;
coinex

دستگیری هکر 17 ساله در کازرون ؛ 150 میلیون سرقت از 500 کارت بانکی

فرماندهی انتظامی کازرون از دستگیری هکر 17 ساله در کازرون خبر داده که بیش از 500 پرونده کلاهبرداری با رقم 150 میلیون تومان به نامش ثبت شده است.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، فرمانده انتظامی کازرون پس از دستگیری متهم 17 ساله 500 پرونده کلاهبرداری اینترنتی، از شهروندان درخواست کرد، در صورت مواجهه با هرگونه محتوا، برنامه یا پیام مشکوک در فضای مجازی به پلیس فتا اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید: کره شمالی مظنون اصلی هک 100 میلیون دلاری پلتفرم Harmony

دستگیری هکر 17 ساله در کازرون

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، فرمانده انتظامی کازرون در خصوص دستگیری پسر نوجوان گفت: «متهم پس از دستگیری در مواجهه با مستندات پلیس به برداشت حدود 150 میلیون تومان از 500 کارت بانکی شهروندان اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.»

دستگیری هکر 17 ساله در کازرون

ماجرا از این قرار است که این پسر 17 ساله با ارسال پیامک جعلی ثنا (سامانه قوه قضاییه ایران) در کازرون، از 500 نفر کلاهبرداری کرده و 150 میلیون تومان از حساب آنان برداشت کرده است. پس از مراجعه و شکایت شهروندان به پلیس فتا، وی شناسایی و دستگیر شد.

پس از این موضوع، سرهنگ زراعتیان به اهمیت پیامک‌هایی که شهروندان دریافت می‌کنند، اشاره و تاکید کرد که در صورت مواجهه با هرگونه محتوا، برنامه یا پیام مشکوک در فضای مجازی، به پلیس فتا اطلاع دهند.

پس از مراجعه و شکایت چندین شهروند به پلیس فتا و ثبت پرونده قضایی در خصوص برداشت غیرقانونی پول از حساب بانکی این افراد بعد از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه الکترونیک قضایی، کارشناسان ویژه پلیس فتا اقدام به بررسی و یافتن متهم کردند.

کارشناسان پس از بررسی پرونده‌ها و اقدامات فنی، متوجه شدند که برداشت‌های غیرمجاز پس از دریافت پیامک ابلاغ الکترونیک قضایی انجام شده است. پس از آن متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

با این حال که پسر نوجوان 17 ساله، کاری غیرقانوعی و کلاهبرداری انجام داده است، اما احتمال تبدیل شدن چنین نوجوان‌هایی به هکرهای سفید و مفید برای کشور که در سمت دانش تکنولوژی حرکت می‌کنند، وجود دارد. باید منتظر باشیم تا ببینیم این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد یا مانند دیگر پرونده‌های مجرمانه عادی برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد دستگیری هکر 17 ساله در کازرون چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر