;
coinex

اطلاعات 5.4 میلیون کاربر توییتر هک شد

چندی پیش از این، هکرهای موفق شدند اطلاعات 5.4 میلیون کاربر توییتر را هک کنند. حال هکرها نسبت به فروش اطلاعات هک شده اقدام کرده‌اند.

اکنون هکرهای توییتر، اطلاعات به دست آمده را به فروش می‌رسانند و مبلغی که برای این منظور در نظر گرفته‌اند، حداقل 30 هزار دلار است. شرکت توییتر در همان زمان هم توسط شخصی، متوجه این اتفاق شد و به عنوان پاداش به آن شخص، مبلغی در حدود 5 هزار دلار تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: 

هک اطلاعات 5.4 میلیون کاربر توییتر

نام کاربری درج کننده آگهی فروش اطلاعات توییتر، devil بوده که برای انجام این کار از انجمن هکری Breach Forums استفاده کرده است. با توجه به ادعای این هکر، اطلاعاتی چون اطلاعات چهره‌های سرشناس، شرکت‌ها، افراد عادی و برخی جزئیات دیگر در شمار اطلاعات سرقتی است. همچنین او ادعا کرده است که فاش و هک شدن این اطلاعات، به خاطر بی‌توجهی توییتر بوده است.

اطلاعات 5.4 میلیون کاربر توییتر هک شد

با توجه به بررسی‌ها، این گونه برآورد می‌شود که بخشی از این اطلاعات، شامل اطلاعات عمومی حساب‌های کاربران، اعم از شماره تماس و آدرس ایمیل است. از طرفی بنابر گزارش‌های موجود هکرها موفق به دستیابی به گذرواژه‌ها نشده‌اند که خبر خوبی است.

البته با داشتن اطلاعات ایمیل، هکرها می‌توانند وارد حساب شخصی افراد شده و با فشردن دکمه Forgot Password، گذر واژه به ایمیل شخص مورد نظر فرستاده شود. اگرچه با این کار به راحتی به قسمت گذرواژه هم دسترسی خواهند داشت، اما این اطلاعات امکان دارد به منظور فروش در سرویس‌های تبلیغاتی استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هک اطلاعات 5.4 میلیون کاربر توییتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر