;
coinex

مزایده ماشین فرمول یک مایکل شوماخر افسانه ای ؛ رکورد جدیدی ثبت می‌شود؟

هر کسی طبعا نام مایکل شوماخر افسانه‌ای را شنیده است. حالا یک خبر جدید حاکی از مزایده ماشین فرمول یک مایکل شوماخر افسانه ای است.

حتی کسانی که پیگیر اخبار دنیای فرمول یک نیستند هم نام شوماخر را شنیده‌اند. به واقع چه کسی ممکن است شوماخر را نشناسد. حالا تصور کنید که فردی بتواند با خرید ماشین فرمول یک شوماخر که مایکل با آن 7 بار قهرمان جهان شد، آن را صاحب شود! رقم چنین خرید باید چقدر باشد؟ به نظر می‌رسد که پاسخ این سوال به زودی با برگزاری مزایده ماشین F1 مایکل شوماخر مشخص شود.

بیشتر بخوانید: ورود خودروهای الکتریکی به ارتش آمریکا ؛ تحول سبز گران‌ترین ارتش جهان!

مزایده ماشین فرمول یک مایکل شوماخر افسانه ای

مزایده ماشین فرمول یک مایکل شوماخر افسانه ای ؛ رکورد جدیدی ثبت می‌شود؟

در این سالها و بعد از اتفاق ناگواری که برای شوماخر افسانه‌ای در پیست اسکی افتاد، پرافتخارترین راننده فرمول یک تاریخ به کما رفت و این روزها مرتبط‌ترین خبرها با نام شوماخر، مربوط به پسرش میک شوماخر است که این روزها اولین فصل حرفه‌ای خود در فرمول یک را سپری می‌کند.

حتی گرچه لوئیس همیلتون هم در سالیان اخیر با نتایج خوب خود توانسته بسیار به شوماخر نزدیک شود، اما نام شوماخر چیزی نیست که به این سادگی فراموش شود و از سوی دیگر، اساسا فراری و ماشین‌های جذابش همیشه در تاریخ فرمول یک از آوازه خاصی برخوردار هستند. یکی از بهترین مدل‌های فراری، مدل مخصوص فصل 1998 بود که حالا قرار است در حراجی RM Sotheby’s به فروش می‌رسد.

ماشین‌های فراری F300 قدرت کمتری نسبت به مدل SF90 Stradale فعلی دارند و خب بسیار طبیعی است که در سالیان اخیر شاهد به کار بستن تکنولوژی‌های پیشرفته در ماشین‌ها بوده‌ایم. ماشین شوماخر اما یکی از 9 ماشین ساخته شده برای فرمول یک است که لقب خاص «هرگز شکست نخورده» را دارند.

مزایده ماشین فرمول یک مایکل شوماخر افسانه ای ؛ رکورد جدیدی ثبت می‌شود؟

مدل F300 شماره 187 رکورد DNF را به نام خود ثبت کرده که آن را به موفق‌ترین ماشین مسابقه فراری بدل کرده است. البته نکته مهم در اینجا اینکه پیش از این نیز یک خودروی F1 متعلق به شوماخر با قیمت کمتر از 7.5 میلیون دلاری به فروش رفته بود، پس طبیعی است که این ماشین با رقمی بسیار بیشتر به فروش برسد.

خودرو مورد بحث اما یک رکورد مهم دیگر دارد و آن اینکه حداقل سه مسابقه را آغاز کرده و هر سه را پیروزی در مقام اول به پایان رسانده است. بالطبع در مزایده ماشین فرمول یک شوماخر شرکت‌ها و کلکسیونرهای بزرگی چون F1، Tifosi و Ferrari Corsa Cliente ترغیب به خرید خودرو خواهند شد.

این خودرو با پیشرانه 3.0 لیتری V10 Tipo 047 قدرت 800 اسب بخاری را در 17500 دور در دقیقه تولید می‌کند. شوماخر در آن زمان با تیم بنتون F1 قرارداد داشت و F300 که در سال 1998 تازه رونمایی شده بود هنوز جای کار داشت. شوماخر در مونزا ثابت کرد که ماشین شماره 187 می‌تواند با دیگر رقبا رقابت کند و فاصله امتیازی راننده و سازنده این ماشین را با چهار برد متوالی کاهش داد.

مزایده ماشین فرمول یک مایکل شوماخر افسانه ای ؛ رکورد جدیدی ثبت می‌شود؟

اسکودیا فراری تا سال بعد که در پاییز 1999 به فروش رفت این ماشین را حفظ کرد، یک کلکسیونر خصوصی این ماشین را خرید و در طول 23 سال گذشته تحت حفاظت و مراقبت خود گرفت. حالا موفق‌ترین خودرو فراری در فرمول یک در مزایده‌ای به ارزش پیش‌بینی شده 6 تا 8 میلیون دلار به فروش خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مزایده ماشین فرمول یک مایکل شوماخر افسانه ای چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر