;
coinex

تاریخ عرضه اولین تراشه 3 نانومتری سامسونگ مشخص شد

سامسونگ چندی پیش رسما از آغاز به کار تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری خود خبر داد. حالا نیز تاریخ عرضه اولین تراشه 3 نانومتری سامسونگ مشخص شده است.

چندی پیش سامسونگ رسما زا آغاز به کار خط تولید تراشه‌های 3 نانومتری خود خبر داد. حالا این کمپانی اعلام کرده که در تاریخ 25 جولای یعنی 3 مرداد ماه، اولین محموله تراشه‌های سه نانومتری را به عنوان پیشرفته‌ترین نیمه‌هادی جهان به بازار عرضه می‌کند. خریدار اولین محموله هم گویا یک ماینر چینی است.

بیشتر بخوانید: خودآ‌گاهی هوش مصنوعی GPT-3 به مرحله‌ای رسیده که درباره خودش مقاله می‌نویسد

تاریخ عرضه اولین تراشه 3 نانومتری سامسونگ

تاریخ عرضه اولین تراشه 3 نانومتری سامسونگ مشخص شد

تراشه‌های جدید سامسونگ مبتنی بر معماری ترانزیسستوری (GAA) Gate-All-Around هستند و قرار است تا کمتر از یک ماه پس از آغاز تولید به بازار برسند. یک نشریه کره‌ای نیز گزارش داده که اولین محموله تراشه‌های 3 نانومتری سامسونگ به یک ماینر رمزارزها مستقر در چین تحویل داده می‌شود.

با این وجود و به گفته چند رسانه خبری ژاپنی و تایوانی، سامسونگ در درازمدت به دلیل وضعیت فعلی بازار ارزاهای دیجیتال، می‌کوشد تا چندان به مشتریان دنیای کریپتو متکی نباشد.

به گزارش Pulse News Korea، اولین مراسم رونمایی از تراشه 3 نانومتری سامسونگ در مرکز تولید تراشه هواسئونگ، در ایالت گیونگی-دو کره جنوبی برگزار خواهد شد. همچنین «لی چانگ یانگ»، وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره در این مراسم حضور خواهند داشت.

سامسونگ به عنوان بخشی از پروژه رقابت خود با TSMC؛ غول تایوانی دنیای نیمه‌هادی‌ها قصد دارد تا تولید نسل دوم تراشه‌های 3 نانومتری را تا سال 2023 و تراشه‌های 2 نانومتری را تا سال 2025 آغاز کند.

تاریخ عرضه اولین تراشه 3 نانومتری سامسونگ مشخص شد

از سوی دیگر از تایوان خبر می‌رسد که TSMC قصد دارد تولید تراشه‌های 3 نانومتری خود مبتنی بر معماری FinFET را از اواخر این ماه در آگوست آغاز کند. از سوی دیگر برخی شایعات حاکی از این است که این شرکت تایوانی قصد دارد در سال 2025، تولید تراشه‌های 2 نانومتری خود مبتنی بر فناوری ساخت GAA را آغاز کند. در حال حاضر، فناوری 3 نانومتری سامسونگ از فناوری FinFET متعلق به TSMC پیشرفته‌تر است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تاریخ عرضه اولین تراشه 3 نانومتری سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با تکراتو و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر