;
coinex

هشدار FBI در زمینه نرم‌افزارهای جعلی کریپتو ؛ هزاران دلار به سرقت رفته است!

پلیس فدرال ایالات متحده (FBI) هشداری عمومی در زمینه نرم‌افزارهای جعلی کریپتو صادر کرد که بر اساس آن تاکنون 244 نفر قربانی این برنامه‌های جعلی شده‌اند.

بر اساس توصیه‌ای که روز دوشنبه توسط آژانس امنیت و اطلاعات منتشر شد، مجرمان سایبری با استفاده از لوگو و اطلاعات یکسان با شرکت‌های معتبر حوزه رمزنگاری، اقدام به تولید نرم‌افزارهای جعلی کریپتو نموده‌اند. طبق گزارش FBI، تا کنون حدود 244 نفر قربانی این برنامه‌های جعلی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: آموزش احراز هویت بایننس

نرم‌افزارهای جعلی کریپتو

هشدار FBI در زمینه نرم‌افزارهای جعلی کریپتو ؛ هزاران دلار به سرقت رفته است!

در یکی از موارد کلاهبرداری، مجرمان سایبری از قربانیان خواستند که یک نرم‌افزار جعلی که از لوگوی یک موسسه مالی واقعی در ایالات متحده استفاده می‌کرد را دانلود کنند. قربانیان پس از دانلود نر‌م‌افزار توسط مجرمان تشویق به انتقال سرمایه‌ به کیف‌ پول‌های جعلی می‌شدند.

زمانی که قربانیان تلاش می‌کردند که از برنامه خارج شوند، از آن‌ها خواسته می‌شد برای برداشت دارایی‌های خود مالیات بپردازند. این روش تنها مبلغ به سرقت رفته را افزایش می‌داد، زیرا حتی اگر قربانیان مالیات جعلی دارایی‌هایشان را نیز پرداخت می‌کردند، امکان برداشت همچنان در دسترس نبود.

به گفته FBI، حدود 3.7 میلیون دلار از 28 قربانی در بازه زمانی دسامبر 2021 تا می 2022 کلاهبرداری شده است. یکی دیگر از عملیات کلاهبرداری ارزهای دیجیتال، مربوط به شرکتی تحت عنوان “YiBit” است. کلاهبرداران با روشی مشابه موفق به سرقت 5.5 میلیون دلار سرمایه کاربران شدند. این عملیات بین اکتبر 2021 تا می 2022 صورت گرفت.

سومین مورد کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در نوامبر 2021 تحت عنوان “Supay” انجام شد. کلاهبرداران دو قربانی را تشویق به واریز ارزهای رمزنگاری‌شده در کیف پول نرم‌افزار جعلی نمودند و مبالغ پرداختی بلافاصله قفل شده و تنها در صورت پرداخت بیشتر باز می‌شد.

هشدار در مورد نرم‌افزارهای جعلی کریپتو در توییتر نیز منتشر شده است. یکی از کاربران در توییتر خود عنوان کرده که یکی از دوستانش در سرویس پیام رسان آنلاین واتس آپ قربانی کلاهبرداری شده است. در این کلاهبرداری، قربانیان تشویق به دانلود نرم‌افزار جعلی کریپتوکارنسی شدند. یک هفته بعد، نرم‌افزار مربوطه به طرز عجیبی ناپدید شد.

هشدار FBI در زمینه نرم‌افزارهای جعلی کریپتو ؛ هزاران دلار به سرقت رفته است!

یکی دیگر از کاربران نیز قربانی کلاهبرداری کیف پول جعلی Ledger Live Plus در فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت شد. طبق اظهارات شخص قربانی، کلاهبرداران 20 هزار دلار از سرمایه‌های وی را به سرقت بردند. در اوایل سال جاری، شرکت امنیت سایبری ESET، طرح پیچیده‌ای را کشف کرد. این طرح برنامه‌های تروجان را به عنوان کیف پول‌های رمزنگاری‌شده محبوب توزیع می‌کرد.

گزارش کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) در ژوئن 2022 نیز نشان می دهد که از سال 2021 تاکنون بیش از یک میلیارد دلار ارز رمزنگاری‌شده توسط کلاهبرداران به سرقت رفته است. نیمی از این کلاهبرداری‌ها از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مدیریت می‌شود.

FBI به سرمایه‌گذاران حوزه رمزارزها توصیه کرد که مراقب درخواست‌های ناخواسته برای دانلود برنامه‌های سرمایه‌گذاری باشند. این افراد می‌بایست قبل از اقدام جهت نصب نرم‌افزارها تأییدیه قانونی نرم‌افزار مورد نظر را بررسی کرده و از نصب برنامه‌های دارای عملکرد معیوب و مشکوک خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نرم‌افزارهای جعلی کریپتو چیست؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر