;
coinex

ابتلای بایدن به کرونا توسط کاخ سفید تایید شد؛ بایدن هم از BA.5 در امان نماند!

لحظاتی پیش کاخ سفید رسما ابتلای بایدن به کرونا را اعلام کرد. رئیس جمهور آمریکا علائم خفیفی دارد و در حال حاضر در قرنطینه تحت درمان است.

کاخ سفید امروز اعلام کرد که آزمایش کووید-19 جو بایدن مثبت شده است. بایدن در حال حاضر علائم خفیفی را تجربه می‌کند و شروع به مصرف Paxlovid، یک درمان ضد ویروسی کرده است.

بیشتر بخوانید: هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع سویه های جدید کرونا [وضعیت قرمز در 15 شهر ایران]

ابتلای بایدن به کرونا توسط کاخ سفید

این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که موج جدید کووید 19 و زیرسویه‌های آن از جمله واریانت‌های BA.4 و BA.5 سراسر آمریکا را دربرگرفته است. بایدن روز گذشته در جریان سفر به ماساچوست درباره اهداف انرژی پاک و تلاش دولت برای دسترسی به آن صحبت کرد.

نکته مهمتر اینکه به گزارش NPR؛ بایدن هفته گذشته در جریان نشستی در چمن جنوبی کاخ سفید، مکالمات طولانی با افراد داشت و با بسیاری عکس گرفت، دست داد یا در آغوش کشید.

از سوی دیگر همین رسانه می‌گوید بایدن در طول یک سفر 4 روزه به خاورمیانه با رهبران منطقه دست داده و بدون استفاده از ماسک در جلسات حاضر شده است. نامه منتشر شده از پزشک بایدن خطاب به کارین ژان پیر نشان می‌دهد که علائم بایدن بسیار خفیف است و عمدتا شامل خستگی، آبریزش بینی و سرفه خشک است که از عصر چهارشنبه آغاز شده است.

ابتلای بایدن به کرونا توسط کاخ سفید تایید شد؛ بایدن هم از BA.5 در امان نماند!

پزشک کاخ سفید پیش‌بینی می‌کند که با توجه به اینکه بایدن “حداکثر محافظت” لازم یعنی واکسیناسیون کامل و داروهای تقویتی را دریافت کرده؛ احتمالا به درمان Paxlovid پاسخ مثبت می‌دهد.

البته سن 79 برای این پیرمرد می‌تواند خطر مهمی برای او باشد، اما حداقل کاخ سفید اعلام کرده که تا زمانی که تست بایدن منفی شود او در قرنطینه به انجام وظایف خود ادامه خواهد داد.

پیش از بایدن، دونالدو ترامپ نیز در دوران ریاست جمهوری خود به کرونا مبتلا شد،‌ آن هم زمانی که واکسنی در کار نبود و ترامپ در بیمارستان بستری شد و تحت درمان آزمایش آنتی‌بادی قرار گرفت.

به عقیده برخی کارشناسان، COVID-19 یک عامل تعیین کننده در ریاست جمهوری بایدن بوده است. او در اولین روز کامل ریاست جمهوری خود، یک استراتژی واکسیناسیون جامع برای مقابله با پاندمی منتشر کرد. چیزی که حال و با شیوع گسترده زیرسویه‌های کرونا، اثربخشی آن به چالش کشیده شده است.

ای‌بی‌سی نیوز در ماه آوریل گزارش داد که در کاخ سفید، کارمندان و مقامات باید قبل از تماس با رئیس‌جمهور آزمایش بدهند و ملاقات‌ها در فاصله اجتماعی انجام می‌گیرد، اما ماسک‌ زدن اختیاری است. در آن زمان، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعتراف کرد که احتمال ابتلای بایدن به کووید-19 وجود دارد، اما گفت هیچ برنامه‌ای برای افزایش آزمایش‌ها یا الزامی شدن ماسک در اطراف رئیس‌جمهور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ابتلای بایدن به کرونا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر