;
coinex

توقف پخش سریال جیران با دستور قضایی ؛ ماجرا چیست؟

جیران یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نمایش خانگی این روزهاست. حال فیلیمو با انتشار خبری، توقف پخش سریال جیران را اعلام کرده است.

فیلیمو با انتشار بیانیه‌ای رسمی از توقف پخش سریال جیران خبر داد و طبق گفته این پلتفرم، قسمت 24 جیران تا مشخص نشدن حکم قضایی منتشر نمی‌شود.

دلیل توقف پخش سریال جیران چیست؟

فیلیمو در بیانیه خود دلیل توقف پخش این سریال محبوب را اختلافات قضایی بین تهیه‌کننده و کارگردان سریال جیران و آهوی من مارال اعلام کرده است.

در واقع، به دنبال شکایت شاکی خصوصی به لحاظ نقض مالکیت ادبی و هنری و براساس حکم قضایی، ادامه پخش این سریال متوقف شده و ادامه پخش سریال تنها با رعایت مالکیت ادبی ممکن خواهد بود.

عوامل سازنده سریال آهوی من مارال اعتراض و شکایتی در خصوص کپی داستان از تهیه کنندگان جیران داشته‌اند. در حقیقت هر دوی این سریال‌ها درباره ناصرالدین شاه بوده که در تاریخ آوازه خوبی ندارد.

توقف پخش سریال جیران با دستور قضایی

از این رو، فیلیمو نیز خود را موظف به تبعیت از دستور قضایی دانسته و تا حل نشدن اختلاف بین طرفین، این سریال را پخش نخواهد کرد. طرفداران این سریال نیز چاره‌ای جز امیدواری بر زودتر حل شدن این اختلافات ندارند.

لازم به ذکر است که پیش از این یک بار هم جیران از این شکایت تبرئه شده بود ولی این بار با حکم قضایی متوقف شده است.

سریال جیران، داستان عاشقانه زندگی ناصر الدین شاه، یکی از پادشاهان ایرانی به همراه سوگلی حرمسرایش را به تصویر کشیده است. این سریال به دوران سلطنت ناصرالدین‌شاه برمی‌گردد و روایتگر روزهایی است که ناصرالدین شاه جوان، به تازگی فرمان قتل صدراعظم محبوبش امیرکبیر را صادر کرده و به واسطه‌ی این فرمان، دربار و حرم و دولت و مملکت دچار تحولات مهمی شده‌اند.

در همین احوال، ناصرالدین شاه با جیران آشنا می‌شود و این آغاز یک عشق است. مجموع قسمت‌های این سریال تا حدود ۶ سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را برای مخاطب به تصویر می‌کشد.

در این سریال بهرام رادان، پریناز ایزدیار، مریلا زارعی، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشارنژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی و دیگر بازیگران ایفای نقش کرده‌اند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر