;
coinex

رقم حیرت انگیز ضرر شرکت های بزرگ از خرید بیت کوین

اخیرا خبرگزاری بلومبرگ رقم حیرت انگیز ضرر شرکت‌های بزرگ از خرید بیت کوین را منتشر کرده که جمعا به مبلغ پنج میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی اول می‌رسد.

در 22 ژوئیه، بلومبرگ گزارشی را منتشر کرد که در آن نشان می‌داد سه شرکت تسلا (Tesla)، مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و بلاک (Block) با کاهش ۵۹ درصدی قیمت بیت کوین در طول این سه ماه، جمعا پنج میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: قیمت لحظه ‌ای ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) [+تحلیل تکنیکال]

رقم حیرت انگیز ضرر شرکت های بزرگ از خرید بیت کوین

در بین این شرکت‌ها، حدود 70 درصد ضرر را شرکت مایکرواستراتژی متحمل شده است. این شرکت حدود چهار میلیارد دلار برای خرید ۱۲۹۶۹۹ بیت کوین هزینه کرده بود و نزدیک به ۳٫۴ میلیارد ضرر کرده است.

تسلا نیز اعلام کرده که ۷۵ درصد از دارایی‌های بیت کوین خود را به ارزش ۹۳۶ میلیارد دلار و با قیمت ۲۹۷۱۴ دلار به ازای هر بیت کوین، فروخته است. با این‌ حال، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، گفته همچنان آماده‌ی خرید بیت کوین بیشتر در آینده است.

شرکت بلاک نیز که متعلق به جک دورسی بوده، حدود ۱۴۶ میلیون دلار ضرر کرده است. دارایی این شرکت در اواخر مارس ۳۳۶ میلیون دلار بود و حال ارزش آن به ۱۹۰ میلیون دلار می‌رسد.

خرید بیت کوین

علیرغم تمام این‌ها، بازار این ارز دیجیتال در این سه ماهه به طرز قابل‌توجهی انعطاف‌پذیر بوده است. حجم معاملات نیز در طول سال ۲۰۲۲ در مقایسه با اوج بازار در سال ۲۰۱۷، بالاتر رفته است. به همین خاطر، برخی تحلیلگران و متخصصان پیش بینی می‌کنند قیمت بیت کوین که به دلیل لیکویید شدن مؤسسات بزرگ، سقوط بزرگی را تجربه کرده بود، در ماه‌های آینده به ۳۰ هزار دلار خواهد رسید.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر