;
coinex

میکروربات های درمانگر سرطان ؛ درمان انواع تومورها با کمترین درد

به تازگی دانشمندان موسسه مکس پلانک از کشف جدید و حیرت‌انگیز خود یعنی درمان سرطان با استفاده از میکروربات های درمانگر سرطان پرده‌برداری کردند.

عده ای از محققان در موسسه مکس پلانک ادعا کرده که توانسته‌اند به روش پیشرفته‌ای برای درمان سرطان با استفاده از باکتری‌ها دست پیدا کنند. در این روش محققان داروی مورد نیاز را از طریق میکروربات‌هایی که بر پایه باکتری هستند و با استفاده از ذرات مغناطیسی هدایت می‌کنند.

این ریزربات‌ها مستقیما سلول‌های سرطانی را هدف قرار می‌دهند و تاثیری روی دیگر قسمت‌های بدن فرد بیمار نمی‌گذارند. این روش درمانی به دلیل اینکه میکروربات‌ها بسیار دقیق و هدفمند کار می‌کنند، کمترین درد و رنج را برای بیمار به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: درمان پیری با مدفوع ؛ اکسیر جوانی با پیوند مدفوع انسان

میکروربات های درمانگر سرطان

محققان موسسه مکس پلانک در طی تحقیقاتی که انجام می‌دادند با اتصال نانولیپوزوم و نانوذرات مغناطیسی (اکسید آهن) به 86 باکتری E.coli توانستند این باکتری‌ها را به میکروربات‌های بیوهیبریدی با عملکرد و کارایی بالا، تبدیل کنند. دانشمندان به منظور ایجاد این اتصال از قوی ترین پیوند دهنده بیومولکولی یعنی استرپتاویدین-بیوتین استفاده کردند.

این نانولیپوزوم‌ها، وزیکول یا ریزکیسه‌ها؛ محتوی داروهای شیمی درمانی هستند که پوشش رویی آن‌ها به آسانی و با استفاده از پرتوی فروسرخ از بین می‌رود. از ذرات مغناطیسی نیز برای هدایت و کنترل باکتری‌ها درون بدن فرد بیمار استفاده می‌شود.

میکروربات های درمانگر سرطان

این دانشمندان باکتری‌های E.coli را، که به دلیل داشتن توانایی بالا در حرکت برای این تحقیق بسیار مناسب بودند، در معرض یک میدان مغناطیسی قرار دادند. در نتیجه این کار، ذرات مغناطیسی و باکتری‌هایی که به آن‌ها متصل بودند توانستند در بدن بیمار حرکت کنند.

در گذشته نیز دانشمندان زیادی تلاش کرده بودند تا با استفاده از باکتری به درمانی برای سرطان دست پیدا کنند، اما بیشتر این تلاش‌ها به نتیجه‌ نرسید. اکنون محققان موسسه مکس پلانک موفق شده‌اند با ترکیب بی نقصی از بهترین تکنیک‌ها، بدون ایجاد درد و عفونت در بدن بیمار، داروی لازم را با استفاده از این میکروربات‌های بیوهیبریدی به سلول‌های آلوده وارد کنند.

این محققان با بهبود ظرفیت باکتری‌های عادی و تبدیل آن‌ها به نانوماشین توانستند دارو را مستقیما به منطقه هدف در بدن فرد بیمار هدایت کنند. نانولیپوزوم‌های متصل به این باکتری‌ها کپسول‌های ویژه‌ای به نام ذرات سبز دارند که به راحتی داروهای درمان سرطان را حمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره میکروربات های درمانگر سرطان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر