;
coinex

ممکن است آیفون 14 تنها با سیمکارت الکترونیکی عرضه شود!

به نظر می‌رسد اپل در سری گوشی‌های پرچمدار جدید خود تغییر مهمی را در نظر گرفته است و ممکن است آیفون 14 تنها با سیمکارت الکترونیکی عرضه شود.

با توجه به استقبال خوب کاربران از فناوری eSIM در اروپا و آسیا، اپراتورهای آمریکایی نیز در حال آماده‌سازی برای استفاده از این فناوری هستند. براساس شایعات جدید، شرکت اپل قصد دارد از فناوری eSIM یا سیم‌کارت الکترونیکی در سری آیفون 14 بهره ببرد. اما این شاید به قیمت حذف قابلیت پشتیبانی از سیمکارت فیزیکی تمام شود!

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

آیفون 14 با سیمکارت الکترونیکی

سری گوشی‌های آیفون 11 و مدل‌های قدیمی‌تر همچون آیفون XS و آیفون XR در کنار سیم‌کارت نانو به eSIM هم مجهز هستند ولی طبق گمانه‌زنی‌ها، سری آیفون 14 از درگاه فیزیکی سیم‌کارتی پشتیبانی نخواهد کرد. قبلا گفته می‎‌شد که سیمکارت الکترونیکی برای آیفون 14، صرفا یک گزینه خواهد بود که انتخاب آن برعهده مشتری است.

آیفون 14

جف هاوارد، معاون گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی AT&T در این باره می‌گوید:

«این یک تکامل طبیعی است و تجربه‌ای محسوب می‌شود که ادامه‌ راه را بهتر خواهد کرد.»

در ابتدای سال اما مور مک‌کلون، تحلیلگر GlobalData، بیان کرد:

همیشه سؤال این بوده آیفونی که فقط از eSIM پشتیبانی می‌کند چه زمانی روانه‌ی بازار خواهد شد، اما تاکنون توجه زیادی به چگونگی انجام این کار نشده است. اگرچه اپل با کنار گذاشتن سیم‌کارت‌های فیزیکی و تمرکز روی فناوری سیم‌کارت‌های الکترونیکی، تمایلی به رویکرد موسوم به بیگ‌بنگ با آیفون ۱۴ ندارد، اما این سری از گوشی‌های غول فناوری مستقر در کوپرتینو می‌تواند فقط در مدل eSIM روانه‌ی بازار شود.

احتمال دارد اپل در آینده با حفظ پشتیبانی از سیم‌کارت‌های فیزیکی، از نوع جدید فناوری سیم‌کارت‌های الکترونیکی رونمایی کند. از سوی دیگر شاید شرکت‌های مخابراتی این انتخاب را داشته باشند که یا مدل جدید آیفون را که فقط از eSIM پشتیبانی می‌کند بفروشند یا درکنار آن مدل‌هایی مجهز به درگاه سیم‌کارت فیزیکی را نیز عرضه کنند.

شرکت اپل با معرفی آیفون XS زمینه را برای پیشبرد فناوری eSIM در گوشی‌های خود ایجاد کرد. به دنبال آن با معرفی آیفون 13، امکان اتصال هم‌زمان دو سیم‌کارت به شبکه را ممکن ساخت که به دنبال آن دیگر نیازی به استفاده از سیم‌کارت نانو نبود. هر چند در آمریکا، مردم معمولاً از یک اپراتور استفاده می‌کنند ولی در طی این خبرها، سه اپراتور اصلی در حال آماده‌سازی برای آینده‌ای بدون سیم‌کارت هستند. در حال حاضر برخی از سازندگان اندرویدی هم برخی محصولات خود را بدون پشتیبانی از سیمکارت فیزیکی روانه بازار می‌کنند.

به‌گفته‌ی رئیس گروه فناوری و رئیس استراتژی Amdocs، امنیت یکی از دلایلی است که راه را برای استفاده از سیم‌کارت‌های الکترونیکی باز می‌کند و می‌گوید:

« اگر مشکلی پیدا شد، می‌توانید ناگهان به‌روزرسانی امنیتی را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ارسال کنید. شما نمی‌توانید این کار را با سیم‌کارت‌های فیزیکی انجام دهید.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما کاربران تکراتو در مورد آیفون 14 با سیمکارت الکترونیکی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر