف خود متمرکز است. او در پایان گفت: «زمانی که وضعیت اقتصاد جهانی نامشخص باشد، مأموریت ما برای ایجاد یک لایه بنیادی برای اقتصادهای جدید و همتا به همتا (peer-to-peer) بیش از هر زمان دیگر ضروری و مهم است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اخراج 20 درصد از کارمندان اوپن سی (OpenSea) چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: news.bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر