;
coinex

ورود تیک تاک به صنعت تراشه انحصار اینتل و AMD را می‌شکند؟

جدیدترین اخبار حاکی از ورود تیک تاک به صنعت تراشه است. درواقع شرکت ByteDance به عنوان مالک تیک تاک قصد ورود به این حوزه را دارد.

مالک تیک تاک، ByteDance تصمیم گرفته تا با گسترش حوزه فعالیت خود وارد صنعت تراشه‌سازی شود و سیستم روی چیپ (SoC) اختصاصی طراحی کند. این شرکت در حال حاضر استخدام متخصصان این حوزه را آغاز کرده است و قصد دارد با همکاری چند برند چینی دیگر، تراشه‌های مخصوصی طراحی کند.

بیشتر بخوانید: اپل و گوگل زیر ذره بین کمیسیون تجارت فدرال آمریکا ؛ آیا اطلاعات کاربران فروخته می‌شود؟

ورود تیک تاک به صنعت تراشه

ByteDance تا امروز 31 آگهی استخدام در وب‌سایت خود قرار داده است. قطعا استخدام 31 مهندس برای طراحی تراشه‌های پیشرفته کافی به نظر نمی‌رسد، اما این تیم می‌‌تواند مجموعه‌ای از موارد مورد نیاز قطعی خود برای توسعه تراشه‌های قراردادی مانند Alchip ایجاد کند.

در مرحله بعدی و بعد از اینکه توسعه‌دهنده تراشه‌های قراردادی طرح مناسبی ایجاد کند،‌سازندگان قراردادی نیمه‌هادی مانند TSMC آن را برای ByteDance خواهند ساخت.

البته در حال حاضر ByteDance بدون هیچ توضیحی تنها گفته که قصد دارد تراشه‌های اختصاصی خود را توسعه دهد. معمولا چرخه طراحی تراشه‌ها چند سالی به طول می‌انجامد و در همین راستا برای اطلاعات بیشتر درباره فرایند توسعه تراشه‌های ByteDance شاید ناگزیر باید چند سالی صبر کنیم.

ورود تیک تاک به صنعت تراشه انحصار اینتل و AMD را می‌شکند؟

از آنجایی که مهمترین کسب و کار ByteDance،‌ شبکه اجتماعی تیک تاک است،‌ پس طبیعی است که این شرکت تراشه‌ای مشابه با سیستم رمزنگاری ویدیویی آرگوس گوگل برای رمزنگاری جریان ویدیویی آپلود شده در پلتفرم خود ایجاد کند. در همین حین و برای کاهش مصرف انرژی و ترافیک و ظرفیت‌های ذخیره‌سازی در مراکز داده تیک تاک، این شرکت می‌تواند کدک یا الگوریتم‌های هوش مصنوعی خاصی را معرفی کند و با استفاده از این فناوری، کیفیت محتوای بصری را بهبود ببخشد.

در چنین شرایطی ByteDance یکی از غول‌های ارائه دهنده خدمات ابری در چین خواهد بود که تراشه‌های اختصاصی خود را توسعه می‌دهد. برای مثال Alibaba نیز پیش از این تراشه‌های استنتاجی مبتنی بر هوش مصنوعی و پردازنده همه‌کاره سفارشی خود را توسعه داده بود. بایدو نیز پردازنده هوش مصنوعی خود موسوم به Kunlun را ساخته Tencent هم برای مور ابری مختلفی، پردازنده اختصاصی طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ورود ورود تیک تاک به صنعت تراشه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر