;
coinex

راه اندازی اولین رستوران ماری جوانا در تایلند ؛ منویی سراسر THC

در شرایطی که هنوز زمان زیادی از قانونی شدن مصرف ماری‌جوانا در تایلند نگذشته است، شاهد راه اندازی اولین رستوران ماری جوانا در تایلند هستیم!

اخیرا دولت تایلند استفاده از ماریجوانا در خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را آزاد کرده است. به دنبال این تصمیم دولت تایلند، ابتدا اخباری از پرورش مرغ‌ها با مشتقات ماری‌جوانا در این کشور رسید و حالا خبر از گشایش یک رستوران ماری جوانا در تایلند برای دوستداران این ماده مخدر منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: مرکز یوفوها در وزارت دفاع آمریکا آغاز به کار کرد

راه اندازی اولین رستوران ماری جوانا در تایلند

راه اندازی اولین رستوران ماری جوانا در تایلند ؛ منویی سراسر THC

تنها یک ماه پس از قانونی‌شدن مصرف ماری‌جوانا در تایلند که این کشور را به اولین کشور آسیایی از این نظر بدل کرده است، رستورانی در تایلند انقلابی در صنعت آشپزی و رستوران‌داری را رقم زده و در غذاهایش به جای ادویه از ماری‌جوانا استفاده می‌کند.

در این رستوران پیتزا، کلوچه و براونی‌های ماری جوانا سرو می‌شود. البته بنابر قانون مصوب، هر عصاره شاهدانه در غذا باید حاوی کمتر از 0/2 درصد تتراهیدروکانابینول (THC) باشد.

از سال 2018 به این سو، تایلند اولین کشوری است که استفاده از ماری‌جوانا برای مصاب پزشکی را آزاد اعلام می‌کند. از آن زمان تا امروز این گیاه که اساسا نوعی مخدر است، به شکل روغن تولید و عرضه می‌شد. گفته می‌شود که دولت تایلند در تلاش است تا سهمی هرچند اندک برای خود در تجارت چند میلیارد دلاری ماری جوانا دست و پا کند.

ماه گذشته با صدور قانون آزادی مصرف و استعمال ماری جوانا توسط دولت تایلند، محدودیت‌ها برای استفاده از ریشه، ساقه و برگ‌های این گیاه برداشته شد و حتی به برخی مراکز مانند بیمارستان‌ها اجازه استفاده از آن در موارد خوراکی داده شد.

رستوران بیمارستان چاوا برایا آبایبویگر که حدود دو ساعت با بانکوک پایتخت تایلند فاصله دارد، با اعلام این شرایط جدید بلافاصله ماری جوانا را به جای ادویه به غذاهای خود اضافه کرد و حال گوشت و سالای با ترکیبات ماری جوانا به منو افزوده است.

قبل از ممنوعیت ماری جوانا در سال 1934، تایلندی‌ها مقادیر کمی از آن را در غذاهای خود به کار می‌بردند و حالا نیز این رستوران به نوعی به سنت گذشته بازگشته است.

رسانه‌های تایلندی گزارش کرده‌اند که علیرغم محدودیت‌های مربوط به کرونا، افرادی از شهرهای مختلف خود را به این رستوران رسانده تا غذاهای ماری‌جوانایی آن را بخورند. برخی از این مشتری‌ها باید ساعت‌ها در صف بایستند تا یک جای خالی در این رستوران پیدا شود.

مدیر رستوران هم برای حل این مشکل اعلام کرده به زودی تنها مشتریانی که نوبت قبلی رزرو کرده باشند را به رستوران راه خواهد داد. در ادامه تصاویری از برخی غذاهای این رستوران ببینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد راه اندازی اولین رستوران ماری جوانا در تایلند چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر