;
coinex

مشکلات زنجیره تامین آیفون 14 عرضه این گوشی را به تعویق می‌اندازد؟

به نظر می‌رسد که مشکلات زنجیره تامین آیفون 14 سبب شده تا این محصول از برنامه‌‌ریزی اولیه برای تولید و عرضه اندکی عقب باشد.

اپل به تازگی تولید آزمایشی آیفون 14 که قرار است به زودی در بازار عرضه شود را آغاز کرده و قصد دارد تولید انبوه آن را از ماه آینده آغاز کند. برخی از تحلیل‌گران به دلیل اینکه تولید این سری آیفون عقب‌تر از برنامه پیش می‌رود، آینده‌ی روشنی را برای این گوشی نمی‌بینند و معتقدند که تولید این مدل آیفون به دلیل افزایش تورم جهانی ممکن است با کمبود مواد اولیه مواجه شود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 2022

مشکلات زنجیره تامین آیفون 14

بر اساس شایعات، آیفون 14 نیز مانند آیفون 13 دارای چهار مدل مختلف خواهد بود؛ با این تفاوت که به جای یک مدل، دارای دو مدل با اندازه بزرگ، با نام‌های آیفون 14 مکس و پرو مکس خواهد بود. این موضوع باعث شده که تهیه قطعات و تولید این سری از آیفون نسبت به سال‌های گذشته دشوارتر شود. کارشناس مشهور، راس یانگ (Ross Young) نیز این مسئله را یکی از دلایل اصلی عقب ماندن تولید این سری آیفون از برنامه عنوان کرده است.

یانگ اخیراً از طریق یک توییت گزارش داده است که تهیه پنل صفحه نمایش آیفون 14 مکس تا ماه آگوست عقب افتاده است، در حالی که نسخه‌های Pro با چنین مشکلی روبرو نشده‌اند.

آیفون 14

بنابراین سرعت تولید آیفون 14 مکس به دلیل داشتن صفحه نمایش متفاوت نسبت به مدل پرو، کاهش یافته و با مشکلاتی روبرو شده است. آیفون 14 پرو مکس دارای نرخ نوسازی ​​120 هرتزی خواهد بود، در حالی که نرخ نوسازی سری مکس معمولی روی 60 هرتز باقی خواهد ماند. با این حال، تاخیر برای عرضه iPhone 14 Max تاکنون به طور رسمی اعلام نشده است.

اپل مطمئناً برای تولید نسل بعدی آیفون، با فراز و نشیب‌های متعددی مواجه می‌شود. به نظر می‌رسد که آیفون، این غول تکنولوژی، برای رسیدن به مهلت تعیین شده، باید تمهیداتی بیندیشد و سرعت تولید را افزایش دهد. پیش از این نیز در ماه می، زمانی که اپل تصمیم گرفت از دوربین جلویی گران‌تری نسبت به گوشی‌های هوشمند قبلی استفاده کند، گزارش شد که این شرکت با مشکلات زنجیره تامین مواجه شده است.

علت اینکه این بار اپل قصد دارد دو مدل با اندازه بزرگ (مکس و پرو مکس) تولید کند این است که کوپرتینویی‌ها قصد دارند فروش بین المللی خود را در کشورهایی مانند چین که گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ‌تر فروش بیشتری دارند، افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مشکلات زنجیره تامین آیفون 14 مکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر