;
coinex

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا ؛ پرچمداران آینده

تکراتو در این نوشتار قصد دارد به مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا بپردازد. اگر شما نیز می‌خواهید اطلاعاتی درباره این دو پرچمدار کسب کنید، تا انتها ما را همراهی نمایید.

گوشی‌های آیفون 14 پرو مکس و سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا دو مورد از بهترین و جذاب‌ترین محصولات برندهای اپل و سامسونگ هستند که به‌زودی عرضه خواهند شد و طرفداران زیادی خواهند داشت. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این نوشتار، به بررسی آن‌ها بپردازیم. پس این مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا را تا انتها مطالعه فرمایید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو و گلکسی S21 اولترا

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا

بعد از انتشار آیفون 13 پرو مکس، برند اپل متوجه شد که می‌تواند با مدل پرو مکس، نظر کاربران را به سمت خود جذب کند. به همین دلیل هم این برند تصمیم گرفت نسخه جدیدی از آیفون را ارائه دهد و کاربران را بیشتر از پیش شگفت‌زده کند. آیفون 14 پرو مکس که انتظار می‌رود یکی از بهترین پرچمداران اپل باشد، قابلیت‌های منحصربه‌فردی خواهد داشت.

از سوی دیگر، سامسونگ بعد از عرضه گلکسی اس 22 اولترا، با استقبال بی‌نظیر مردم روبرو شد. به همین دلیل هم این برند تصمیم به ارائه نسخه جدیدی از گوشی مذکور گرفت. کسانی که طرفداران برند سامسونگ هستند، به احتمال زیاد از قابلیت‌های منحصربه‌فرد سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا شگفت‌زده خواهند شد. به بیانی دیگر، می‌توان گفت که این گوشی یکی از سرسخت‌ترین رقبای آیفون 14 پرو مکس خواهد بود.

اطلاعات نشان می‌دهند که گوشی آیفون 14 پرو مکس در تاریخ 14 سپتامبر ۲۰۲۲ (23 شهریور ۱۴۰۱) عرضه می‌شود. به‌علاوه، انتظار می‌رود که این گوشی در زمان عرضه خود، نزدیک به 1500 دلار باشد. از سوی دیگر، گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا احتمالاً در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۷ آذر ۱۴۰۱) روانه بازار شود. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که هزینه پیش‌بینی شده برای این تلفن همراه به‌اندازه 1400 دلار باشد.

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا
مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا

 

در ادامه، جدولی ارائه کرده‌ایم تا بتوانید مشخصات فنی هر گوشی را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید.

مشخصات آیفون 14 پرو مکس گلکسی S23 اولترا
تاریخ عرضه 14 سپتامبر 2022 8 دسامبر 2022
 

 

نمایشگر

6.69 اینچ از نوع Color LTPS OLED

رزولوشن 1294×2802 پیکسل

نرخ نوسازی 120 هرتز

دالبی ویژن، پشتیبانی از HDR10

6.81 اینچ از نوع Color Dynamic AMOLED 2X

رزولوشن 1080×2460 پیکسل

نرخ نوسازی 120 هرتز

پشتیبانی از +HDR10

محافظت شده با کورنینگ گوریلاگلس ویکتوس

 

رم و حافظه

رم 8 گیگابایت با حافظه 256 گیگابایت

بدون درگاه اختصاصی حافظه

رم 12 گیگابایت با حافظه 256 گیگابایت

بدون درگاه اختصاصی حافظه

تراشه اپل Bionic A16

پردازنده گرافیکی Apple GPU

کوالکام اسنپدراگون 8 نسل2
سیستم‌عامل iOS v15 اندروید 12
 

 

دوربین

ماژول سه‌گانه با کیفیت 50 (اولترا واید) + 12 (زاویه واید) + 12 (تله فوتو) مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار

قابلیت زوم دیجیتال، تشخیص چهره، لمس برای فوکوس با فلاش دوگانه LED

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

ماژول چهارگانه با کیفیت 200 (واید) + 12 (اولترا واید) + 10 (تله فوتو) + 10 (پریسکوپ) مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار

قابلیت زوم دیجیتال، فلاش LED خودکار، تشخیص چهره، لمس برای فوکوس

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

 

باتری

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4323 میلی‌آمپر بر ساعت

شارژ سریع 25 واتی

شارژ بی‌سیم 15 وات

عدم پشتیبانی از شارژ معکوس

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر بر ساعت

شارژ سریع 45 واتی

پشتیبانی از شارژ معکوس

اتصالات GPRS، اینترنت 5G، وای‌فای با هات اسپات، بلوتوث نسخه 5.1، USB کابل لایتنینگ برای شارژ کردن و OTG GPRS، اینترنت 5G، وای‌فای با هات اسپات، بلوتوث 5.2، USB نوع C برای شارژ کردن گوشی و OTG
 

 

قابلیت‌ها

GPS، بدون حسگر اثر انگشت (باز کردن گوشی با تشخیص چهره)، سنسورهای تشخیص چهره، اسکنر لیدار، فشارسنج، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و حسگرهای نوری

عدم پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری

GPS، حسگر اثر انگشت در صفحه‌نمایش، قابلیت تشخیص چهره، پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری با استفاده از کابل USB

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا از نظر نمایشگر

اولین بخشی که برای بررسی این دو دستگاه به آن می‌پردازیم، نمایشگر این دو تلفن است. گوشی آیفون 14 پرو مکس دارای نمایشگر ۶.۶۹ اینچی با رزولوشن ۱۲۹۴×۲۸۰۲ پیکسل است. نمایشگر این دستگاه از نوع Color LTPS OLED بوده و می‌تواند کیفیت بسیار خوبی در اختیار شما قرار دهد.

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا

این بدان معنی است که گوشی آیفون 14 پرو مکس قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ را دارد. علاوه بر این، نرخ نوسازی نمایشگر این دستگاه به‌اندازه ۱۲۰ هرتز در نظر گرفته می‌شود و با سرعت نمونه‌برداری لمسی که دارد، می‌تواند به افزایش کارایی شما کمک زیادی کند.

تراکم پیکسلی نمایشگر این دستگاه به‌اندازه ۴۶۱ در نظر گرفته می‌شود که به همراه پشتیبانی از قابلیت‌های دالبی ویژن و HDR10 می‌تواند کیفیت بسیار مطلوبی در اختیار کاربران قرار دهد. از سوی دیگر، نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را مشاهده می‌کنیم که دارای اندازه ۶.۸۱ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۶۰ پیکسل است. این نمایشگر هم مانند گوشی آیفون، با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز عرضه می‌شود.

ازآنجاکه این گوشی با نمایشگر نوع Color Dynamic AMOLED 2X عرضه می‌شود، می‌تواند نزدیک به یک میلیارد رنگ را به شما نشان دهد. سرعت نمونه‌برداری لمسی این دستگاه هم بسیار خوب بود و با تراکم پیکسلی ۳۹۰ در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین خوب است بدانید که این دستگاه از قابلیت HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به افزایش کیفیت تصاویر کمک شایانی کند.

تنها موردی که در مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا مشاهده می‌کنیم که آیفون از آن بی‌بهره است، محافظ صفحه‌نمایش است. گلکسی اس 23 اولترا با استفاده از کورنینگ گوریلاگلس ویکتوس محافظت می‌شود.

همچنین هر دو گوشی‌های مذکور دارای پانچ هول هستند. طبق این بررسی، متوجه می‌شویم که نمایشگر گوشی آیفون 14 پرو مکس بهتر بوده و کیفیت بالاتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا

مقایسه iPhone 14 Pro Max و Galaxy S23 Ultra از نظر رم و حافظه

از دیگر موضوعات مهمی که باید برای خرید گوشی همراه به آن توجه داشته باشید، رم و حافظه دستگاه است. برخلاف تصور عموم که فکر می‌کنند همیشه آیفون برنده است، سامسونگ گلکسی S23 اولترا از این نظر به آیفون 14 پرو مکس ارجحیت دارد.

شما می‌توانید آیفون 14 پرو مکس را با رم ۸ گیگابایت به همراه حافظه ۲۵۶ گیگابایت خریداری نمایید. این در حالی است که گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود.

در نتیجه، می‌توانید متوجه شوید که اگر گوشی را برای گیمینگ و بازی‌های ویدئویی می‌خواهید، به نظر می‌رسد سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا با رم بالاتر، گزینه بهتری برای گیمینگ است.

همچنین خوب است بدانید که هیچ یک از گوشی‌های مذکور از درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی نمی‌کنند. در نتیجه، شما نمی‌توانید با استفاده از کارت حافظه، فضای داخلی گوشی خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا از نظر تراشه و سیستم‌عامل

علاوه بر رم، گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس از نظر تراشه و سیستم‌عامل نیز با یکدیگر تفاوت دارند. البته ازآنجاکه هر یک از محصولات مذکور از برندهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند، این موضوع کاملاً به‌جا است.

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا

گوشی آیفون 14 پرو مکس با چیپست اپل Bionic A16 در اختیار شما قرار می‌گیرد و پردازنده گرافیکی این دستگاه هم Apple GPU است. این در حالی است که چیپست گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا کوالکام اسنپدراگون نسل دو است. در حال حاضر، اطلاعاتی درباره پردازنده گرافیکی دستگاه وجود ندارد.

از سوی دیگر، گوشی آیفون 14 پرو مکس با سیستم‌عامل iOS 15 روانه بازار می‌شود. در همین زمان، سیستم‌عامل گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا اندروید ۱۲ خواهد بود. با استفاده از این سیستم‌عامل‌ها، شما می‌توانید استفاده روان و دلپذیری از این دو گوشی هوشمند داشته باشید.

مقایسه iPhone 14 Pro Max و Galaxy S23 Ultra از نظر دوربین

گوشی آیفون 14 پرو مکس با دوربین ماژول سه‌گانه در دسترس عموم قرار می‌گیرد. لنز اولترا واید این گوشی با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل و دیافراگم ۲.۴ عرضه می‌شود. همچنین دوربین اصلی (لنز واید) این گوشی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل و دیافراگم ۱.۶ و لنز تله فوتو آن هم با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل و دیافراگم ۲.۲ در اختیار شما قرار می‌گیرد. خوب است بدانید که دوربین این گوشی از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا

از سوی دیگر، در ادامه مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا مشاهده می‌کنیم که گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا با دوربین ماژول چهارگانه عرضه می‌شود. دوربین اصلی (لنز واید) این دستگاه با کیفیت 200 مگاپیکسل و دیافراگم 1.8 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. لنز فوق عریض (اولترا واید) این گوشی هم با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل و دیافراگم ۲.۲ روانه بازار می‌شود.

دو لنز دیگر این دستگاه که با کیفیت‌های ۱۰ مگاپیکسل و دیافراگم ۲.۴ و ۴.۹ عرضه می‌شوند، به ترتیب با نام‌های لنز تله فوتو و پریسکوپ شناخته می‌شوند. این گوشی هم مانند مورد قبلی، از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. بر این اساس، متوجه می‌شوید که دوربین این گوشی تا چه حد کیفیت بالایی دارد و می‌تواند به شما در عکاسی حرفه‌ای نیز کمک کند.

نکته دیگری که درباره دوربین این دستگاه باید بدانید، این است که گوشی آیفون 14 پرو مکس و گلکسی اس 23 اولترا از قابلیت‌های زوم دیجیتال، تشخیص چهره و لمس برای فوکوس پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از دوربین گوشی گلکسی اس 23 اولترا، شما می‌توانید از قابلیت فلاش خودکار نیز بهره‌مند شوید.

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا

کیفیت ضبط ویدئو در گوشی آیفون 14 پرو مکس به‌اندازه ۱۰۸۰ پیکسل، 4K و 8K است. این در حالی است که با استفاده از دوربین پشتی گوشی گلکسی اس 23 اولترا، می‌توانید ویدئوها را تنها با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و یا 4K ضبط کنید. هر دو گوشی دارای فلش LED هستند؛ با این تفاوت که آیفون 14 پرو مکس دارای فلاش دوگانه‌ است.

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا از نظر دوربین سلفی

در پانچ هول این دو دستگاه، دوربین‌های سلفی واقع شده‌اند که هر دو می‌توانند عکس‌های با کیفیتی را ثبت کنند. گوشی آیفون 14 پرو مکس دارای دوربین سلفی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل و دیافراگم ۲.۲ است. همچنین خوب است بدانید که این گوشی از قابلیت Retina Flash برای عکاسی سلفی نیز بهره می‌برد.

با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید عکس‌های سلفی بسیار جذابی حتی در شب بگیرید. با استفاده از این قابلیت، در ابتدا نور نمایشگر بسیار زیاد می‌شود تا نور محیط اطراف سنجیده شود. سپس نوری با شدت سه برابر حالت معمولی روشن می‌شود. این قابلیت کمک می‌کند که عکس‌های سلفی حالت طبیعی‌تر و واقعی‌تری به خود بگیرند.

از سوی دیگر، در پانچ هول سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا، یک دوربین سلفی با کیفیت ۳۲ مگاپیکسل قرار گرفته که به همراه فلاش روشن شدن نمایشگر، عرضه می‌شود. با استفاده از دوربین سلفی گوشی‌های آیفون 14 پرو مکس و سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا، شما می‌توانید ویدئوها را به ترتیب با کیفیت 4K و ۱۰۸۰ پیکسل ضبط کنید.

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو +

مقایسه هوآوی پی 50 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه iPhone 14 Pro Max و Galaxy S23 Ultra از نظر باتری

در ابتدا باید ذکر کنیم که هر دو گوشی دارای باتری‌های غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری هستند. گوشی آیفون 14 پرو مکس دارای یک باتری با ظرفیت ۴۳۲۲ میلی‌آمپر بر ساعت است.

این گوشی از قابلیت فست‌شارژ پشتیبانی می‌کند و با شارژر سریع ۲۵ واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بااین‌حال، در مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا مشاهده می‌کنیم که قابلیت شارژ معکوس در این تلفن همراه وجود ندارد. باتری این گوشی به‌گونه‌ای است که برای گوش دادن به موزیک می‌تواند تا ۸۰ ساعت دوام بیاورد.

از سوی دیگر، باتری گلکسی اس 23 اولترا با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت عرضه می‌شود، در نتیجه شما می‌توانید ساعات بیشتری از آن استفاده کرده بدون اینکه نگران خاموش شدن آن باشید. این گوشی دارای قابلیت شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی است.

به‌علاوه، گلکسی اس 23 اولترا از قابلیت فست‌شارژ نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در استفاده راحت‌تر کاربران داشته باشد. شما می‌توانید از شارژ سریع ۴۵ واتی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا بهره‌مند شوید و گوشی خود را در مدت‌زمان بسیار کوتاهی شارژ کنید.

برخلاف آیفون 14 پرو مکس، سامسونگ گلکسی S23 اولترا از قابلیت شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. به‌طورکلی، به نظر می‌رسد که گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا از نظر باتری و سرعت شارژ، عملکرد بهتری دارد.

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا

مقایسه iPhone 14 Pro Max و Galaxy S23 Ultra از نظر اتصالات

اتصالات این دو گوشی شباهت زیادی به یکدیگر دارند و تنها تفاوت‌های کوچکی میان آن‌ها مشاهده می‌شود که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. هر دو گوشی از قابلیت اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند گزینه بسیار مهمی برای اغلب کاربران باشد.

علاوه بر این، با مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا متوجه می‌شویم که شما می‌توانید از قابلیت‌هایی مانند وای‌فای و هات اسپات در هر دو دستگاه بهره‌مند شوید. درحالی‌که گوشی آیفون 14 پرو مکس دارای بلوتوث نسخه 5.1 است، این قابلیت در سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا با نسخه 5.2 عرضه می‌شود.

همچنین کابل گوشی آیفون 14 از نوع لایتینگ است که برای OTG و همچنین شارژ کردن گوشی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که کابل گوشی گلکسی S23 Ultra از نوع USB-C است. این کابل هم برای شارژ کردن گوشی و هم به‌عنوان OTG کاربرد دارد.

مقایسه iPhone 14 Pro Max و Galaxy S23 Ultra از نظر قابلیت‌ها

در نهایت، قابلیت‌ها و ویژگی‌های اضافی این دو دستگاه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. هر دو گوشی دارای GPS هستند که این قابلیت در اغلب گوشی‌های هوشمند وجود دارد. بااین‌حال، تفاوتی که در این دو تلفن همراه مشاهده می‌شود، این است که گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا دارای حسگر اثر انگشت است. با استفاده از این حسگر، شما می‌توانید به‌راحتی قفل گوشی خود را باز کنید. این حسگر در نمایشگر واقع شده است.

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا

این در حالی است که گوشی آیفون 14 پرو مکس از ای قابلیت بهره نمی‌برد و حسگر اثر انگشت ندارد. بااین‌حال، اگر بخواهید قفل گوشی خود را باز کنید، می‌توانید از سنسور تشخیص چهره کمک بگیرید. البته سامسونگ S23 اولترا هم از این قابلیت بهره‌مند است.

با مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا متوجه می‌شویم که گوشی اول دارای قابلیت‌های زیادی است. از مهم‌ترین این قابلیت‌ها، می‌توان به مواردی مانند سنسور تشخیص چهره، اسکنر لیدار، فشارسنج، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و حسگرهای نوری اشاره کرد. فراموش نکنید که این محصول از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند.

از سوی دیگر، گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا با استفاده از کابل USB، از هدفون جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات بسیار مهم که درباره آیفون 14 پرو مکس باید بدانید، این است که دستگاه مذکور دارای تأییدیه IP68 است. با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید این گوشی را به مدت 30 دقیقه در زیر عمق 6 متری آب نگه دارید. پس می‌توانید از این دستگاه برای عکاسی در زیر استخر هم استفاده کنید. بر اساس این گواهی، این محصول در برابر گردوغبار نیز کاملاً مقاوم است.

مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا

کلام آخر

گوشی‌های آیفون 14 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S23 اولترا دو مورد از بهترین محصولاتی هستند که به‌زودی روانه بازار می‌شوند. برای این‌که اطلاعات اولیه‌ای درباره این دو دستگاه جذاب کسب کنید، ما در این نوشتار از تکراتو به بررسی مقایسه اولیه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا پرداختیم. پس اگر شما هم تمایل به خرید یکی از این محصولات دارید، در ابتدا مقاله بالا را مطالعه کرده و پس بر اساس هزینه و نیاز خود، بهترین مورد را انتخاب نمایید.

سؤالات متداول

گوشی آیفون 14 پرو مکس بهتر است یا سامسونگ گلکسی S23 اولترا؟

هر یک از این تلفن‌های همراه، قابلیت‌های بسیار فوق‌العاده و منحصربه‌فردی دارند. بااین‌حال، همه چیز به خود شما بستگی دارد که کدام دستگاه را انتخاب نمایید. گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا با رم بالاتر، به نظر بهتر و کاربردی‌تر از آیفون 14 پرو مکس می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizinfo

نظر شما درباره این دو گوشی چیست؟ شما طرفدار کدام یک از این دو پرچم‌دار هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    یک سوال داشتم پشتیبانی اس ۲۳ که چند سال پشتیبانی می شود در ایران کدام کاریش بیشتر هست

    پاسخ

    جالب بود البته باید زمان بگذره تا به واقعیت نزدیکتر بشه تا بهتر بشه مقایسه کرد…

    پاسخ