;
coinex

علت لغو تولید گلکسی S22 FE توسط سامسونگ مشخص شد

به نظر می‌رسد علت لغو تولید گلکسی S22 FE توسط سامسونگ تلاش این کمپانی برای جبران معضل کمبود تراشه جهانی بوده که بر تولید این محصول موثر افتاده است.

در لیست تولیدی گوشی‌های سامسونگ، گوشی با شماره مدل SM-S900 ثبت نشده است. به دنبال بحران کمبود تراشه در جهان، شرکت کره‌ای تصمیم مناسبی در این رابطه اتخاذ کرده است.

سامسونگ عرضه گوشی‌های گلکسی S22 FE را لغو کرد و تراشه‌های آن را به گلکسی S22‌ اولترا اختصاص داد، زیرا این سری گوشی پرچم‌دار از استقبال خوبی برخوردار شد و به مراتب سود بیشتری برای کمپانی کره‌ای، نسبت به گوشی میان‌رده گلکسی S22 FE، به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های سامسونگ 2022

علت لغو تولید گلکسی S22 FE توسط سامسونگ

علت توقف تولید گلکسی S22 FE به عرضه دیرهنگام S21 FE مربوط نمی‌شود، بلکه به خاطر کمبود جهانی تراشه است. گلکسی S22 اولترا از عملکرد خوبی برخوردار بود و در نهایت فروش بالایی داشت که سود چشمگیری نصیب کمپانی کره‌ای کرد.

این گوشی پرچمدار با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه می‌شود و از آنجا که در گوشی گلکسی S22 FE نیز از همان تراشه استفاده می‌شد، سامسونگ به دلیل کمبود تراشه‌ی مورد تقاضای کوالکام تولید گلکسی S22 FE را کنسل کرد.

علت لغو تولید گلکسی S22 FE توسط سامسونگ

در ابتدا قرار بود سامسونگ در سال جاری 3 میلیون گوشی گلکسی S22 FE تولید کند و به عنوان نسخه فن ادیشن به بازار عرضه کند، ولی این شرکت مجبور به تغییر برنامه خود شد، زیرا گلکسی S22 اولترا به دلیل مجهز بودن به S-Pen، توجه زیادی را به خود جلب کرد.

شرکت سامسونگ، در حال حاضر موفق به فروش بیش از 10 میلیون گوشی گلکسی S22 اولترا شده است. این شرکت در نظر دارد، اسنپدراگون را جایگزین تراشه‌های اگزینوس کند، از این رو به هر تراشه بالا رده‌ای نیاز دارد تا به هدف خود دست یابد.

به نظر می‌رسد 3 میلیون تراشه‌ای که قرار بود در گلکسی S22 FE تعبیه شوند، برای گلکسی S22 اولترا استفاده خواهند شد تا سامسونگ با افزایش تولید این سری گوشی و فروش آن‌ها، سود زیادی را نصیب خود کند.

بر اساس گزارشات، سامسونگ قصد دارد گلکسی S23 FE را در سال 2023 عرضه کند. هدف سامسونگ این است که بتواند 3 میلیون S23 FE در سال آینده تولید کرده و وارد بازار کند. در انتهای این گزارش گفته شده است که احتمالا تا سال آینده مشکل تراشه بر طرف شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد علت لغو تولید گلکسی S22 FE توسط سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر