;
coinex

ساخت تصویر از متن با هوش مصنوعی دالی ای (DALL-E) به زودی عرضه می‌شود

شرکت آمریکایی OpenAI که از فعالان حوزه هوش مصنوعی است از انجام آزمایشی طرح دالی ای که امکان ساخت تصویر از متن با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند خبر داد.

نسخه جدید پروژه دال ای،‌ امکان خلق تصاویر از نوشتار را فراهم می‌کند و قرار است در مرحله آزمایشی توسط یک میلیون داوطلب آزمایش شود. نام این پروژه علاوه بر سالوادور دالی نقاش شهیر اسپانیایی، از ربان انیمیشن وال ای (WALL·E) نیز الهام گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: چین از ساخت مدل هوش مصنوعی در مقیاس مغز انسان خبر داد

ساخت تصویر از متن با هوش مصنوعی دالی ای (DALL-E)

در مرحله آزمایشی این پروژه، یک میلیون کاربر امکان این را دارند که رویای تبدیل واژه‌ها به عبارات و نقاشی به حقیقت را امتحان کنند. اوپن ای آی که ایلان ماسک هم در شمار بنیانگذاران آن است می‌کوشد تا با استفاده از هوش مصنوعی، امکان تبدیل متن به تصاویر را ارائه کند.

پروژه دالی ای 2 درواقع نمونه تکمیل شده پروژه دالی ای 1 است که از دقت درک و رزولوشن بسیار بالاتری بهره‌مند است و می‌تواند رابطه بین دو تصویر را نیز تشخیص دهد. این پروژه از ژانویه 2022 استارت خورده و تا اینجا موفق به خلق تصاویری شده که پیش از این وجود نداشتند.

برای مثال می‌ـواند به نمونه‌هایی از تصاویر منتشر شده این پروژه مانند «خرس قطبی در حال گیتار زدن»، «کوالا در حال انداختن توپ بسکتبال داخل حلقه» و یا «مونالیزا با مدل موی موهوک (Mohawk hairstyle) اشاره کرد.

ساخت تصویر از متن با هوش مصنوعی دالی ای (DALL-E) به زودی عرضه می‌شود

به گفته این شرکت آمریکایی در حال حاضر از دالی ای در تهیه موسیقی برای کودکان سرطانی و همچنین برای طراحی جلد مجلات و ترویج مفاهیم جدید زندگی استفاده می‌شود. طی هفته‌های آتی برای داوطلبان طرح آزمایشی دعوتنامه‌ای فرستاده می‌شود تا بتوانند نسخه جدید را امتحان کنند.

همه این پیشرفت‌های جدید در حالی است که استفاده از هوش مصنوعی نگرانی‌هایی درباره جایگزینی انسان با ماشین در حوزه‌های مختلف برانگیخته است. با این وجود علاقه‌»ندان می‌گویند که تکنولوژی بیش از آنکه تهدید باشد نوعی فرصت است. مخالفان اما معتقدند که امکان سواستفاده از این ابزار با وسایل مشابه با هدف جعل خبر و انتشار اطلاعات ساختگی وجود دارد.

OpenAI می‌گوید که در همکاری با پژوهشگران و متخصصان، تدابیر لازم را برای حراست از حریم شخصی افراد و جلوگیری از سو استفاده یا فریب دادن آن‌ها اعمال کرده است. از این رو بارگذاری تصویر حقیقی اشخاص یا تلاش برای شبیه‌سازی افراد مشهور هنری و سیاسی ممنوع است. همچنین محتوایی که از نظر جنسیتی یا سیاسی با اشاعه خشونت همراه باشد یا در تضاد با دیگر سیاست‌های اعلام شده توسط دال ای باشد؛ فیلتر می‌شود.

گفتنی است که پیشتر، امکان تبدیل متن به تصویر با استفاده از هوش‌مصنوعی گوگل وجود داشت که در نوع خود درجه‌ فوق العاده پیشرفته‌ای از فوتورئالیسم و ​​سطح عمیقی از درک زبان محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما کاربران تکراتو درباره ساخت تصویر از متن با هوش مصنوعی دالی ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    برای استفاده از dall-e باید دعوتنامه داشته باشیم که من ندارم.
    بنابراین از craiyon استفاده می کنم. کرایون هم جالبه. البته آدم ها رو اصلا نمی تونه خوب بکشه. همچنین برای کلمات و عبارت های کوتاه خوبه ولی برای جملات طولانی اصلا مناسب نیست.

    پاسخ