;
coinex

گسترش زنجیره تامین اپل با هدف رفع چالش‌های تولید آیفون 14

گسترش زنجیره تامین اپل و شمار شرکت‌هایی که قطعات لازم برای گوشی‌های آیفون را تهیه می‌کنند، شاید بتواند مشکلات اپل در تولید گوشی‌ها را برطرف کند.

شرکت اپل در حال آماده شدن برای آغاز تولید انبوه سری آیفون 14 خود در هفته‌های آینده است و قصد دارد این کار را پیش از معرفی رسمی گوشی‌های هوشمند جدیدش در پاییز امسال، به پایان برساند. با این حال، از آنجایی که این شرکت با مشکلات زنجیره تامین مواجه شده است، به منظور انجام این کار، باید لیست تامین کنندگان خود را برای تولید آیفون 14 افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو

گسترش زنجیره تامین اپل

به گفته تحلیلگر مشهور آیفون، Ming-Chi Kuo، در توییتر، اخیرا قطعات شرکت SG Micro گواهی کیفیت را برای مدل‌های رده بالای آیفون 14 دریافت کرده‌اند. در نتیجه، این شرکت چینی سازنده مدارهای مجتمع، برای تامین قطعات موردنیاز آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به لیست تامین کنندگان اپل اضافه شده است.

مدار مجتمع شرکت SG Micro که باتری و تغییر دهنده سطح را کنترل می‌کند، امسال توسط اپل در گوشی‌های آیفون استفاده خواهد شد. به گفته کو، این اولین بار است که شرکت SG Micro قطعات موردنیاز محصولات پیشرفته اپل را تامین می‌کند. این مسئله فروش این شرکت چینی را افزایش می‌دهد و به اپل کمک میکند تا آیفون 14 را سریع‌تر عرضه کند.

همچنین این تحلیلگر اظهار داشته که معامله با SG Micro نشان دهنده این است که قابلیت فنی تراشه‌های این شرکت به سطح 1 رسیده است، چرا که این قابلیت برای قطعات مورد استفاده در گجت‌های الکترونیکی گران قیمت و پیشرفته ضروری است. علاوه بر این شرکت چینی، اپل در اوایل سال جاری با فروشندگان جدیدی برای تامین قطعات دوربین آیفون 14 پرو همکاری کرد.

گسترش زنجیره تامین اپل

قرنطینه‌های COVID-19 چین در ماه مه باعث تاخیر سه هفته‌ای در ساخت آیفون 14 شد. این تاخیر تاثیر منفی زیادی روی آیفون 14 مکس (مدل جدید 6.7 اینچی میان رده که پیش‌بینی می‌شود جایگزین مینی آیفون شود) گذاشت.

کو همچنین به این نکته اشاره کرد که تولید انبوه آیفون 14 باعث می‌شود اپل با مشکلات زنجیره تامین مواجه شود. با این وجود، این تحلیلگر بر این باور است که این مشکلات تأثیر محدودی بر عرضه گوشی‌های جدید خواهند داشت. زیرا شرکت اپل قبل از عرضه رسمی محصولات جدیدش، زمان کافی برای سفارش و تامین قطعات موردنیاز در تولید تعداد زیادی از این دستگاه‌ها دارد.

با این حال، به دلیل کمبود تراشه، این احتمال وجود دارد که عرضه اولیه آیفون 14 محدود باشد. همچنین اخیرا، اندکی پس از عرضه لپ‌تاپ جدید اپل در هفته گذشته، انتظارات برای عرضه مک‌بوک ایر جدید M2 تا اواخر آگوست، کاهش یافته است. در گذشته محصولات دیگری از این شرکت مانند iPad نیز با چنین مشکلاتی روبرو شده‌اند.

انتظار می‌رود که چهار مدل جدید آیفون 14 در ماه سپتامبر معرفی شوند. طبق اخباری که منتشر شده، قرار است مدل‌های Pro این گوشی، با صفحه نمایشی متفاوت عرضه شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گسترش زنجیره تامین اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر