;
coinex

طراحی لندینگ پیج با قالب تک صفحه استاندارد

طراحی لندینگ پیج با قالب تک صفحه استاندارد ؛ امروزه به دست آوردن سرنخ از کاربران برای تبلیغات یکی از اهداف مارکتینگ و کسب و کار است.

لندینگ پیج یا صفحات فرود به صفحاتی گفته می شود که برای اهداف خاص کسب و کار طراحی می شوند. صفحات فرود یا لندینگ، صفحات مستقل از سایت شما هستند که کاربر را به یک عمل دعوت می‌کنند حال این دعوت می تواند با هدف خرید و هدایت به صفحه محصول یا به دست آوردن اطلاعات کاربران بالقوه باشد. لندینگ پیج یکی از ابزار بازاریابی آنلاین است که می تواند باعث سود کسب و کار شما در مدت کوتاهی شود.

یک لندینگ پیج خوب باید به قدری جذاب باشد که بتواند کاربری که با سرچ گوگل وارد شده را در سایت شما نگه دارد و علاوه بر ماندگاری باعث شود کاربر به صفحات دیگر سایت هم برود و احتمال تبدیل کاربر بالقوه تبدیل به مشتری بالا می رود. قالب تک صفحه ای وردپرس دست شما را برای طراحی لندینگ پیج با قالب تک صفحه به صورت حرفه ای باز می گذارد. در این مقاله ویژگی‌های یک لندینگ پیج خوب و اصول مهم در ساخت سایت تک صفحه ای با وردپرس را آورده‌ایم.

ویژگی های یک لندینگ پیج استاندارد

اگر لندینگ پیج شما استاندارد یا جذاب نباشد کاربر به محض ورود به عقب بر می‌گردد و این از نظر گوگل اتفاق خوبی نیست. اصلی ترین هدف صفحات فرود، جذب کاربران جدید و افزایش فروش است. در واقع شما با صفحات فرود می‌توانید کاربران خود را برای کمپین جدید و کمپین های پیش رو هدف‌گذاری کنید.

فرض کنید صفحه فرود یک جشنواره برای فروش بخشی از محصولات شما است. اگر کاربر تازه وارد قصد خرید داشته باشد ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کند. سپس اطلاعات او در سایت شما ثبت می‌شود.

لندینگ پیج یک صفحه از سایت است ولی هر صفحه ای لندینگ پیج نیست چون برای دستیابی به هدف ویژه ای تعیین نشده است.

1-     طرح اولیه لندینگ

قدم اول در طراحی یک لندینگ پیج با قالب تک صفحه ای استاندارد تعیین هدف شما از طراحی صفحه است. هدف از ساخت صفحه لندینگ، دریافت اطلاعات کاربر و ارتباط با او، تبلیغ و فروش محصول و غیره است. هر هدفی که دارید باید لندینگ پیج مخصوص به آن هدف را طراحی کنید. برای مثال لندینگ فروش شامل اطلاعات محصول و تخفیف های ارائه شده است که کاربر را به خرید ترغیب می‌کند. لندینگ پیج ارتباط با کاربر، با ارائه پیشنهادهای جذاب مثل عضویت در باشگاه مشتریان و استفاده از تخفیف ها آنها را ترغیب به وارد کردن اطلاعات از طریق فرم های طراحی شده در لندینگ می‌کند.

2-     ارائه عنوان و محتوا جذاب

یکی از مهم ترین اجزای لندینگ که می تواند کاربر را ترغیب به ماندگاری در آن و مشاهده کامل صفحه کند محتوا و عنوان بندی لندینگ است. حتما از عناوین جذاب در طراحی لندینگ پیج با قالب تک صفحه استفاده کنید به خصوص اولین تیتر لندینگ اهمیت بالایی در جذب اولیه دارد و اولین فرصت شما برای افزایش نرخ تبدیل دارد. عنوان لندینگ مانند تیتر خبری جذاب خواننده را به خواندن ادامه مطلب تشویق می‌کند. عناوین فرعی با فونت کوچکتر نوشته شوند. در این عناوین باید اطلاعاتی درباره بخش موردنظر به کاربر بدهید تا موضوع لندینگ را بهتر درک کند.

3-     اقدام به عمل یا call to action

در طراحی لندینگ پیج با قالب تک صفحه ای بعد از ارائه اطلاعات موردنیاز به کاربر، او را دعوت به انجام عمل کنید. با اقدام به عمل، کاربر را به خرید محصول، ثبت نام، بازدید از صفحات و یا ارائه درخواست ترغیب کنید. از عبارات موثر و کوتاه مانند مشاهده بیشتر که کلیشه ای هستند استفاده نکنید زیرا تاثیر زیادی بر کاربر ندارند. اگر اقدام به عمل دکمه است از رنگ های جذابی مانند رنگ قرمز استفاده کنید تا توجه کاربر جلب شود و روی آن کلیک کند.

4-     استفاده از تصاویر و اینفوگرافی

یکی از موارد مهم در طراحی صفحه لندینگ با قالب تک صفحه ای استاندارد این است که در نگاه اول بتوانید مخاطب را جذب کنید. درک تصاویر برای کاربران بیش از یک پاراگراف است و با آنها بهتر ارتباط برقرار می‌کند. از تصاویر توصیفی استفاده کنید که ویژگی‌های زیر را دارند:

  • سایز مناسب
  • کیفیت بالا
  • مرتبط با موضوع لندینگ
  • تصاویر مفهومی برای درک بهتر صفحه
  • نیاز کاربر را در نظر بگیرید

5-     استفاده از نمادها و المان های مناسبتی

اگر لندینگ شما مربوط به جشنواره نوروز یا شروع سال نو میلادی است استفاده از نمادهای مرتبط با این مناسبت ها به درک بهتر کاربر کمک می کند و بهتر می‌تواند با بخش‌های مختلف لندینگ ارتباط برقرار کند.

6-     راهنمایی کاربر

طراحی لندینگ پیج استاندارد باید کاربر را قدم به قدم راهنمایی کند تا بتواند درک درستی از کمپین شما داشته باشد. اگر هدف شما آشنایی کاربر با محصولات است باید محتوای صفحه فرود خود را در همین جهت هدف‌گذاری کنید.

7-     ریسپانسیو بودن

برای ساخت لندینگ پیج می‌توانید از قالب های تک صفحه ای وردپرس استفاده کنید که ریسپانسیو هستند زیرا بیش از 49% کاربران جست و جو های خود را از طریق موبایل انجام می دهند. برای آن دسته از کاربران نمایش استاندارد لندینگ در موبایل اهمیت زیادی در ماندگاری شان دارد.

طراحی لندینگ پیج با قالب تک صفحه استاندارد

اهداف بازاریابی طراحی لندینگ پیج با قالب تک صفحه ای

فرض کنید یک سایت فروشگاهی دارید که یک صفحه فرود برای آن طراحی کرده اید. در نهایت چطور می خواهید از این لندینگ پیج نتیجه بگیرید و در دراز مدت سود خود را افزایش دهید؟ آیا خرید محصول توسط مشتریان به واسطه لندینگ پیج پایان کار است؟ قطعا اینطور نیست و شما می‌توانید از اطلاعاتی که از لندینگ پیج تان کسب کرده اید برای هدف گذاری مشتریان استفاده کنید و این یکی از اهداف لندینگ است. بعد از جشنواره شما اطلاعات کاربران را در اختیار دارید اگر می پرسید چطور از آنها برای هدف گذاری استفاده کنید راه حل آن افزونه میلرلایت است. شما اطلاعات کاربران را دریافت کرده و می توانید برای کمپین های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

افزونه میلر لایت (میل استار) یک افزونه کاربردی است که می تواند در کنار طراحی صفحه لندینگ جذاب به خوبی در هدف گذاری مشتریان به شما کمک کند. به این صورت که اطلاعات اعضای یک سایت وردپرسی را دریافت می کند و آنها را به عنوان عضو سایت شما به سرویس های ایمیل مارکتینگ مانند Mailerlite, Elastic Email, Sendinblue, Sender متصل می کند. این سرویس ها، سرویس ایمیل مارکتینگ خودکار هستند. افزونه میلر لایت مشتریان را سگمنت بندی می کند تا براساس نوع گروه خود هدف گذاری شوند. برای مثال مشتریان می توانند به گروه هایی مانند اولین خرید، مشتریان وفادار و غیره تقسیم شوند تا برای مارکتینگ هدف گذاری شوند و برای مثال به مشتریان وفادار (مثلا افرادی که خرید آنها از یک حد بالاتر بوده است) ایمیل کد تخفیف به همراه تبریک تولد بدهد. به این ترتیب احتمال بازگشت و خرید مشتری را افزایش یافته و در نهایت به افزایش درآمد شما منجر می شود. یا با ایمیل مارکتینگ کاربران تازه وارد را از لیست محصولات مطلع کند.

برای طراحی لندینگ پیج با قالب تک صفحه ای، پوسته‌های حرفه ای را از راست چین بخرید.

https://www.rtl-theme.com/

در این مقاله اصول طراحی لندینگ پیج با قالب تک صفحه را گفتیم اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر