;
coinex

پولشویی از طریق NFT : هنرمند لتونیایی به 12 سال زندان محکوم شد!

Ilya Borisov، هنرمند فعال در حوزه توکن‌های غیرمثلی، به علت پولشویی از طریق NFT به 12 سال زندان محکوم شده و قانونگذاران تمامی دارایی‌های وی را مسدود کردند.

مقامات ایلیا بوریسف (Ilya Borisov)، هنرمند NFT اهل کشور لتونی را به پولشویی و سرقت 8.7 میلیون یورویی متهم کردند. طبق اظهارات مقامات قانونی، درآمد 8.7 میلیون یورویی ایلیا بوریسف از راه غیرقانونی و اقدامات پولشویی به دست آمده است. بوریسف از طریق وبسایت خود به نام Art is Crime توضیح داد که چگونه دولت بدون اطلاع قبلی، حساب‌های بانکی وی را مسدود کرده است. بوریسف این مبلغ را از طریق فروش 3557 اثر NFT به دست آورده بود.

بیشتر بخوانید: آینده NFT ها در سال 2022 چگونه است؟

جزئیات پرونده پولشویی از طریق NFT

به عقیده Borisov، پروند پولشویی از طریق NFT از فوریه سال جاری آغاز شده بود، اما مقامات شکایات صورت گرفته را در 9 می مطرح کردند. در حال حاضر شاهد فقدان مقررات مالیاتی و شفاف رمزنگاری هستیم. بوریسف اظهار نمود که برای نقد کردن قانونی درآمد خود با سرویس درآمد دولتی لتونی (VID) تماس گرفته است. او در پایان سال 2021 به پرداخت مالیات بر درآمد 2.2 میلیون یورویی محکوم شد.

پولشویی از طریق NFT : هنرمند لتونیایی به 12 سال زندان محکوم شد!

آژانس درآمد دولتی VID به بوریسف توصیه کرده بود که خود را به عنون شخص “خود اشتغال” معرفی کند. بوریسف با کمک وکیل خود موفق شد حکم مسدودیت حساب‌های بانکی را از بین ببرد. دادگاه در 30 ژوئن به Borisov اجازه داد که به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشد و حساب‌های شخصی بوریسف هیچگاه مسدود نشده بودند. پس از گذشت مدتی اما مشخص شد که بازپرس اصلی پرونده استعفا داده است دادستان‌های جدیدی که به این پرونده پیوستند نیز دستور فوری برای توقیف اموال بوریسف را به دنبال آورد.

بوریسوف، البته تأکید کرد که هیچ یک از دادستان‌ها تلاشی برای تماس با او در مورد روند اجرای پرونده برقرار نکرده‌اند. او در این راستا افزود:

ما اعتراض خود به تصمیم توقیف حساب‌هایم را در تاریخ 3 ژوئن 2022 به دادگاه ارائه کردیم. این اعتراض با تمام اسناد موجود از پرونده و همچنین تمامی تراکنش‌ها و فعالیت‌هایم به عنوان هنرمند ثبت شده بود.

بوریسف تلاش کرده بود که بازپرس پرونده را جایگزین کند، اما دادگاه درخواست وی را نپذیرفت. Borisov معتقد بود که این پرونده علاوه بر استرس از دست دادن دائمی دارایی‌ها، ضربه عاطفی شدیدی نیز بر وی وارد کرده است. تداخل این موضوع با جنگ روسیه و اوکراین و همچنین مرگ پدر بوریسف نیز در شدت خسارات وارد شده به وی افزود.

هنرمند لتونیایی معتقد است بلاک چین فرصت‌های بی‌پایانی برای هنرمندان فراهم کرده است، اما آن‌ها همچنان با چالش‌های قانونی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اتهام پولشویی از طریق NFT هنرمند لتونیایی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: finbold

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر