;
coinex

سود شیائومی از تولید هر نسخه 12S اولترا چقدر است؟

گوشی 12S اولترا جدیدترین پرچم‌دار شیائومی بوده که برای ساخت آن هزینه‌های زیادی کرده است. با این حال، سود شیائومی از تولید هر نسخه 12S اولترا چقدر است؟

حدود دو هفته پیش بود که شیائومی گوشی پرچم‌دار جدیدش را معرفی کرد. 12S اولترا یک گوشی منحصر به فرد با طراحی خاص و دوربین‌های فوق‌العاده است که حتی در تست گیم توانسته پشت پرچم‌دار اپل، آیفون 13 پرو مکس را به خاک بمالد.

از آنجایی که این گوشی دارای دوربین‌های فوق‌العاده و پردازنده‌ای قوی بوده، مطمئنا شیائومی برای ساخت آن حسابی هزینه کرده است. با این حال، نسخه پایه این گوشی حدود 900 دلار قیمت دارد و این سوال پیش می‌آید با توجه به این امکانات و این قیمت، سود شیائومی از تولید هر نسخه 12S اولترا چقدر است؟

سود شیائومی از تولید هر نسخه 12S اولترا

طبق گزارش منتشر شده از شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، هزینه ساخت هر دستگاه شیائومی 12S اولترا 516 دلار بوده که البته این هزینه صرفا مربوط به قطعات و مواد مورد استفاده در آن می‌شود و بیشتر این هزینه مربوط به بخش پردازنده و نمایشگر این گوشی است.

با توجه به گزارش، به نظر می‌رسد سود این شرکت به ازای هر دستگاه کمتر از 40 درصد خواهد بود چراکه تنها نزدیک به 60 درصد قیمت فروش این گوشی به خرج قطعات مورد استفاده برای ساخت آن اختصاص داده شده و 40 درصد باقی‌مانده هم نمی‌تواند سود خالص این شرکت باشد. برای حساب سود این گوشی‌ها، می‌بایست هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه و همچنین بازاریابی نیز در نظر گرفته شود.

سود شیائومی از تولید هر نسخه 12S اولترا

در تصویر بالا، تمام هزینه‌های مربوط به مواد اولیه‌ای که شیائومی برای ساخت یک دستگاه  12S اولترا انجام داده، نوشته شده است. شرکت کوالکام تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک را به قیمت 128 دلار به شیائومی فروخته که حدود 25 درصد هزینه کلی مواد این دستگاه است.

پس از آن، 89 دلار صرف نمایشگر و 79 دلار صرف دوربین این گوشی پرچم‌دار (سنسور سونی IMX989) شده است. حافظه این دستگاه نیز 58 دلار خرج بر روی دست این برند چینی گذاشته است.

با تمام این‌ها، به نظر می‌رسد 12S اولترا حاشیه سود شیائومی را افزایش دهد.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره سود شیائومی از تولید هر نسخه 12S اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر