;
coinex

پهپاد مفهومی جدید ارتش بریتانیا با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت معرفی شد [+فیلم]

شرکت BAE در رویداد سالانه نیروی هوایی سلطنتی از پهپادهای خود رونمایی کرد. 2 پهپاد جدید هنوز نام تجاری نداشته و با نام پهپاد مفهومی جدید شناخته می‌شوند.

کمپانی BAE Systems که از مشهورترین شرکت‌های فعال در صنعت پهپادسازی است، در واقع در این مراسم از دو پهپاد رونمایی کرده است که مدل قوی‌تر می‌تواند با حداکثر سرعت 921 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و حدود 500 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند. پهپاد ضعیف‌تر هم حداکثر سرعت 617 کیلومتر بر ساعت داشته و توانایی حمل 40 کیلوگرم بار را دارد.

بیشتر بخوانید: انفجار بوستر موشک استارشیپ برنامه‌های اسپیس ایکس را به هم ریخت [+ویدیو]

مشخصات دو پهپاد مفهومی جدید BAE

با پیشرفت روزافزون فناوری‌های نظامی، کشورهای زیادی در عملیات‌های دفاعی و تهاجمی خود از پهپادها استفاده می‌کنند و بریتانیا نیز از این قائله عقب نیست.

از این رو شرکت BAE Systems، پیمانکار ارتش بریتانیا، اخیرا از دو پهپاد جدید خود رونمایی کرده که می‌توانند نیازهای نیروهوایی بریتانیا را به خوبی برطرف کنند. البته هنوز برای این دو نام تجاری اعلام نشده و از این رو، مدل ضعیف‌تر را پهپاد مفهومی 1 و مدل قوی‌‌تر را پهپاد مفهومی 2 می‌نامیم.

پهپاد مفهومی 1 که عکس آن را در بالا مشاهده کردید، اندازه کوچک‌تری دارد و ظاهر آن را می‌توان به گلوله تفنگ تشبیه کرد. این پهپاد به حداکثر 617 کیلومتر بر ساعت (0.5 ماخ) می‌رسد و می‌تواند تا ارتفاع 9,144 متر بالا برود. توان محصول توسط یک موتور جت تامین می‌شود و با دستگاهی شبیه منجنیق به پرواز در می‌آید تا نیازی به باند نداشته باشد. حداکثر قدرت حمل بار 40 کیلوگرم و حداکثر زمان پرواز چهار ساعت است.

پهپاد جدید BAE

اما پهپاد مفهومی 2 که مدل قوی‌تری است، طراحی ماژولار دارد و  توانایی بالا رفتن تا ارتفاع 12,192 متر را داراست. BAE می‌گوید توان پروازی این محصول حداکثر پنج ساعت است و همان‌طور که گفتیم، قادر است سرعت خود را به 921 کیلومتر بر ساعت (0.75 ماخ) برساند و 500 کیلوگرم بار حمل کند.

پهپاد مفهومی 2 در دو مدل برای محیط‌های زمینی و آبی ساخته می‌شوند. این محصول می‌تواند با موشک‌های هوا به زمین کلاس Spear و موشک‌های هوا به هوای کلاس Meteor در نبردها نیز شرکت کند. توان این دستگاه توسط یک موتور جت تامین می‌شود ولی دم آن به شکل حرف V است. هر دو پهپاد توانایی انجام برخی کارها را به‌طور خودکار و بدون دخالت مستقیم انسان دارند. در ادامه ویدیو معرفی این دو پهپاد را ببینید:

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره پهپاد مفهومی جدید BAE چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    به چه درد میخوره وقتی رادارهای ما راحت میبیننش.

    پاسخ

    این بشر از همان اول شر بوده خدا عصبانی شد از خانه اخراج کرد

    پاسخ

    امیدوارم سلاح های جنگی در هیچ کشوری و هیچ زمان استفاده نشه. و طوری هزینه نگهداری‌ بالا باشه که همه کشورها مجبور بشن هرچی سلاح ساختن یا خریدن مفقودالاثر کنند.

    پاسخ

    ایشالا یدونه گیرمان بیاد معکوس کنیم …اینو اسمش رعد بزارید خیلی خوبه

    پاسخ