;
coinex

بهترین فیلم های ترسناک 2022 ؛ فیلم ترسناک جدید چی ببینیم؟

فیلم‌های ژانر وحشت همواره از محبوب‌ترین آثار سینمایی هستند. این مقاله تکراتو به معرفی بهترین فیلم های ترسناک 2022 می‌پردازد.

سال جدید میلادی آغاز شده و از همین حالا دوستداران ژانر ترسناک در حال تهیه فهرست بهترین فیلم های وحشتناک در سال 2022 هستند تا خود را مشغول کنند. بنابر اطلاعات موجود در طول سال میلادی جدید عناوین ترسناک بسیاری منتشر خواهد شد.

از جدیدترین شاهکار ترسناک جوردن پیل تا آخرین قسمت از سه‌گانه هالووین همه از بهترین فیلم های ترسناک 2022 هستند که حالا انتظار آن‌ها را می‌کشیم. طبیعتا در این میان آثاری خواهد بود که به آن معنا ترسناک نباشند اما به هر حال می‌توانند سرگرم کننده باشند. در ادامه با بهترین فیلم های ترسناک 2022 با ما باشید.

بهترین فیلم های ترسناک 2022

ما تا اینجای سال فهرستی از بهترین فیلم های 2022 را به شما معرفی کرده‌ایم. اما حالا نوبت به ژانر وحشت رسیده است. دوستداران ژانر وحشت همواره به دنبال بهترین‌ها هستند و امسال هم هیچ‌چیز جز فهرست کاملی از ترسناک ترین فیلم های 2022 نظر مثبت‌شان را جلب نخواهد کرد. بر همین مبنا در این فهرست قصد داریم شماری از جدیدترین و بهترین فیلم های ترسناک 2022 را به شما معرفی کنیم.

جیغ Scream 5 ) 5 )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
فیلم ترسناک جدید

یکی از بهترین فیلم های دلهره آور 2022 جیغ قسمت پنجم است. نزدیک به 25 سال بعد از اولین دوره قتل‌ها در وودزبورو، با وقوع یک قتل جدید، سیدنی پرسکات باید بار دیگر برای کشف حقیقیت به منطقه باز گردد. قاتل جدید ماسک گوست فیس روی چهره دارد و جمعی از نوجوانان را هدف قرار داده است. نوجوانانی که اسراری از گذشته شهر را بیرون کشیده‌اند. از نکات جالب این قسمت اینکه برای اولین بار کارگردان وس کراون نیست. چرا که او در سال 2015 بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

دنبال جیغ 4، یک فیلم ترسناک جدید است که از آن با عنوان یکی از خاص‌ترین عناوین این مجموعه یاد شده است. ترکیب بازیگران نسخه جدید تا حدی مشابه با قسمت قبل است اما افراد جدیدی هم بر شمار بازیگران اضافه شده‌اند.

یتیم: اولین قتل ( Orphan: First Kill )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
فیلم ترسناک جدید

داستان این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های وحشتناک 2022 به لینا کلامر، یک زن روانی و بی‌ثبات می‌پردازد که در دیوانه‌خانه‌ای در استونی ساکن است. او با طراحی نقشه‌ای بی نقص، از تیمارستان فرار کرده و به آمریکا می‌رود. در فرایند فرار او هویت یک دختر گمشده از خانواده ثروتمندی را برای خود می‌دزدد.

در زندگی جدید، لینا به عنوان استر با بحران‌های خاصی مواجه می‌شود. از جمله مادری که برای حفاظت از خانواده خود حاضر است هر کاری بکند. طرح اصلی داستان توسط لزلی جانسون و مک گولدریک نوشته شده است.

این فیلم البته برای دوستداران ژانر وحشت الزاما یک فیلم ترسناک جدید نیست چرا که درواقع این اثر اسپین‌آف فیلم معروف Orphan است که در سال 2009 منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی 2022

بهترین سریال های 2021

Texas Chainsaw Massacre

بهترین فیلم های ترسناک 2022
فیلم ترسناک جدید

یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2022 دنباله The Texas Chainsaw Massacre است که داستان آن در 47 سال بعد جریان دارد. روث زنی 25 ساله و ساکن سانفرانسیسکو است که درآمد بالایی دارد. او خواهر کوچکتر خود را با خودش در سفری کاری به تگزاس می‌برد چراکه از تنها گذاشتن او نگران است.

خواهر کوچک لیلا نام دارد و یک عکاس آماتور است که از صندلی چرخدار استفاده می‌کند. در ابتدای کار این سفر کاری خیلی خوب پیش می‌رود اما این سفر آبستن حوادثی است. اگر قصد دارید خود را با یکی از ترسناک ترین فیلم های 2022 سرگرم کنید این اثر را از دست ندهید.

 موربیوس (Morbius)

بهترین فیلم های ترسناک 2022
فیلم ترسناک جدید

تردیدی نیست که یکی از موردانتظارترین و بهترین فیلم های وحشتناک در سال 2022 ،‌ داستان دکتر موربیوس است که اینجا به بیماری بسیار خطرناکی مبتلا است و از نوعی اختلال خونی خاص رنج می‌برد. با این وجود در تلاش است که دیگر افرادی را هم که از چنین بیماری رنج می‌برند نجات دهد. به همین خاطر یک روش درمان را به کار می‌بندد. در شرایطی که به نظر همه چیز خوب است، مشخص می‌شود که روش درمانی جدید خود یک بیماری خطرناک‌تر است.

موربیوس البته قرار نبود در فهرست بهترین فیلم های ترسناک 2022 باشد اما چندبار تغییر تاریخ اکران باعث شد تا این فیلم به فهرست فیلم‌های امسال راه یابد. در ابتدا قرار بود موربیوس در 10 ژوئیه 2020 اکران شود. اما سپس به 31 ژوئیه 2020 منتقل شد. اما این آخرین بار نبود و سه بار دیگر به ترتیب 19 مارس 2021، 8 اکتبر 2021 و نهایتا 21 ژانویه 2022 به عنوان تاریخ‌های اکران اعلام شدند.

شخصیت اصلی این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های وحشتناک در سال 2022 جرد لتو است که گفته احتمال دارد در پروژه بعدی در کنار شخصیت بلید حاضر شود. نقشی که توسط ماهرشالا علی ایفا می‌شود. همچنین لتو بر شایعات حضور خود در کنار شخصیت اسپایدرمن هم دامن زده است. از سویی تام هالند هم از تمایل خود به همبازی شدن با لتو گفته بود. در اینجا نگاهی به بهترین فیلم های ترسناک 2021 نیز خالی از لطف نیست.

 مرد شمالی ( The Northman )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
فیلم ترسناک جدید

یکی دیگر از مهمترین عناوین در فهرست ترسناک ترین فیلم های 2022 فیلم مرد شمالی است که داستانی حماسی و ترسناک را حول محور انتقام روایت می‌کند. این داستان به یک شاهزاده وایکینگ می‌پردازد که حاضر است تا جایی پیش برود که عدالت را برای پدر به قتل رسیده‌اش اجرا کند.

این داستان حماسی و تاریخی در اوایل قرن دهم در ایسلند رخ می‌دهد. جالب است که مرد شمالی داستان درواقع همان الکساندر اسکاشگورد در سریال خون حقیقی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2022

بهترین سریال های 2022

تلفن سیاه ( The Black Phone )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
بهترین فیلم های دلهره آور 2022

داستان این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2022 با ربوده شدن فینی شاو یک پسر بچه 13 ساله بسیار باهوش توسط یک قاتل روانی آغاز می‌شود. پسر بچه داستان در یک زیرزمین عایق صدا زندانی شده است. فینی بعد از مدتی به اسرار وحشتناکی درباره قاتل داستان پی می‌برد.

در طول داستان متوجه می‌شویم که قربانیان قبلی قاتل در تلاش هستند تا از قتل فینی جلوگیری کنند. داستان این فیلم به عنوان یکی از ترسناک ترین فیلم های 2022 بر اساس داستان کوتاهی با همین نام تهیه شده که نویسنده آن جو هیل است. هیل پسر استاد دنیای داستان‌های ترسناک یعنی استفن کینگ است.

اسکات دریکسون کارگردان معروفی که قرار بود فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون را کارگردانی کند به خاطر اختلاف نظر با مارول و برخی مشکلات خاص از تیم مارول جدا شد و به رابرت کارگیل پیوست.

با اکران فیلم The Black Phone منتقدان از آن استقبال خوبی کرده‌اند و فیلم حداقل تا حالا نظرات مثبت خوبی دریافت کرده است. نظرات مثبت بیش از هرچیزی به وفاداری داستان به متن اصلی، ویژگی‌های مثبت کارگردانی دریکسون و بازی هاک در شخصیت منفی مربوط است. اما کمبود صحنه‌های ترسناک و ریتم تکراری هم از نکات منفی این فیلم به عنوان یکی از ترسناک ترین فیلم های 2022 است.

 جواب منفی ( Nope )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
فیلم ترسناک جدید

یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2022 فیلم Nope است. جوردن پیل مدت‌هاست که توانایی خود در ساخت فیلم‌های ترسناک را اثبات کرده است. از مهمترین آثار او در مدت اخیر باید به کندی من، ما و برو بیرون اشاره کرد.

اوایل کار پروژه با حضور جسی پلمونس آغاز شد که قرار بود در این داستان هم نقش مهمی داشته باشد، اما او بعدها برای حضور در فیلم قاتل‌های فلاور مون، این فیلم را کنار گذاشت. کارگردان فیلم دقیقا یکسال پیش با انتشار تصویری در اینستاگرام خود نام جدیدترین فیلمش را Nope اعلام کرد.

 محصول سیاه ( Dark Harvest )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
بهترین فیلم های دلهره آور 2022

داستان این فیلم به عنوان یکی از ترسناک ترین فیلم های 2022 به یک هیولای افسانه‌ای به نام اکتبر بوی می‌پردازد که ساکنان یک شهر کوچک در غرب میانه را به وحشت انداخته است. اکتبر بوی یا پسر اکتبر هر روز در روز هالووین با چاقوی قصابی خود از مزارع ذرت به سراغ شجاع‌ترین افراد شهر می‌رود. کسانی که بتوانند با او مقابله کنند.

او بعد از بیرون امدن از مزارع ذرت، به سمت کلیسای شهر می‌رود. اینبار اما گروه‌های خشن پسران نوجوان شهر مشتاقانه منتظر دیدار با اکتبر بوی هستند. ریچی شپرد زیر سایه برادر بزرگتر خود زندگی می‌کند که سال گذشته جایزه اکتبر را برنده شده است و حالا اجازه دارد از شهر خارج شود. ریچی برای اثبات خود و پیوستن به برادر با یکی دیگر از نوجوانان دیوانه شهر به نام کلی هاینز جفت می‌شود. کلی کسی است که برای خروج از این شهر هرکاری می‌کند چراکه معتقد است این شهر هیچ جای پیشرفتی ندارد.

ریچی و کلی برخلاف قوانین و احتمالات تصمیم عجیبی می‌گیرند. آن‌ها قصد دارد کابوس شهر یعنی پسر اکتبر را شکار کنند تا شاید با این کار بلیط فرار و آزادی‌شان را به دست بیاورند. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های دلهره آور 2022 سبکی ترسناک و فانتزی دارد و بر اساس رمانی با همین نام به قلم نورمن پارتریج نوشته شده است. این فیلم قرار بود در ابتدای کار در تاریخ 24 سپتامبر 2021 اکران شود اما با شرایط ناشی از پاندمی کرونا با تاخیر به سال 2022 رسید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

منطقه سیلم ( Salem’s Lot )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
فیلم ترسناک جدید

داستان این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک به نویسنده‌ای به نام بن میرز می‌پردازد که دوران کودکی‌اش را در محله‌ای در اورشلیم گذرانده است. محله‌ای به نام سیلم که با نام سیلمز لات شناخته می‌شود. او حالا و بعد از 25 سال برای نوشتن درباره یک خانه متروکه به نام خانه مارستن، به محله خود بازگشته است.

او در کودکی اتفاقات ترسناک و بدی را در این منطقه تجربه کرده است و خیلی زود متوجه می‌شود که یک شیطان باستانی هم وارد شهر شده و ساکنان شهر را به خون‌آشام بدل می‌کند. همه این داستان‌ها شرایطی ایجاد می‌کند تا بن میرز تلاش خود برای نجات شهر را آغاز کند. داستان این فیلم هم با الهام از یکی از آثار استفن کینگ نوشته شده است.

نگران نباش عزیزم ( Don’t Worry Darling )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
بهترین فیلم های دلهره آور 2022

داستان این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2022 حول محور یک زن خانه‌دار  و ناراضی جریان دارد که در 1950 زندگی می‌کند. او رد یک جامعه آرمانی اما آزمایشی زندگی می‌کند. به مرور اما او نگران می‌شود که شرکت پشت زندگی خوب و شرکت ثروتمند همسرش شاید اسرار مهم و آزاردهنده‌ای باشد.

این به عنوان یکی از بهترین فیلم های دلهره آور 2022 المان‌هایی روانشناختی دارد. طرح اصلی داستان این فیلم توسط کری و شین ون دایک نوشته شده و نهایتا کیتی سیلبرمن آن را تکمیل کرده است. بنابر برنامه‌های اعلام شده، قرار است این فیلم بعد از 45 روز نمایش در سینماها در سرویس استریم اچ‌ بی ‌او مکس در اختیار مشترکان قرار گیرد.

هالووین به پایان می‌رسد ( Halloween Ends )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
بهترین فیلم های دلهره آور 2022

سری آثار هالووین از طولانی‌ترین و قدیمی‌ترین سری فیلم‌های ترسناک تاریخ است که همگی بسیار محبوب و موفق هم بودند. به همین دلیل به نظر می‌رسد قسمت جدید و البته قسمت آخر این فیلم، هم در شمار یکی از بهترین فیلم های وحشتناک 2022 باشد و هم از بهترین فیلم های وحشتناک تاریخ سینمای جهان.

مطابق اطلاعاتی که درباره این فیلم ارائه شده است،‌ حماسه مایکل مایرز و لوری استرود،‌ آخرین قسمت این سری فیلم‌ها است. داستان فیلم هم دقیقا بعد از ماجراهای فیلم‌ Halloween و فیلم Halloween Kills جریان دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

شعبده بازی 2 ( Hocus Pocus 2 )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
بهترین فیلم های دلهره آور 2022

یکی دیگر از بهترین فیلم های وحشتاک 2022 این فیلم است که داستان آن به سه زن جوان می‌پردازد که به طور اتفاقی خواهران ساندرسون را به سیلم امروزی باز می‌گردانند. حال آن‌ها ماموریت مهمی دارند،‌ باید راهی برای متوقف کردن جادوگرانی بیابند کع عطش زیادی به کودکان دارند. آن‌ها نباید اجازه دهند ویرانی سراسر دنیا را در بر بگیرد.

اما وقتی با جادو درگیر شوید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ بعضا درستکاری جادو می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. این فیلم به واقع آنچنان پر از صحنه‌های ترسناک یا دیگر المان‌های ترسناک نیست. اما همچنان سرگرم کننده و جذاب است و می‌توان به تماشای آن نشست و لذت برد.

شب خشونت بار ( Violent Night )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
فیلم ترسناک جدید

یکی از بهترین فیلم های دلهره آور 2022 فیلمی است که نویسندگانش آن را اینطور توصیف کردند که اثری هیجان‌انگیز چون ذغال سنگ تیره و کاملا مناسب برای تعطیلات است. اثری که به شما یاد می‌دهد همیشه روی قرمز شرط ببندید.

با اینکه در حال حاضر اطلاعات خاصی از طرح کلی داستان و فیلمنامه منتشر نشده است، با این حال با توجه به سابقه سازگان می‌توان انتظار داشت که با یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2022 مواجه باشیم. اثری با صحنه‌های اکشن سنگین و قوی که احتمالا رگه‌هایی از کمدی‌ای نسبتا تاریک هم دارد. تامی ورکولا در گذشته فیلم برف مرده و فیلم هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر را هم کارگردانی کرده است. شاید دانستن این نکته هم خالی از لطف نباشد که نگارش فیلمنامه این فیلم را نویسندگان فیلم سونیک خارپشت بر عهده داشته‌اند.

مرده شریر برمی‌خیزد ( Evil Dead Rise )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
بهترین فیلم های دلهره آور 2022

داستان این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های دلهره آور 2022 به زندگی دو خواهر با روابطی پیچیده می‌پردازد. این دو تصمیم می‌گیرند که یکدیگر را ملاقات کنند. اما اندکی بعد از دیدار آن‌ها، شیاطینی برمی‌خیزند و بدن موجودات را تسخیر می‌کنند. آن‌ها وارد یک نبرد حیاتی و سخت می‌شوند.

نبردی که باید به هر طریقی از آن پیروز بیرون بیایند تا نجات پیدا کنند. در جریان این نبرد آن‌ها با بدترین نسخه یک خانواده قابل تصور برخورد می‌کنند. مرده شریر برمی‌خیزد یکی از ترسناک‌ترین آثار سال است و سم ریمی از تهیه‌کنندگان آن است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

 برپاخیزان جهنم ( Hellraiser )

بهترین فیلم های ترسناک 2022
بهترین فیلم های دلهره آور 2022

داستان این فیلم درواقع ریبوت و بازسازی یک داستان ترسناک است که در سال 1987 اکران شد. این فیلم جدیدترین قسمت از مجموعه بزرگ برپاخیزان جهنم است. نکته عجیب اینکه پیش از استارت پروژه ساخت، قرار بود فیلم برای 2008 یا نهایتا 2009 آماده باشد.

اما هر سال وقوع اتفاقاتی جریان ساخت فیلم را به تعویق انداخت و در نتیجه خبری از اکران و نمایش هم نبود. طرح اصلی داستان این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2022 توسط دیوید اس.گویر نوشته شده است که او این طرح را بر اساس کتابی به نام The Hellbound Heart خلق کرده که به قلم کلیو بارکر نوشته شده بود.

You Won’t Be Alone

بهترین فیلم های ترسناک 2022

تنها نخواهی بود یک فیلم جدید و جذاب در زیرمجموعه ژانر فیلم‌های ترسناک فولکلور است. داستان این فیلم در دهکده کوچکی در قرن نوزدهم جریان دارد که به جادوگری می‌پردازد که فردی را کشته و سپس پوست او را برداشته تا به عنوان انسان تجربه فانی بودن را داشته باشد.

این‌ها سبب شده تا این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2022 شباهت زیادی به شاهکار جذاب جاناتان گلیزر یعنی زیر پوست داشته باشد. این فیلم اولین بار در جشنواره ساندنس به نمایش درخواهد آمد.

X

بهترین فیلم های ترسناک 2022
فیلم ترسناک جدید

فیلم‌ساز مستقل و موفق آثار ترسناکی چون خانه شیطات و مهمان‌خانه‌داران یعنی تی وست حالا بار دیگر با یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2022 بازگشته است. فیلم اکس داستان خاصی دارد. داستان در سال 1979 جریان دارد و گروهی از فیلمسازان جوان را دنبال می‌کند که برای ساخت یک فیلم مخصوص بزرگسالان در خانه روستایی و دورافتاده‌ای در تگزاس ساکن شده‌اند.

اما داستان از جایی مهم می‌شود که صاحب‌خانه برای آن‌ها برنامه‌های دیگری دارد. نتیجه نهایی تا حدی شبیه به تلاقی بین فیلم کشتار با اره برقی تگزاس و فیلم موروثی است. صحنه‌های مرموزی هم برای برقراری توازن به فیلم اضافه شده است.

Nanny

بهترین فیلم های ترسناک 2022
بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی دیگر از ترسناک ترین فیلم های 2022فیلم آمریکایی Nanny محسوب می‌شود. این فیلم محبوب در 2 بهمن 1400 به اکران در آمد و توانست نمره 6.2، IMDb را به خود اختصاص بدهد. در این فیلم بازیگران محبوبی همچون آنا دیوپ، میشل موناهن، سینکوا والز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم داستان زندگی  یک پرستار بچه را روایت می‌کند، که به آمریکا مهاجرت کرده و سعی دارد در نیویورک زندگی تازه‌ای را شروع کند. اگر به دنبال یکی از ترسناک ترین فیلم های 2022 هستید فیلم Nanny را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های ترسناک 2022 چیست؟ به نظر شما جای چه فیلم‌های دیگری در این فهرست خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    مرد شمالی مزخرفترین فیلمه ولی تو همه ی ژانرها اسمش میارن 😂😂😂

    پاسخ

    اخه چرا سریال کره ای ما همه مرده ایم رو نزاشتید💀بخدا اینقدر قشنگه که تا قسمت آخر دیدمش بعد دوباره رفتم دیدم 🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷سریال ما همه مرده واقعا پرچمت بالاس دم سازندش گرم 🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷یه سوال حالا چرا ران بی تی اس رو نمیزاری که خنده داره اصلا میدونید که از کی دارن میخونن از سال 2013 تا الان بعدم الان کنسرت دارن یعنی منکه طرفدار BTS هستم من بخدا از این عکس هایی که گذاشتید اصلا نترسیدم🖇️🤟🤟🤟🤟🤟💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀تازه هم خندم گرفته

    پاسخ

    این مطلب فهرست فیلم های ترسناکه و کلا هیچ سریالی در این لیست نیست دوست عزیز. سریال همه ما مرده‌ایم رو در فهرست بهترین سریال های کره ای 2022 معرفی کردیم و به شما
    که طرفدار کیدراما هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب رو مطالعه کنید

    پاسخ

    من از عکس هاشم ترسیدم چه برسه ببینم😂😐

    پاسخ