;
coinex

حکم حبس جعفر پناهی ؛‌ 6 سال زندان برای کارگردان سرشناس ایرانی!

هفته گذشته کارگردان سرشناس کشورمان، جعفر پناهی دستگیر شد. حال طبق اخبار، حکم حبس جعفر پناهی به مدت 6 سال اعلام شده است.

سخنگوی قوه قضائیه جعفر پناهی را به اجتماع، تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم کرده است. در بیستم تیرماه، پناهی به همراه گروهی از افراد برای پیگیری بازداشت محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد با بیانیه اعتراضی به دادسرای زندان اوین رفتند و هنگام خروج، پناهی بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: استیضاح وزیر ارتباطات چه تاثیری بر کسب و کار اینترنتی دارد؟

دلیل حکم حبس جعفر پناهی چیست؟

با توجه به گفته‌های سخنگوی قوه قضائیه، این حکم حبس به سال 1389 برمی‌گردد؛ در این سال دادنامه‌ای به دلیل اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور (به مدت ۵ سال حبس) و برای تبلیغ علیه نظام (به مدت ۱ سال حبس) برای پناهی صادر شده است.

در آن سال، وی به 6 سال حبس تعزیری، 20 سال محروم از فیلمسازی و فیلمنامه نویسی، 20 سال محکومیت از سفر به خارج و 20 سال ممنوعیت مصاحبه با رسانه‌های داخلی و خارجی محکوم شد و سه ماه را در زندان گذراند.

حکم حبس جعفر پناهی

حال در 20 تیرماه 1401، وی به بازداشتگاه اوین معرفی شده است. با توجه به اطلاعاتی که موجود است، وی در زندان شرایط خوبی ندارد و طی سه روز به او آب و غذا داده نشد و مجبور بوده با دیگر زندانیان در غذا و آب شریک شود.

جعفر پناهی متولد 20 تیر 1339 در شهر میانه آذربایجان شرقی است. وی فارغ التحصیل کارگردانی از دانشکده صدا و سیما بوده و بجز کارگردانی فیلمنامه نویس است. عمده کارهای وی مشکلات جامعه ایرانی را به تصویر می‌کشد. به همین جهت نمایش بیکاری، بدبختی، فقر، فساد و بی‌عدالتی در اغلب آثارش به وضوح موج می‌زند. این امر سبب شده محدودیت‌هایی برای نمایش آثار او گذاشته شود.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر