;
coinex

حجم معاملات 30 روزه بیت کوین بیش از 2 برابر سهام اپل است

نمودار قیمت BTC همبستگی شدیدی با نمودار سهام نزدک اپل دارد. حالا حجم معاملات 30 روزه بیت کوین به دلیل عواملی چون بازار 24 ساعته از سهام اپل پیشی گرفته است.

هنگامی که بیت کوین به بلوغ می‌رسد، دارایی‌های دیجیتال ارزشی برابر با برخی از کلاس‌های دارایی مالی سنتی پیدا می‌کنند. سرمایه‌گذاران به طور کلی در تصمیم‌گیری‌های خود معیارهایی نظیر حجم معاملات را بررسی می‌کنند. علی‌رغم نوسانات قابل توجه سهام و ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر، حجم معاملات 30 روزه بیت کوین بیش از 2 برابر سهام اپل (NASDAQ: AAPL) است.

بیشتر بخوانید:‌ آینده و پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022

مقایسه حجم معاملات 30 روزه بیت کوین با سهام اپل

حجم معاملات 30 روزه بیت کوین بیش از 2 برابر سهام اپل است

بر اساس گزارش سایت Finbold، میانگین روزانه حجم معاملات اپل در 30 روز منتهی به 22 جولای، برابر با 11.6 میلیارد دلار بود. این داده‌ها بر اساس حجم سهام در روز/سشن معاملاتی محاسبه می‌شود. طبق داده‌های YCharts و همچنین میانگین قیمت AAPL در بازه 30 روزه ذکر شده (145.64 دلار)، حجم سهام سشن معاملاتی اپل 79.92 میلیون دلار بوده است.

طبق داده‌های CoinMarketCap، میانگین حجم معاملات روزانه بیت کوین در 30 روز گذشته برابر با 27.7 میلیارد دلار بود. بیت کوین علی‌رغم بازار نزولی رمزارزها، آمار بسیار بهتری از سهام اپل ثبت نموده است. با مقایسه حجم معاملات اپل و بیت کوین به این نکته پی می‌بریم که بیت کوین حجم معاملات 2.3 برابر بیشتری نسبت به سهام اپل دارد.

حجم معاملات 30 روزه بیت کوین تا حدودی با حجم معاملات این رمزارز در سه ماهه دوم 2022 برابر است. در آن زمان بیت کوین با ریزش 56 درصدی بدترین عملکرد سه ماهه تاریخ خود را ثبت نمود. پس از سقوط بازار رمزارزها به زیر سطح 20 هزار دلار، بیت کوین توانست در تاریخ 20 جولای خود را به سطح 24 هزار دلار برساند.

حجم معاملات 30 روزه بیت کوین بیش از 2 برابر سهام اپل است

پرچمدار رمزارزها موفق شد ارزش بازار کریپتو را به بالای 1 تریلیون دلار برساند. در زمان انتشار این مقاله، بیت کوین با قیمت 22025 دلار معامله می‌شود. بزرگترین رمزارز بازار در 24 ساعت گذشته ریزش 3 درصدی را تجربه کرده است اما قیمت BTC همچنان نسبت به ماه گذشته 3 درصد رشد داشته است.

در زمان تورم، بیت کوین و بازار سهام، به خصوص شاخص نزدک اپل، همبستگی بالایی با یکدیگر دارند. بیت کوین توانسته است تحت تأثیر عواملی چون بازار 24 ساعته و بدون تعطیلی (حتی در روزهای تعطیل و تعطیلات آخر هفته) حجم معاملات خود را در سطح ثابتی نگه دارد.

حجم معاملات 30 روزه بیت کوین بیش از 2 برابر سهام اپل است

هم بیت کوین و هم شاخص نزدک (NASDAQ) در سال 2021 عملکردی فوق‌العاده‌ای از خود ثبت نمودند. این دو بازار به طور مشابه در سال 2022 با ریزش سنگین مواجه شدند. اگرچه این دو محصول سرمایه‌گذاری به کلاس‌های دارایی متفاوتی تعلق دارند، اما توانایی بیت کوین در شکست دادن اپل نشان می‌دهد که کریپتو هم اکنون در رقابت مستقیم با کلاس دارایی‌های سنتی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برتری حجم معاملات 30 روزه بیت کوین نسبت به سهام اپل چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: finbold

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر